[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:11

Jotoma schreef:
Hoe beschermen jullie de trommel tegen de gespen? Kussensloop vond ik niet echt voldoende..

ik doe de gespen bij elkaar en dan in een washandje met een elastiek eromheen en niet cenrtifugeren

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:24

Ik prop 'm in een oud dekbedovertrek.

apollootje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 07:53

Bedankt voor de tips, hier kan ik wel wat mee!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:26

Niet te hard juichen, maar ik moet zeggen dat het zonder c4l aardig verbeterd!
Veel minder tot geen schuurplekken en er komt op de kale plekken langzaam haar terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 00:03

apollootje schreef:
Ik kom even binnen vallen.

Mijn eczemer heeft haar Rambo SIH inmiddels zo vies, dat ik hem graag wil wassen. Hebben jullie een goede tip om hem weer schoon of in ieder geval lekker fris te krijgen?
Moet ik hem gewoon wassen in de wasmachine op 30/40 graden, in een sopje met biotex of juist speciaal vlekken verwijder spul voor wit wasgoed. Wie heeft een goede tip!?

Mijn paard krijgt elke week een schone RSIH om. Waarom elke week, hij vervet verschrikkelijk en is dan een stuk minder ademend met tot gevolg, een zwetend paard met een vette manendos.
Ik heb bij de action een flesje gevonden wat ossengal zeep bevat. Ik meng dit in een spuitfles met water. 1 flesje van dat en dan bijgevuld met water. Ik spuit de deken in. Laat het een paar uur intrekken. Dan in een grote zak op 30 graden in de machine, met wasverzachter zelfs. Programma, met extra spoelen, centrifuge op laag toerental en een lang wasprogramma. Het ding zit er een 2 uur in. En voila, heerlijk schoon en soepel! Vroeger deed ik het met vanish en uren weken, maar op deze manier is hij veel schoner.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 07:53

ik heb de boett van appie niet eens gewassen dit jaar :o

ik heb hem uitgespoeld in een bak water en hij heeft em gewoon weer om.
vroeger waste ik het spul regelmatig,maar mijn wasmachine gaat er kapot van en voor de dekens is al dat wassen ook niet zo goed.
dus spoel ik het héél af en toe uit
Laatst bijgewerkt door ellepel op 16-07-13 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:01

Die van mij gaan in een oude kussensloop, elastiekje om te zorgen dat ie erin blijft.
Programma 40 (extra naspoelen) et wasmiddel, en dan als 'wasverzachter' azijn, dit neutraliseert weer het wasmiddel en klaar is kees.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:25

Ik heb even gezocht naar waszakken, maar daar zit nogal verschil in. Die van de blokker zijn vergelijkbaar qua materiaal wat vergelijkbaar is met van de BH waszakjes.. ik zag ze van Brabantia als dikkere stof.
Wat gebruiken jullie voor waszakken (voor diegene die ze uberhaupt gebruiken)? En dekken jullie dan ook nog de gespen af met een washand, of zijn die waszakken voldoende?

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:27

Bedankt Mindim!
Ossengal zeep hebben wij hier ook een fles van in de kast staan, dat ga ik dan de volgende wasbeurt eens proberen.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:58

Laten jullie je deken overdag op nu het zo warm is?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:20

Ja, het stikt hier ook van de dazen. Ik heb overwogen om een vliegendeken op te doen, maar met al die dazen wordt mijn paard daar veel te kriegelig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:18

Die van mij heeft hem ook op, ik ga vanavond even bij hem kijken en eventueel afspoelen.

Mijn dekens was ik in een oud overtrek voor een hondenkussen. We hebben een grote hond, dus de zak is groot :D Maar zoals maikeltje al zei, een oud dekbedovertrek.

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:33

Ik laat hem ook gewoon op.
Enorm veel vliegen en dazen hier.
Dan maar een beetje zweten, s avonds even onder de douche.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:54

Hoihoi,

ik kom ook even binnenvallen.
Ik ben 2 weken op vakantie geweest, en ik ging er van uit dat er goed voor mijn paardje gezorgd zou worden door de mede-eigenaar. Helaas kwam hij in het ziekenhuis te liggen dus hebben anderen voor hem gezorgd...
Met als resultaat een hele dikke pony met ontzettende jeuk. Ik denk zelf van de hoeveelheid eiwitten/suikers in het gras? Hij heeft veel gras gehad, maar geen brok/muesli.

Inmiddels staat hij al op ratsoen en krijgt hij weer voldoende beweging, dus de vetjes zijn er zo weer vanaf. Maar ik wil hem ook kunnen ontzien in de jeuk. Ik heb hem eergister al gewassen met teershampoo.
Wat kan ik nog meer doen? Smeren met spul? en zo ja, wat? Ik heb nog Itch Free Gel staan van Grand National.

Ook hoorde ik knoflook tabletten in het voer doen? Ik hoor het graag.

Edit: jeuk zit bij z'n staartwortel, boven z'n staart. De manenkam, z'n voorhoofd :+ en onder z'n buik, bij de navel

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:06

Ik weet dat het hier niet helemaal thuis hoort, maar ik heb voor de liefhebber nog een zgan RSIH in mt 1.83 wegens verkoop Welsh. 85 euro in originele tas met hoofdkap, PB maar als je interesse hebt ik kom nl zelden in dit topic.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:10

heb EJ gemaild met de vraag of ergens nog een oud model van die deken te vinden is maar helaas alleen nog die "in de nieuwe verbeterde stof" . Heb teruggevraagd waarom zij de nieuwe stof een verbetering vinden :o

Ik heb ook naar een buitenlandse winkel gemaild die de EJ deken verkoopt, of zij daar nog oude modellen hebben liggen.
Wie weet zijn er meer mensen die eentje willen kopen, kunnen we samen een bestelling doen.
Zijn daar wel iets duurder, 20euro geloof ik, maar wie weet wat er geregeld zou kunnen worden.
Als ik reactie heb plaats ik het hier even!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:15

opisop_shop schreef:
heb EJ gemaild met de vraag of ergens nog een oud model van die deken te vinden is maar helaas alleen nog die "in de nieuwe verbeterde stof" . Heb teruggevraagd waarom zij de nieuwe stof een verbetering vinden :o

Ik heb ook naar een buitenlandse winkel gemaild die de EJ deken verkoopt, of zij daar nog oude modellen hebben liggen.
Wie weet zijn er meer mensen die eentje willen kopen, kunnen we samen een bestelling doen.
Zijn daar wel iets duurder, 20euro geloof ik, maar wie weet wat er geregeld zou kunnen worden.
Als ik reactie heb plaats ik het hier even!

Als ze ze hebben en er een schappelijke prijs gemaakt kan worden dan wil ik wel meedoen. Mijn nieuwe rsih heeft al twee winkelhaken. Die pony van ons is een onverbeterlijke sloper!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 01:00

Heeft iemand ervaring met het Befix vliegendeken aub?

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:40

Flowq schreef:
Hoihoi,

ik kom ook even binnenvallen.
Ik ben 2 weken op vakantie geweest, en ik ging er van uit dat er goed voor mijn paardje gezorgd zou worden door de mede-eigenaar. Helaas kwam hij in het ziekenhuis te liggen dus hebben anderen voor hem gezorgd...
Met als resultaat een hele dikke pony met ontzettende jeuk. Ik denk zelf van de hoeveelheid eiwitten/suikers in het gras? Hij heeft veel gras gehad, maar geen brok/muesli.

Inmiddels staat hij al op ratsoen en krijgt hij weer voldoende beweging, dus de vetjes zijn er zo weer vanaf. Maar ik wil hem ook kunnen ontzien in de jeuk. Ik heb hem eergister al gewassen met teershampoo.
Wat kan ik nog meer doen? Smeren met spul? en zo ja, wat? Ik heb nog Itch Free Gel staan van Grand National.

Ook hoorde ik knoflook tabletten in het voer doen? Ik hoor het graag.

Edit: jeuk zit bij z'n staartwortel, boven z'n staart. De manenkam, z'n voorhoofd :+ en onder z'n buik, bij de navel

In het topic staan ontzettend veel tips. Ik vond de gel van Grand National niet afdoende werken. Ik smeer nu met de olie variant van Derfen en dat geeft goede resultaten. Het is te koop bij de paardendrogist. Overigens nu ik mijn paard onder de RSIH heb staan smeer ik helemaal niet meer met Derfen. Het enige dat ik nu nog doe is als de manen vet worden, ze wassen met Tea Tree shampoo.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:54

Ja, zo blij als ik was dat de nieuwe EJ deken zo goed pastte....
Zo snel had meneer hem ook kapot. Een gat van 40cm breed boven op de kont, na 2 dagen!!!..
Stof gaat dus echt heeeeeel snel kapot.. Daarnaast zweet hij ook veel sneller, waar ik bang voor was, onder deze deken dan onder het oude model. Dus ik stap toch weer over op de RSIH, jammer voor de portemonnee maar als de EJ deken ook om de haverklap kapot gaat ben ik daar nog duurder mee uit, tenzij ze toch terugstappen naar het oude model.. waar ik bang voor ben haha.. Jammer, heel erg jammer :(
Heb nog 1 oud model waar een scheur in zit, maar die kan nog wel gemaakt worden.
Daarna ga ik toch maar weer de RSIH aanschaffen, zucht..

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:16

vindt ook absoluut geen fijn deken ..krijgt hem ook niet meer op -:(- kreeg hem al lelijk thuis onder de halen ..overal komen gaatjes in

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:35

HelmerG schreef:
Zo snel had meneer hem ook kapot. Een gat van 40cm breed boven op de kont, na 2 dagen!!!..
Stof gaat dus echt heeeeeel snel kapot.. Daarnaast zweet hij ook veel sneller, waar ik bang voor was, onder deze deken dan onder het oude model. Dus ik stap toch weer over op de RSIH, jammer voor de portemonnee maar als de EJ deken ook om de haverklap kapot gaat ben ik daar nog duurder mee uit, tenzij ze toch terugstappen naar het oude model.. waar ik bang voor ben haha.. Jammer, heel erg jammer :(
Heb nog 1 oud model waar een scheur in zit, maar die kan nog wel gemaakt worden.

Heb je een foto van die ej deken?
Volgens mij heb ik er eentje
Die past mijn Tinker niet om de hals is te smal
Is van vorig jaar dus oud model
Heb haar weer een gewone eczeem deken op
Alleen zakt daar de hals steeds af

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:54

Gypsylady schreef:
HelmerG schreef:

Heb je een foto van die ej deken?
Volgens mij heb ik er eentje
Die past mijn Tinker niet om de hals is te smal
Is van vorig jaar dus oud model
Heb haar weer een gewone eczeem deken op
Alleen zakt daar de hals steeds af

Dit is het model van vorig jaar:
Afbeelding
Paardlief had net flink gerold, dus deken zit beetje gaar ahum haha
geen al te duidelijke foto, maar hoop dat je hier genoeg aan hebt. ben niet thuis op de pc en vind even geen andere foto haha

mocht je de deken willen verkopen, zou ik hem heeeeel graag willen overnemen.
Wat zou je ervoor willen hebben :) ?

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:58

Volgens mij is die hetzelfde alleen heb ik hem in het mint groen
Heb maar een klein tinkertje dus deken is maar 1.75
Maar hij mag wel weg wil hem ook wel ruilen voor een andere eczeem deken
Maat 1.75 a 1.85
Had trouwens ook dat ze steeds de oren eruit had:)
Laatst bijgewerkt door Gypsylady op 17-07-13 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:02

Gypsylady schreef:
Zie geen foto weet niet zeker of het de deken waar Julie het over hebben

Als de maat voor Helmer niet goed is heb ik misschien ook wel intresse????