Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:07

Ik heb een vraag over de Equilin balancer, op de website staat namelijk; geschikt vanaf 3,5 jaar

Ik heb een 2,5 jarige tinker, die krijgt elke dag 3 handjes Guts&Gastro muesli van Vitalstyle omdat toen hij 4 maanden geleden bij ons kwam staan last had van mestwater (nu gelukkig helemaal voorbij!). Ik ben aan het oriënteren voor een balancer enkel vraag ik me nu af waarom er bij het product ‘vanaf 3,5 jaar’ staat, iemand enig idee?

Ik heb ook gekeken naar Oerbalans, ook interessant! Daar stond niks bij over leeftijden van paarden zover ik heb gelezen.

Dennis

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:21

Ze raden de grow aan voor paarden jonger dan 3,5.
Maar mijn 3,5 jarige krijgt al 1,5 jaar de balancer omdat die de grow echt vertikte te eten.

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:32

Ik voer ook geen hartog digest meer omdat het echt veel te hard is voor mijn maagzweer gevoelige paard :o .
Opzich wel altijd tevreden over de hartog senior al voer ik op dit moment de comfort omdat die luzerne vrij is.

Ik wil wel nog de nieuw van vitalstyle proberen de protein en fiber. De muesli’s van vitalstyle worden hier dan weer slecht gegeten door mijn oudje te veel gruis.

Qua balancer voer ik toch pavo vital, hartog heeft voor mijn paard te veel ruis dus wordt niet gegeten. Oerbalans en alles van equilin wordt hier ook niet gegeten. Mijn paard is wel extreem kieskeurig voor wie het nog niet opgevallen was :+

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:24

Voor de equilin kenners , welk type zou ik kunnen gebruiken .
Ze eet muesli van vitalstyle de gut en gastro en de active & protein . Niet de aanbevolen hoeveelheid .
T is een merrie die makkelijk terug valt in gewicht .
Eten onbeperkt hooi uit plastic maar echt super droog .
Onlangs n detox kuur gegeven van vitalstyle 10 dagen . Dat heeft haar wel goed gedaan.

Gevoelig vokr kriebels te krijgen maar geen eczeem , hoef kwaliteit is maar zo zo

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:26

Waarom wil je graag equilin voeren? Wat is je wens/ verwachting?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:18

Enige die ik nog nooit geprobeerd heb , en ik hoop dat deze net wat extra zou kunnen doen .
Na t lezen van t boek van de ontwikkelaar van equilin ben ik geinteresseerd in het product .
Wat t doet met stress en daarbij de slappe mest , kriebels en de hoefkwaliteit mag echt beter .
Miss is dat laatste een euforie met 4 x wit en dito hoeven .

Marije_jiploverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:34

Mijn haflinger krijgt nu zo'n 2,5 jaar Equilin.
Zijn hoef kwaliteit was met de Marstal Force geleidelijk dramatisch slecht geworden en met de Equilin ook weer geleidelijk sterk verbeterd.

En wat me al heel snel opviel, was dat hij dus helemaal niet meer schuurt.
En het was echt niet dat hij veel jeuk had, maar toch had hij af en toe was plekjes in zijn nek waar hij jeukte en ook zijn staart zag er af en toe geschuurd uit.
En dat is dus echt niet meer terug gekomen sinds hij op de Equilin staat.
Ik voer de Basic aangevuld met de Balancer.
Heb 1x een uitstapje gemaakt naar de Immuno ipv de Basic, in de hoop dat hij minder last van pollen zou hebben, maar daar merkte ik helemaal geen effect van, dus daarna weer terug naar de Basic.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Ik voer ook een combi van de balancer en de basic sinds begin dit jaar, de hoeven zijn sterk verbeterd en het mestwater is weg. Ook komt ze veel makkelijker door de rui heen. Ik heb ook even alleen de balancer gevoerd maar toen was het mestwater ook meteen weer terug dus hou ik het bij de combi.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:47

Ik heb deze ervaring met de senior mineral van Agrobs. Beter voor de hoeven door hoger gehalte koper en zink, meer vitamine E. En je geeft heel weinig. Ik merk het meteen aan mijn merrie als ik wat anders geef. Zij heeft heel snel mestwater of heeft binnen 3 weken een hoefzweer.

Ik heb van Equilin de Immuno geprobeerd, maar die aten ze hier niet. Uiteindelijk 3/4 zak weg kunnen gooien. Dus ik durf Equilin eigenlijk niet meer aan.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Daihyo schreef:
Ik heb deze ervaring met de senior mineral van Agrobs. Beter voor de hoeven door hoger gehalte koper en zink, meer vitamine E. En je geeft heel weinig. Ik merk het meteen aan mijn merrie als ik wat anders geef. Zij heeft heel snel mestwater of heeft binnen 3 weken een hoefzweer.

Ik heb van Equilin de Immuno geprobeerd, maar die aten ze hier niet. Uiteindelijk 3/4 zak weg kunnen gooien. Dus ik durf Equilin eigenlijk niet meer aan.

Wanneer was dat Daiho? Want ze hebben een paar jaar terug de smaak wat aangepast.

Ik heb een jaar de balance en basic gevoerd. Erg fijn voer maar ging er wel aan failliet. Ik voer op het moment de Victorious secret balancer. Minder lekker dan Equilin maar mijn paard eet het wel. De Immuno geen ervaring mee en Balancer zonder Basic had mijn paard niet genoeg aan. Liep toen Z dressuur.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

De immuno gaat er hier ook slecht in. Maar de basic en balancer geen problemen mee.

Ik geef nu de hartog essential ook fijne balancer maar ik overweeg terug te gaan op equilin. Maar het is zo duur..

Aan alleen de balancer heeft mijn haf niet genoeg aan, kwa energie

Naast de essential krijg dit ook nog wat hartog strenght maar vind dat daar te veel suikers en zetmeel in zit

Ben nu aan overwegen om Pavo Rice Bran te proberen in combi met de equilin.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:36

Jaar of 3-4 denk ik.
De Victorious Secret heb ik ook geprobeerd. Maar die aten ze ook niet :=
De Agrobs gaat goed, dus ik blijf nu maar gewoon daarbij.

Ik voer er overigens ook nog luzerne bij voor de eiwitten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:53

Ik vond het super voer, Equilin, maar aan 4 paardjes voeren en dan nog aanvullen met ruwvoermixen of andere eiwitbron maakte mijn paardenhobby wel heel duur. Nu doen ze het eigenlijk heel prima op Pavo Vital. Mijn oudste heeft nu in de herfst/ winter misschien wat meer nodig, dus misschien zet ik enkel hem dan over op Agrobs.