[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lifeforhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:19

Jessix schreef:
Lifeforhorse, ik dacht ook dat het gewoon bij mijn paard hoorde totdat hij afgelopen winter ineens weer zijn diep donkerbruine kleur terug kreeg. Oeps... door Prascend.

Dat is mooi om te horen,
hoop dat dat bij mijne dan ook gebeurt hij is zinds kort aan het medicijn merk nu nog niets maar dat komt vast wel hou de moed er zeker in ! :D

Syrianda

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:57

Dames jullie hebben jullie goed geweerd tegen Kim.

Alsof niemand met een ppid verder kijkt dan zijn neus lang is.
Genezen van ppid???? Wat een lariekoek. Kim succes elders maar ik geloof niet dat je hier hoeft te zijn.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:46

Het genezen van PPID geloof ik niet zo zeer, maar ben wel sterk aan het overwegen om naar die lezing te gaan. Dat zeg niet dat ik er iets mee ga doen, maar kijken of ik er iets mee kan is altijd mogelijk. Mijn pony loopt de sterren van de hemel met de homopatie die ze krijgt. Zeg niet dat jullie er aan moeten beginnen hoor. Je moet kijken wat bij jouw paard/pony past. Zonder het te willen verkopen, zouden mensen het wel kunnen overwegen als de pillen niet voor hun dier wil werken om het te proberen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:56

Vraag me dus af, maar die van mij heeft eigenlijk altijd 's winters rossig vacht (rode gloed) gehad. Maar dan eigenlijk al zo'n beetje vanaf het begin dat ik hem had (3,5 jaar). Maar eigenlijk nooit aangedacht en hij werd iedere winter geschoren.

Ik ga aan zulke mensen geen geld verspillen voor de lezing vind het verdacht veel lijken op geldklopperij. :n

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:59

Een Collega van mij die veterinair is zei ooit tegen mij: Mensen overschatten al die poedertjes die ze aan de paarden geven.

Ik sta wel open voor bepaalde zaken maar ik wil het wel aangetoond zien. (wetenschappelijk bewijs)
Misschien als mevrouw genoeg aanmeldingen krijgt dat ze een bepaalde proef kan opzetten.
Maar zomaar iets roepen zonder ook maar iets van bewijs vind ik stemmingmakerij.

In mijn werk, in de agrarische sector, zie ik dit wel eens voorbij komen.
En ik kan wel zeggen dat ik nog nooit wetenschappelijk bewijs voorbij heb zien komen die b.v. bestralen van rundvee stallen bepaalde ziektes onder runderen voorkomen. (even als voorbeeld)

Wat wij wel bij ons op het werk zien is dat mensen lukraak allerlei poedertjes geven waardoor heel veel paarden die wij op de snijtafel krijgen qua waardes niet in orde zijn. En dan heb ik het niet over de top paarden want die worden maandelijks gecheckt. Maar de paarden van de gemiddelde paardenmensen.

Dus zomaar iets doen zonder een basis lijkt mij niet ok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:14

Ik word nogal moe van het feit dat er blijkbaar mensen zijn die mijn OP zowat kopiëren voor hun fb pagina, terwijl ik daar juist geen toestemming voor had gegeven.

Kan je denken beter slecht gejat dan goed verzonnen, maar ik wil niet geassocieerd worden met de halve waarheden die daar door die paginamaker gehanteerd worden.

En ik vind het zeer onbeschoft dat er eerst toestemming word gevraagd via pb, krijg je niet, om er vervolgens gewoon poep aan te hebben, het moet toch niet gekker worden...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:56

Tjonge jonge Ohjajo6 er is gewoon info gebruikt rondom ppid en tja dat die hetzelfde zijn als die van jouw dat lijkt me niet zo gek.
Jij kunt zo vreselijk gebeten reageren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:01

Moonlight17 schreef:
Het genezen van PPID geloof ik niet zo zeer, maar ben wel sterk aan het overwegen om naar die lezing te gaan. Dat zeg niet dat ik er iets mee ga doen, maar kijken of ik er iets mee kan is altijd mogelijk. Mijn pony loopt de sterren van de hemel met de homopatie die ze krijgt. Zeg niet dat jullie er aan moeten beginnen hoor. Je moet kijken wat bij jouw paard/pony past. Zonder het te willen verkopen, zouden mensen het wel kunnen overwegen als de pillen niet voor hun dier wil werken om het te proberen.

Natuurlijk is het zinvol je te blijven verdiepen. En als het je interesse heeft gewekt moet je ook gewoon gaan. Al vind ik € 25,- voor een lezing erg veel, zeker gezien er zo weinig prijs wordt gegeven over de bronnen, feiten of zelfs de persoon die er achter zit. Daarbij wekt het bij mij geen interesse, omdat er uitspraken worden gedaan die niet goed onderbouwt zijn en eigenlijk gewoon beledigend zijn naar de mensen hier.

Prascend is een behoorlijk pittig medicijn die ook nog eens heel duur is. Maar het werkt wel, daar is bewijs genoeg van. Uitproberen kan altijd, ik hoop alleen dat het niet ten koste gaat van iemands paard.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:07

Dit is de uitnodiging die ik ook onder ogen heb gekregen, die meteen al wat ???? bij me oproept.
In hoeverre kan cushing een welvaartsziekte genoemd worden en welke oorzaak zou cushing kunnen hebben??
Dus als ik het goed begrijp hebben we hier invloed op.
Laatst bijgewerkt door Mondy op 22-10-14 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:09

Ja dat klopt dat ik erg boos ben jesito. Waarom vraag je dan in hemelsnaam toestemming, als je daar vervolgens toch niets mee doet! En ik begrijp niet eens waarom jij je zo aangesproken voelt, want ik heb het niet eens over jouw pagina!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:10

Jessix schreef:
Moonlight17 schreef:

Natuurlijk is het zinvol je te blijven verdiepen. En als het je interesse heeft gewekt moet je ook gewoon gaan. Al vind ik € 25,- voor een lezing erg veel, zeker gezien er zo weinig prijs wordt gegeven over de bronnen, feiten of zelfs de persoon die er achter zit. Daarbij wekt het bij mij geen interesse, omdat er uitspraken worden gedaan die niet goed onderbouwt zijn en eigenlijk gewoon beledigend zijn naar de mensen hier.

Prascend is een behoorlijk pittig medicijn die ook nog eens heel duur is. Maar het werkt wel, daar is bewijs genoeg van. Uitproberen kan altijd, ik hoop alleen dat het niet ten koste gaat van iemands paard.

25 euro is ook veel, maar daar gaat in ieder geval de helft als het goed is naar Stichting Paard in Nood, dus dan kan ik er nog enigszins mee leven. Anders vond ik het ook veel te veel.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:13

Jesito dat was ook wat mij opviel.
iK BEN wel benieuwd hoe mevrouw denkt hoe het dan in elkaar steekt. Dus als moonlight gaat kan ze ons misschien daarna erover inlichten. :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:18

Loop zelf ook tegen de bepaald woordgebruik aan in de uitnodiging aan, maar denk dat dat ook een vorm van reclame maken voor de lezing is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:24

zo...ik heb weer heel wat gemist lees ik.
Ga morgen meteen natrium bicarbonaat geven,is hij volgende week van zijn cushing af :+

Wat de info over cushing....er is zoveel te vinden op internet,ook allemaal hetzelfde.
Daar komt de OP toch ook vandaan? ;)

Welvaartsziekte?Nee....insuline resistentie misschien wel.Veel paarden zijn te dik en worden volgepropt met kippenvoer.Gepoft,gekookt...in een zak met een mooi etiket er op. :D

Ik geloof dat vaccineren niet goed is.Maar of dat de oorzaak is van cushing durf ik niet te zeggen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:35

Ik zou het gewoon met een korreltje zout nemen! ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:52

Moonlight17 schreef:
Loop zelf ook tegen de bepaald woordgebruik aan in de uitnodiging aan, maar denk dat dat ook een vorm van reclame maken voor de lezing is.

Is om de aandacht hiervoor te krijgen, maar zou toch wel willen weten hoe ze dit soort kreten gaan onderbouwen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:53

JP@ zou naar die meeting moeten gaan....en het ook filmen. :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:54

geerke schreef:
JP@ zou naar die meeting moeten gaan....en het ook filmen. :+

Ja...!! Ik zie het al helemaal voor me. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:56

Ik heb gezegd wat ik er van denk en ik heb mij denk ik keurig netjes uitgedrukt.

Dan zal er toch echt iemand van jullie mee moeten gaan om te filmen, want die kan denk ik al net zo slecht tegen die onzin als ikzelf, jp houd dan echt haar mond niet denk ik zo...
Laatst bijgewerkt door Mondy op 22-10-14 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:08

ohjajoh6 schreef:
Dan zal er toch echt iemand van jullie mee moeten gaan om te filmen, want die kan denk ik al net zo slecht tegen die onzin als ikzelf, jp houd dan echt haar mond niet denk ik zo...

Maar dan is het toch het mooiste als er iemand in het publiek zit die echt kritisch is en vragen stelt. De persoon waar ik misschien mee ga is er ook zo eentje. Die kijk naar alles zeer kritisch, dus dat kan nog best gezellig worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:21

ohjajoh6 schreef:

JP@ is in staat om allemaal goed onderbouwde tegenargumenten te geven...ik kom niet verder dan..''jullie zijn gek'' :7

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:29

Iemand van jullie wel eens monnikspeper ter ondersteuning oid gegeven?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:31

snowdon schreef:
Iemand van jullie wel eens monnikspeper ter ondersteuning oid gegeven?

ik geef het sinds 2 weken weer bij de prascend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:39

Daarom moet het toch ook door een ander gefilmd worden? Die film word goud waard...

Ik ben begin dit jaar gestopt met de monnikspeper , ik zag geen resultaat, jammer genoeg, het reguleerde trouwens wel de overdreven hengstigheid van mijn grote...

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:12

Mabel lust de monikspeper niet ze haalt er haar neus voor op. Dacht zal gwen eens laten proeven eet lepel Door de slobber en ook niet. Prascend gaat met de brok maaltijd mee naar binnen bij mabel.