Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LiVetime schreef:Ik heb zelfs hier in dit topic al verschillende meningen van dierenartsen voorbij zien komen door bokkers geplaatst. De ene dierenarts is er laconiek onder en een volgende adviseert geen enkel risico te nemen en werkelijk alles te ontsmetten en niemand meer toe te laten op het terrein. Ook al betreft het niet direct een besmet gebied.
Ginger0410 schreef:Sorry, deze vraag is vast eerder gesteld (ergens tussen de 300 pagina's)![]()
Maar kunnen paarden ook nog - in deze Rhino-tijd - gewoon verkouden zijn zonder dat ze koorts hebben (dus gewoon een beetje een snotneus, verder actief)?
Ja sorry maar ook ik heb af en toe even last van Rhino-angsten
Lovely schreef:Dus als ik het goed begrepen heb, dan hebben de maatregelen van o.a. de KNHS niks opgeleverd? En al helemaal niet waar men op gehoopt had, het tot stand brengen van het zich verspreidende virus???
Ginger0410 schreef:Sorry, deze vraag is vast eerder gesteld (ergens tussen de 300 pagina's)![]()
Maar kunnen paarden ook nog - in deze Rhino-tijd - gewoon verkouden zijn zonder dat ze koorts hebben (dus gewoon een beetje een snotneus, verder actief)?
Ja sorry maar ook ik heb af en toe even last van Rhino-angsten
Tooske schreef:Hier hangen de dingen af van morgen wat het KNHS beslist. Hoefsmeden en dierenartsen komen gewoon bij ons maar wel gewassen en ontsmet.
branka16 schreef:Met het testen..
Ik las dat heel veel paarden drager zijn en dat dat dus niks zegt.
Hoe kun je hier op vertrouwen?
50% is drager ofzo?
PercyLeen schreef:heavenley schreef:hier verlengen we alles weer met 2 weken erbij...de stal gaat weer/nog op slot.. niet van het erf af met paard en verzorgster die ook op andere stallen komen liever ook niet...Leiden zuid holland
Hoezo dat? Wij hebben er alweer onder voorbehoud startlijsten op staan voor dit weekend (Twente)
Iloontjeehh schreef:Lovely schreef:Dus als ik het goed begrepen heb, dan hebben de maatregelen van o.a. de KNHS niks opgeleverd? En al helemaal niet waar men op gehoopt had, het tot stand brengen van het zich verspreidende virus???
Wat ik begrepen heb is dat deze stal, waar vermoedelijk dus een nieuwe uitbraak van rhino is geconstateerd, de adviezen van het KNHS niet in acht heeft genomen. Inderdaad even afwachten of het inderdaad om rhino gaat.
heleenxx schreef:Tooske schreef:Hier hangen de dingen af van morgen wat het KNHS beslist. Hoefsmeden en dierenartsen komen gewoon bij ons maar wel gewassen en ontsmet.
En denk je dat de hoefsmid zich de hele dag door blijft wassen en ontsmetten?
Mensen vragen dat ook aan mij. Iedereen wil wel afspreken, maar alleen als ik als eerste op die dag bij hun langs kom.
Sorry, maar ik douche me 's morgens en trek dan schone kleren aan. En kan niet overal als eerste komen. Dus mensen mogen zelf beslissen wat ze willen, óf ze bellen me over een paar weken maar weer, óf ze nemen het (zeer kleine) risico.
Netje, goed gedaan. Jullie hebben helemaal gelijk!
heavenley schreef:hier verlengen we alles weer met 2 weken erbij...de stal gaat weer/nog op slot.. niet van het erf af met paard en verzorgster die ook op andere stallen komen liever ook niet... zuid holland