Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
savath schreef:eiber, ik weet dat je het op mij bedoelde.
Ik ben blij dat er boeken zijn voor mensen het hoe en wat uit te leggen,maar veel van die personen die daar kennis van op doen,denken dat je zonder parrelli niet met paarden kan omgaan... snap je.
Ik houd niet van het commerciele.
Een pareli touwhalster kost het dubbel van een ander!! enz..
parelli zadel,heeft 1 boommaat,en pas het maar aan met chimps...
Ligt de pad dan wat scheef(iets dat bijna steeds het geval is) al ist maar een cm,heb je net zo veel aan een zadelmarkt zadel,die zijn dan ook scheef en passen ook niet altijd!!
0Nanneke0 schreef:Sorry voor de late reactie maar heb op dit moment enorm druk. Ben bij de dierenarts geweest en het valt gelukkig mee. Hij adviseert het paard wel op ijzers te laten staan met twee lippen, maar ze willen de volgende keer een teenzool aan de voorkant tussen doen dat het beter afrolt.
Ook qua hoeven zei hij alleen dat biotine wel is zou kunnen helpen, maar dit is ook maar de vraag of dit ook echt helpt.. dit is namelijk nooit echt bewezen.
Mijn paard moet sowieso op ijzers blijven staan adviseert de dierenarts.
Mijn paard staat bij een hippisch centrum en we hebben daar dus niet de mogelijkheid om de paarden de hele dag naar buiten te laten gaan of halve dag enz zo werkt het bij ons niet. Zomers dan gaat hij wel de wei in
Het verhaal met ijzers met 2 lippen voor de voorhoeven dat is ook een verhaal apart je hoort zoveel verschillende dingen de een zegt dat en de andere dat...
crossmonster schreef:Dan zou ik voor de gezondheid van je paard, een andere stalling zoeken met veel weidegang.
Je hebt het nog niet over de bodembedekking gehad?
Zaagsel is funest voor zulke voeten.
Ik zou als ik jou was zeker biotine proberen, icm bruin bier .
Ook zou ik een second opinion vragen aan een andere goede smid.
Een goede smid hoeft overigens niet een bekende smid te zijn, juist iemand die minder bekend is durft te zeggen dat die ijzers er af moeten, die hoef valt heus niet uit elkaar.
Een van die van mij had een kroonrandscheur, op de wei opgelopen, die scheur zat in de breedte, dus was erg pijnlijk en erg lastig genezen.
Heel langzaam zkte de scheur.
Blootsvoets hebben we dit probleem behoorlijk snel kunnen oplossen, nagels in die toch al poreuze voet, hadden meer kwaad dan goed gedaan.
Wat betrefd hoefproblemen zou ik persoonlijk meer vertrouwen op een smid dan op de dierenarts.

scoxxx schreef:Oei, confronterend.... maar wel waarheid als een koe.
Er zijn in NL ontzettend veel mogelijkheden om je paardje te "stallen", ook een in ieder geval 12/7-situatie 's winters (overdag buiten).
Ook in de Randstad: Rotterdam, Amsterdam, Utrecht
Ik vond rondom Utrecht altijd een 24/7-situatie: ik ken er een stuk of 8.
Ik heb echter wel een brommertje moeten kopen ivm de afstand. Alle 8 locaties te Utrecht waren in 20 minuten brommer-tijd aan te rijden (3 kwartier fietsen).
0Nanneke0 schreef:scoxxx schreef:Oei, confronterend.... maar wel waarheid als een koe.
Er zijn in NL ontzettend veel mogelijkheden om je paardje te "stallen", ook een in ieder geval 12/7-situatie 's winters (overdag buiten).
Ik heb echter wel een brommertje moeten kopen ivm de afstand. Alle 8 locaties te Utrecht waren in 20 minuten brommer-tijd aan te rijden (3 kwartier fietsen).
Niet waar ik woon hoor. Dat weet ik ook zeker anders zou ik het niet zeggen!

0Nanneke0 schreef:scoxxx schreef:Oei, confronterend.... maar wel waarheid als een koe.
Niet waar ik woon hoor. Dat weet ik ook zeker anders zou ik het niet zeggen!
russel schreef:Ook op bokt?
Dankje.
d'r voeten scheuren en ze raakte vooral van de zomer bijna dagelijks ijzers kwijt.