Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kirania schreef:Nog een tip: Ontgift af en toe de lever ook bij een maagzweer, dat kan ook bijdragen aan het slome en het absoluut niet willen genezen van zweren, en zweren kunnen een enorme aanslag zijn op de lever.
Nog verdere producten die hier daadwerkelijk heel goed hun best deden:
Lexa Gastroakut (geeft verlichting, ook tijdens het geven van omeprazole)
Digestive EQ van Poseidon Equine (maar deze leveren niet meer in BE, dus ik ben zwaar bummed omdat het echt een tópspul is)
Ekygard (lijkt zelfs maagzweren op een of andere manier te kunnen genezen)
Kruiden voor de stofwisselingen durven ook wel eens te helpen. Die van mij komen van de Kräuterie uit duitsland.
En voor de rest, graanvrij, liefst. Dat lijkt het minste opwakkeringen te geven.
meiske1577 schreef:Ik lees hier al een tijdje mee, omdat mijn paard verdacht werd van zweren, maar er tijdens de scopie niks gevonden werd (gelukkig).
In een ander topic is het voer van Marshalls besproken en wellicht is dit interessant voor jullie. Het is volgens mij lucernevrij. Ik vind nog geen Nederlandse beschrijving van de ingrediënten maar alleen een Duitse:
https://www.marstall.de/gastro-muesli/
Het wordt wel al aangeboden in NL:
https://www.marstallpaardenkracht.nl/pr ... -muesli/68
_Nynke schreef:Interessant voer idd! Kende ik niet, het merk wel.
Voor de Omeprazol kenners onder ons, wat is nou waar? Ik dacht dat je na elk gebruik (dus al is het maar een week) heel goed af moet bouwen omdat het anders maagzweren kan veroorzaken, maar iemand anders zegt weer dat ik in de war ben met dat het aangeraden wordt om na 28 dagen gebruik ook 28 dagen de halve dosering te geven en dat omeprazol naast bovenstaande (dus nog eens 28 dagen halve dosering) in geen geval maagzweren kan veroorzaken.
Anyone?
MarjanB schreef:Kirania schreef:Dat is een feit, nikysa... Soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Die van groene os heb ik nog niet getest, wel de NAF D-tox en de Leberkur van Ewalia. Beiden goed spul. Het maagcompositum van de groene os deed hier wel echt niets.
Is dat de lever nier van ewalia?