Scintigrafie & CT Scan. Ervaringen gezocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 16:51

Hij staat nu sinds zaterdagochtend weer thuis en aanstaande maandag gaat ie weer weg. Dan hebben we een afspraak in Wassenaar/Lissebroek bij van Schie en Fysiotherapeut. Voor de aquatraining en loopband.

Simba_

Re: Scintigrafie & CT Scan. Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:54

Oke dan.. Wat verwachten ze ervan?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 16:57

Hij zei: Ik kan niet in de toekomst kijken natuurlijk, maar de paarden die ik hiermee heb gezien, zijn nu gewoon goed en ik weet zeker dat er genoeg paarden in de GP lopen, met hetzelfde probleem. Als ik had gedacht dat het niet goed zou komen, dan had ik niet eens een behandeling voorgesteld.
Dus ja, vat het maar op, zoals je zelf wil... We hebben afgesproken met Eric dat hij 18 weken de tijd krijgt en dan zou het moeten verbeteren. Hij moet nu eerst opnieuw leren lopen, opnieuw leren belasten, en spieren kweken die hij op de 'aangedane' plek mist. Mogen hem nu ook absoluut niet op rust zetten, 'trainen, trainen, trainen'.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:12

Citaat:
Hij moet nu eerst opnieuw leren lopen, opnieuw leren belasten, en spieren kweken die hij op de 'aangedane' plek mist

Dat werd mij ook gezegd toen mijn paard in de trainer moest.. Uiteindelijk was ik niet echt tevreden met het resultaat maargoed mijn paard had niet zozeer een spierprobleem maar Kissing Spines en Spat

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:17

CielitoLindo schreef:
Citaat:
Hij moet nu eerst opnieuw leren lopen, opnieuw leren belasten, en spieren kweken die hij op de 'aangedane' plek mist

Dat werd mij ook gezegd toen mijn paard in de trainer moest.. Uiteindelijk was ik niet echt tevreden met het resultaat maargoed mijn paard had niet zozeer een spierprobleem maar Kissing Spines en Spat

Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen, heb ik ook een paard gehad met Kissing Spines en ben ik door de 'oh-zo-zaligmakende' aquatrainer bijna verlamd aan m'n onderbenen geraakt, dus ik ben absoluut geen voorstander van een aquatrainer. Daarnaast wil IK graag dat hij anders leert lopen, volgens Erik hoeft dit nog niet eens zozeer, maar moet hij wel leren niet meer te compenseren. Aangezien je hem OHZ lastig voor kan zijn(hij is nou eenmaal te flexibel) raadde men ons aan dat de eerste tijd even onbelast te doen, afgewisseld met belast. Dus het schema wordt ongeveer: Aquatrainen, loopband, aan de lange lijnen en rijden.

Mijn paard heeft alleen een aanhechtingsprobleem en zal dus spieren moeten kweken, die hij ohz niet kan kweken, doordat hij zichzelf aangeleerd heeft te compenseren, vandaar ook dat hij op een 'droge' loopband van 12 graden, heuveltjes moet leren lopen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:36

Oke die loopband kan nog wel eens een uitkomst zijn dan inderdaad

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:32

Klinkt allemaal als een goed doordacht plan !!
Zetten jullie hem dan in training ergens?? Neem aan dat je geen loopband in de achtertuin hebt staan :+

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:04

Dat is bij die man in wassenaar

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:15

Jullie zijn nu ongeveer op de helft van de tijd die jullie hem gunnen, hoe gaat het nu?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 11:22

Hij staat nu 6 weken in Lisserbroek, op de Dijckhoeve, waar ze in combinatie met Sandra Vetter en Drs. Van Toor hem behandelen, bekijken, ed. Wij rijden hem nu gemiddeld 3 a 4 keer per week, dit gaat nog erg wisselend, de eerste 4 weken verbeterde hij heel erg. Nu hij meer werk moet doen in de Aquatrainer en op de loopband en daarnaast nog moet werken onder het zadel, heeft hij in het begin wel last van wat spierpijn. Als we hem rijden, zonder dat hij gelopen heeft op de loopband, is er niets aan de hand. Als het goed is, mag hij volgend weekend op 'weekendverlof' en gaat hij dus dan in het vervolg 3 dagen Aquatrainen/loopband, 4 dagen thuis rijden.

In de tussentijd is hij nu een keer gescand en dat was, volgens mij, wel verbeterd. Van Toor heeft hem ook geëvalueerd met Drs. Bergman uit Lienden en ook deze vond een sterke verbetering.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:57

Is in elk geval niet negatief.
Dijckhoeve is een fijne locatie met topbodems, alleen wel een stuk rijden voor jullie, denk ik zo.

Ik ben heel benieuwd hoe het met hem gaat over een aantal weken!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 12:19

Dijckhoeve is inderdaad echt super! Ik zou willen dat ik daar in de buurt woonde, want hoe die paarden daar verzorgt worden en hoe die accomodatie erbij ligt, echt bizar! De banen worden echt elke keer gesleept, gesproeid, alle banen liggen er elke dag, elk uur weer fantastisch bij, dat galoppad wat ook heerlijk is om lekker uit te waaien en dan die super mooie paddocks, longeerbakken en de 'weidegang', die perfect geregeld is. Echt een klein paleisje als je het mij vraagt!

Helaas is het inderdaad heel ver voor ons, dus daarom dat we ook besloten hebben hem in de weekenden(donderdag ophalen en zondagavond terug brengen) naar huis te halen!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 15:04

Ik dacht dat het misschien wel leuk was om even een voorlopige update te geven. Arnyek heeft nog wel een aantal keer gemaild om ernaar te vragen, maar misschien is het voor iedereen wel leerzaam.

Momenteel zijn we alweer een hele tijd verder en eigenlijk doet hij het best wel lekker. Wij hebben hem zelf eerst doorgetraind t/m augustus. Ondertussen heb ik hem in het Z1 weer eens gestart en werd hij 2 keer 1e met 230 en 233 punten. We zijn een tijdje met de wissels bezig geweest, maar dat was helaas nog niet zo'n suc6 :D Daarna zijn wij met hem op vakantie gegaan, daarna is het weer even een tijdje wat minder met hem gegaan. Hij kan slecht tegen 'slechte beweging'. Het alleen maar in het bos rijden had een zeer slechte uitwerking op hem helaas. Hierna hebben wij hem meteen weer in de aquatrainer gezet, om hem op tijd te corrigeren. Daarnaast heeft hij nogmaals tildren gehad(was niet nodig, maar voor ons eigen gevoel) en is hij meerdere malen door Sandra Vetter behandeld. Nadat hij uit de aquatrainer gekomen is, hebben wij hem naar Stal Argonaut gebracht(begin september) en dat was de eerste maand toch nog wel erg lastig. Gelukkig hebben we dit allemaal kunnen oplossen met behulp van hun kundigheid en Drs van Toor en de zadelmaker. En inmiddels springt ie z'n wissels, doet ie een begin van de pirouetten en doet ie het eigenlijk wel grappig! Ik zal even een heel klein stukje video hier laten zien, dan hebben jullie er ook een beeld bij.
http://www.youtube.com/watch?v=7m-kUUEpNOo

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:54

Somebody_ schreef:
Ik dacht dat het misschien wel leuk was om even een voorlopige update te geven. Arnyek heeft nog wel een aantal keer gemaild om ernaar te vragen, maar misschien is het voor iedereen wel leerzaam.

Momenteel zijn we alweer een hele tijd verder en eigenlijk doet hij het best wel lekker. Wij hebben hem zelf eerst doorgetraind t/m augustus. Ondertussen heb ik hem in het Z1 weer eens gestart en werd hij 2 keer 1e met 230 en 233 punten. We zijn een tijdje met de wissels bezig geweest, maar dat was helaas nog niet zo'n suc6 :D Daarna zijn wij met hem op vakantie gegaan, daarna is het weer even een tijdje wat minder met hem gegaan. Hij kan slecht tegen 'slechte beweging'. Het alleen maar in het bos rijden had een zeer slechte uitwerking op hem helaas. Hierna hebben wij hem meteen weer in de aquatrainer gezet, om hem op tijd te corrigeren. Daarnaast heeft hij nogmaals tildren gehad(was niet nodig, maar voor ons eigen gevoel) en is hij meerdere malen door Sandra Vetter behandeld. Nadat hij uit de aquatrainer gekomen is, hebben wij hem naar Stal Argonaut gebracht(begin september) en dat was de eerste maand toch nog wel erg lastig. Gelukkig hebben we dit allemaal kunnen oplossen met behulp van hun kundigheid en Drs van Toor en de zadelmaker. En inmiddels springt ie z'n wissels, doet ie een begin van de pirouetten en doet ie het eigenlijk wel grappig! Ik zal even een heel klein stukje video hier laten zien, dan hebben jullie er ook een beeld bij.
http://www.youtube.com/watch?v=7m-kUUEpNOo

Wat super voor jullie zeg :D !!

Voor mensen die nog informatie willen, ik kan inmiddels zeggen dat ik niet alleen op scinti- maar helaas nu ook op CTgebied een ervaringsdeskundige ben :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:10

Ook mijn paard gaat, dankzij Miek eigenlijk, maandag door de scinti... Door gedoe met de verzekering is het van morgen naar maandag verschoven en staat die daar nog ff iets langer dan geplanned...

Ook hier onduidelijke klachten, blessure in de rug, maar toen die ruim verbetert was kwam er geen verbetering in het lopen. Dus nu na 9 maanden een 2nd opinion

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:19

@ somebody_ ,Fijn om te horen dat het zo fijn gaat met je paard, suc6 verder