Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sorbetje schreef:Heel groot percentage van de maagzweer/darmzweer patiënten heeft een glutenallergie... Het is niet voor niks dat er vaak graanvrij wordt aangeraden.
Ik begin ook al vrij snel met dikke dekens, anders vrij snel problemen.

Ze is dit voorjaar ontwormd, laatste mestonderzoek was negatief. Ook leverbot kwam negatief uit de test.
. Toen op supplementen (bicarbonaat, zoethout etc), bietenpulp en onbeperkt hooi. Het ging weer wat beter en het gapen werd veel minder maar nu heeft ze toch een mega terug val dat ze begint te bijten zodra je haar borst en hals aan wil raken. Had al overleg gehad met een DA van de kliniek over wat eventuele verdere stappen konden zijn (succeed test, esomeprazole/nexium of toch scopie) maar nu sinds ze nog bozer werd toch voor gastrogard gegaan en kijken of dat helpt. Alles bijelkaar klonk het wel 90% kans op een maagzweer. Scopie vind ik om het vasten en trailerrit toch wel erg spannend, mijn paard is al zo'n stresskip
Ja bij jou klinkt inderdaad ook erg als een maagzweer! Hoe heb jij een impactie uitgesloten?
Soms een voordeel, meestal een nadeel. Ze moet dus ook hele fijnmazige hooinetten want anders heeft ze een normale portie ook echt binnen een uur op. Ze stopt niet voor het op is helaas, want onbeperkt voeren lukt op die manier dus ook echt niet. Je kunt haar op een hooizolder parkeren en ze eet nog tot alles op is. Je blijft helaas echt bezig. Ze eet snel en veel.
Zidore schreef:Er zijn bokkers die mastic horse gebruiken. Zoethout icm IJslands mos schijnt ook goed te zijn (niet zonder want de zoethout zorgt zonder dat mos voor een verhoogde bloeddruk).
Ik vind Gastro + ook niks bijzonders. Sowieso krachtvoer werkt averechts bij maagzweren. Onbeperkt hooi vind ik het beste.
Welke probiotica gebruik jij?
Daarnaast wil ik de luzerne in haar rantsoen iets beperken om diezelfde reden.