Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
liedjuh2 schreef:Ik hoor inderdaad dat paarden van pavo vaak jeuk krijgen. Heb het zelf totaal nog niet meegemaakt. Op stage voeren ze alles met pavo. Die van mij krijgt ook pavo nu en zo wel meer uit mijn omgeving en heb er nog nooit een zien schuren. Ze zijn nu bij mij op stal net over gegaan op een andere brok. Ze voerden daar altijd pavo sport of basis en nu over naar een ander merk(even geen idee welke, ik voer apart in bakjes) en heel stal schuurt met zijn staart. Ik weet nou niet of het direct aan pavo ligt dat ze gaan schuren. Kan ook een samenspel met ruwvoer zijn.
papagroom schreef:Als de kwaliteit van het ruwvoer goed is,heeft menig paard hier voldoende aan,in het bijzonder tinkers,haffen etc....voedings waardes checken kan dus veel gejeuk voorkomen,en is een stuk gezonder en goedkoper,dan allerlei spul bijvoeren.
Overigens laten de betere fourages een ruwvoeranalyse uitvoeren zo dat je precies weet wat er in zit.
apollootje schreef:Ik kom even binnen vallen.
Mijn eczemer heeft haar Rambo SIH inmiddels zo vies, dat ik hem graag wil wassen. Hebben jullie een goede tip om hem weer schoon of in ieder geval lekker fris te krijgen?
Moet ik hem gewoon wassen in de wasmachine op 30/40 graden, in een sopje met biotex of juist speciaal vlekken verwijder spul voor wit wasgoed. Wie heeft een goede tip!?
chery schreef:apollootje schreef:Ik kom even binnen vallen.
Mijn eczemer heeft haar Rambo SIH inmiddels zo vies, dat ik hem graag wil wassen. Hebben jullie een goede tip om hem weer schoon of in ieder geval lekker fris te krijgen?
Moet ik hem gewoon wassen in de wasmachine op 30/40 graden, in een sopje met biotex of juist speciaal vlekken verwijder spul voor wit wasgoed. Wie heeft een goede tip!?
Ben ik ook benieuwd naar.....