Jotoma schreef:Hoe beschermen jullie de trommel tegen de gespen? Kussensloop vond ik niet echt voldoende..
ik doe de gespen bij elkaar en dan in een washandje met een elastiek eromheen en niet cenrtifugeren
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
apollootje schreef:Ik kom even binnen vallen.
Mijn eczemer heeft haar Rambo SIH inmiddels zo vies, dat ik hem graag wil wassen. Hebben jullie een goede tip om hem weer schoon of in ieder geval lekker fris te krijgen?
Moet ik hem gewoon wassen in de wasmachine op 30/40 graden, in een sopje met biotex of juist speciaal vlekken verwijder spul voor wit wasgoed. Wie heeft een goede tip!?
opisop_shop schreef:heb EJ gemaild met de vraag of ergens nog een oud model van die deken te vinden is maar helaas alleen nog die "in de nieuwe verbeterde stof" . Heb teruggevraagd waarom zij de nieuwe stof een verbetering vinden![]()
Ik heb ook naar een buitenlandse winkel gemaild die de EJ deken verkoopt, of zij daar nog oude modellen hebben liggen.
Wie weet zijn er meer mensen die eentje willen kopen, kunnen we samen een bestelling doen.
Zijn daar wel iets duurder, 20euro geloof ik, maar wie weet wat er geregeld zou kunnen worden.
Als ik reactie heb plaats ik het hier even!
Flowq schreef:Hoihoi,
ik kom ook even binnenvallen.
Ik ben 2 weken op vakantie geweest, en ik ging er van uit dat er goed voor mijn paardje gezorgd zou worden door de mede-eigenaar. Helaas kwam hij in het ziekenhuis te liggen dus hebben anderen voor hem gezorgd...
Met als resultaat een hele dikke pony met ontzettende jeuk. Ik denk zelf van de hoeveelheid eiwitten/suikers in het gras? Hij heeft veel gras gehad, maar geen brok/muesli.
Inmiddels staat hij al op ratsoen en krijgt hij weer voldoende beweging, dus de vetjes zijn er zo weer vanaf. Maar ik wil hem ook kunnen ontzien in de jeuk. Ik heb hem eergister al gewassen met teershampoo.
Wat kan ik nog meer doen? Smeren met spul? en zo ja, wat? Ik heb nog Itch Free Gel staan van Grand National.
Ook hoorde ik knoflook tabletten in het voer doen? Ik hoor het graag.
Edit: jeuk zit bij z'n staartwortel, boven z'n staart. De manenkam, z'n voorhoofden onder z'n buik, bij de navel
HelmerG schreef:Ja, zo blij als ik was dat de nieuwe EJ deken zo goed pastte....
Zo snel had meneer hem ook kapot. Een gat van 40cm breed boven op de kont, na 2 dagen!!!..
Stof gaat dus echt heeeeeel snel kapot.. Daarnaast zweet hij ook veel sneller, waar ik bang voor was, onder deze deken dan onder het oude model. Dus ik stap toch weer over op de RSIH, jammer voor de portemonnee maar als de EJ deken ook om de haverklap kapot gaat ben ik daar nog duurder mee uit, tenzij ze toch terugstappen naar het oude model.. waar ik bang voor ben haha.. Jammer, heel erg jammer
Heb nog 1 oud model waar een scheur in zit, maar die kan nog wel gemaakt worden.
Daarna ga ik toch maar weer de RSIH aanschaffen, zucht..
Gypsylady schreef:HelmerG schreef:Ja, zo blij als ik was dat de nieuwe EJ deken zo goed pastte....
Zo snel had meneer hem ook kapot. Een gat van 40cm breed boven op de kont, na 2 dagen!!!..
Stof gaat dus echt heeeeeel snel kapot.. Daarnaast zweet hij ook veel sneller, waar ik bang voor was, onder deze deken dan onder het oude model. Dus ik stap toch weer over op de RSIH, jammer voor de portemonnee maar als de EJ deken ook om de haverklap kapot gaat ben ik daar nog duurder mee uit, tenzij ze toch terugstappen naar het oude model.. waar ik bang voor ben haha.. Jammer, heel erg jammer
Heb nog 1 oud model waar een scheur in zit, maar die kan nog wel gemaakt worden.
Daarna ga ik toch maar weer de RSIH aanschaffen, zucht..
Heb je een foto van die ej deken?
Volgens mij heb ik er eentje
Die past mijn Tinker niet om de hals is te smal
Is van vorig jaar dus oud model
Heb haar weer een gewone eczeem deken op
Alleen zakt daar de hals steeds af