Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Is er via bloedmonster geen vergiftiging aan te tonen, dus bv gif van giftige onkruiden?
Ik persoonlijk, maar zo zit ik in elkaar, zou de slechtste naar een goede kliniek brengen om te beoordelen, dan komen er misschien wel andere dingen aan het licht. Nu is het nog steeds gissen en een hoefsmid is geen arts.
Zammie schreef:En het fructaan verhaal... Ik deed de paarden er altijd rond het middaguur naar buiten. Omdat ik altijd dacht dat dan het fructaangehalte al gedaald zou zijn. Weet iemand daar meer van?
Zammie schreef:Dan zou je dus het veiligste de paarden dus wel in de ochtend al op het gras kunnen doen. Ik weet niet of het die dagen 's nachts heeft gevroren hier. Er was wel een omslag die dagen in het weer, Van erg warm naar ineens veel koeler weer.
Zammie schreef:En het fructaan verhaal... Ik deed de paarden er altijd rond het middaguur naar buiten. Omdat ik altijd dacht dat dan het fructaangehalte al gedaald zou zijn. Weet iemand daar meer van?
Zammie schreef:We laten sowieso een bodemonderzoek doen. Ik heb vanmorgen met een boer gesproken over o.a. kunstmest en wist niet dat met name stikstof een erg nare bijwerking bij o.a. koeien kan hebben. Dit komt vrij na regen en wordt dan meteen opgenomen door het gras.
Zam is nu echt al een heel eind opgeknapt. Heeft weer volop babbels (en hoe) en loopt echt weer normaal. Hij heeft gisteren zijn laatste Metacam gehad. Ga hem nu niets meer geven en kijken of hij zonder kan. Tot nu toe lijkt dat uitstekend te gaan. Tor begint ook weer een paar van haar "dingetjes" terug te krijgen. Lopen blijft moeizaam, maar eten gaan weer beter en ze kijkt nu weer goed uit de ogen. Staat wel goed onder de metacam, dus is daardoor wel iets versuft.
We blijven brainstormen (Mika7, tug and me) over wat het kan zijn. Komen nu toch op wat dingen waarvan we zeggen, dat kan er mee te maken hebben...