de vitaminen en mineralen korrels van pavo heb ik inderdaad al geschrapt.....
ik begin inderdaad voordat ze op de wei gaan met een plak hooi....daar vraagt hij ook zelf om.....
dan krijgt hij een halve schep safe en sound met 100 gram revital cubes erbij en 15 ml olie en dan 's avonds om 5 uur krijgt hij een halve schep safe en sound
en dan geef ik ze voor de nacht ca 6 plakken hooi (ze moeten hier van 's avonds 5 uur tot de volgende ochtend 10 uur mee doen....dus ik vond het advies van 3 a 4 plakken wel erg weinig...)
weiland onderhoud weet ik eigenlijk niet.......ik geloof dat het de afgelopen jaren ongebruikt heeft gelegen en het werd dan alleen 2 x per jaar gemaaid geloof ik....
dus je kan ervan uit gaan dat er zowiezo de laatste 5 jaar niets met het land is gedaan....niet bemest en dergelijke.....
moet me daar ook nog helemaal in gaaan verdiepen wat daar het wijste mee is.....
bij laarakker zeiden ze dat dit weiland dan erg goed zou zijn voor blaze en dat ik niet moest gaan bemesten
maar dat ik anders eventueel contact op kon nemen met bio ron om te vragen hoe of wat met dit weiland.....
graaskorf is nu denk niet nodig ....het gras is zo erg kort dat ze redelijk hun best moeten doen om een volle buik te krijgen ( ze staan nu op een stuk van ca 2000 /2500 m2)
voor van het voorjaar en de zomer heb ik 2 weides ter grote van een rijbak ( mijn weides zijn ca 70 meter bij 12 meter)
en daar ben ik zowiezo ook nog mee van plan om niet de hele weides in 1 keer te geven , maar stukken af te zetten en gewoon met hooi te blijven bijvoeren...