[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:23

Yep die bedoel ik

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:23

ik weet dat ze ooit van het programma Kassa toen een onderzoek hebben gedaan naar iriscopie.
een aantal ernstig zieke mensen ging heen en die hadden niks en anderen die echt wel gezond waren hadden ineens van alles.

tja... >;)

sindsdien geloof ik er dus niet in,maar wie weet werkt het wel voor iemand?

minikatje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:24

de kracht van het geloven he ellepel. :)
zelfde als die gebedsgenezingen, de ene helpt het en de ander heeft er niets aan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:26

en toch zou ik het niemand afraden.
ik heb zelf ook wel een en ander geprobeerd op alternatief gebied en soms zit er best wel wat goeds tussen :j

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:29

opisop_shop schreef:
vriendje van Wisse heeft het al een paar maanden en ging weer beter maar is nu weer wat teruggekomen. Kale plekken en wat schilferige huid, op en rond zijn hoofd.
Is bekeken door de DA en die heeft dit voorgeschreven.

Moet je de stal ook behandelen tegen schurft, dat paard staat snachts op stal.

Heb je helemaal gewassen toen Amigo_tje?

Eerste x helemaal, 2de maal alleen de benen (ze had beenschurft) en de verdwaalde plekjes. 3de x enkel de overgebleven plekjes op benen (waar ver niks meer van over was).

Stal heb ik toen niet behandeld.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:30

zeker, maar zou zelf altijd wat achter de hand houden.
nooit op 1 paard wedden :)
maar daarom hebben de meeste hier een middel dat ze gebruiken en een deken.
maar blijven zoeken en openstaan is niets mis mee.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:43

ellepel schreef:
als het echt schurft is dan is dat heeeeel besmettelijk en moet je paard eigenlijk apart staan.
je hetb verschillende soorten mijt en via de dierenarts kun je wel een geschikt middel krijgen om mee te behandelen :j
En niet te vergeten is mijt ook besmettelijk op de mens, wel in lichtere mate, maar je moet er toch mee oppassen. Zeker als je thuis nog vee of huisdieren hebt, jij kunt het zo van stal meenemen (en mocht je het zelf krijgen, het schijnt heeeeeel erg vervelend te zijn)
Volgens mij kan mijt alleen in leven blijven op een gastheer, dus niet op een stalmuur oid.

Ik denk dat ik bijna de hele stal (paarden dus) in de chemische troep zou zetten. Bah, zo'n vies idee. Beestjes! :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:40

Wat mijn ervaring is met mijten:
Onze merrie heeft het ook wel eens, maar die heeft het nog nooit overgebracht op andere paarden/dieren/mensen, terwijl die allemaal bij elkaar los staan.(ja die mensen lopen er soms ook los bij, haha!)
En idd gaat het niet op andere dingen zitten, mijten leven in de huid.
Het wordt volgens mij niet zó snel overgebracht, omdat het eigenlijk het best gedijdt bij minder weerstand, daarom zijn ze ook dol op eczemers!
En als je zulke beestjes vergroot, zijn het idd vieze beestjes, haha, maar gelukkig zijn een heleboel enge beestjes zo klein dat je ze niet kan zien!

Sammie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:54

Ik heb een vraag over een paardje die ik rijd. Sinds een week schuurt hij zijn hoofd zegmaar kaal. Telkens komen er nieuwe kale plekken bij. Voor zover ik weet heeft hij geen exceem, tenminste ng nooit gehad. Kan dit op latere (rond de 12) leeftijd nog komen?
Hij heeft geen luizen, ik heb hem gecontrolleerd. Weet iemand misschien wat dit is en of ik er iets aan kan doen?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:09

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:54

heb vandaag Wisse dmv plantenspuit helemaal ingesprayd met het middel. Het is een schapenmiddel wat helpt tegen mijt, andere beestjes en ook luis. Dus dat zit wel redelijk safe qua dekking denk ik.
Heb zijn hele lijf gedaan, hoofd ook en zelfs oren en binnenkant oren :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:12

goed bezig :D

boer had de pony's nieuw stuk wei gegeven, alleen een heel groot stuk met allemaal hoog vers gras.
madam heeft lekker lopen schrokken en jeukt zich nu te pletter.
vooral haar buik, dus die helemaal verzorgd met verdunde dettol en sweet itch gel.
ze stond gewoon met de benen wijd zodat ik overal kon komen, het arme dier.
boer er nog maar eens op gewezen dat het geen slimme zet was.
dus nu staan ze allemaal sowieso 2 dagen op rantsoen, voordat ze echt wat oplopen :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:58

ik kwam vroeger altijd bij een boertje en die zei van ,als je wilt dat die paarden dat kwijtraken moet je er voor zorgen dat ze flink zweten!
dan zweten ze al dat gras er zo weer uit ;) :D

kijk je uit dat je dettol niet te vaak gebruikt?
ik heb het een tijdje gedaan,maar appie kreeg daar een schimmelinfrectie van omdat dettol de zuurgraad van de huid helemaal aantast

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:00

Flosje446 schreef:
Annetje schreef:
Flos: jij doet ook het onderzoek van NML? Of is dit weer iets heel anders? Want die van NML gebruiken geen placebo's.

NML heeft 2 onderzoeken lopen. Één echt gericht op ZE waarbij groep 1 een lotion gebruikt en groep 2 een lotion en voedingssupplement. Het andere onderzoek is om te kijken hoe paarden met bepaalde gezondheidsproblemen (IR en dikke paarden met ZE, hoef- en spierbevangenheid, slechte hoeven, blessures etc) reageren om Gluco Balance (en er is ook een placebo-groep). Aan dit laatste onderzoek doet Senna mee.

Ik kreeg gisteren al antwoord op mijn mailtje, ik kon Bregh niet meer opgeven omdat ze al data aan het verzamelen waren. Wel vroeg hij hoe ik aan de info kwam over twee onderzoeken, dus ik heb je stukje (uiteraard namen verwijderd) maar even meegestuurd.

Overigens was haar kap gisteren niet harder geworden, kon alleen niet echt zeggen of hij wel of niet meer gezwollen was.

antine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:05

Hallo allemaal,
Ik lees al weer een paar maanden mee; ook mijn paardje heeft deze week zijn
deken weer op en vertoont de eerste verschijnselen van jeuk. Het was wel wat later dit jaar *\o/*
Ik ga dit hele seizoen equifyt voeren (ik voerde al een jaar bietenpulp) maar nu met wat Red Horse erbij, Force van Marstall, biergist en kiezelzuur en voor de buitenkant Derfen. Misschien blijft zijn staart en manekam 'heel' dit jaar...een vraagje; zweten jullie paardjes ook zo snel & veel?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:08

ellepel schreef:
ik kwam vroeger altijd bij een boertje en die zei van ,als je wilt dat die paarden dat kwijtraken moet je er voor zorgen dat ze flink zweten!
dan zweten ze al dat gras er zo weer uit ;) :D

kijk je uit dat je dettol niet te vaak gebruikt?
ik heb het een tijdje gedaan,maar appie kreeg daar een schimmelinfrectie van omdat dettol de zuurgraad van de huid helemaal aantast

jammer dat er 1 kissing spines heeft, 1 een jaarling is en nevel niet tegen opjagen kan.
misschien moet ik een paardensauna beginnen :D

dettol was even om de huid en de uiers even helemaal jeukvrij te krijgen, maar zal erop letten :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:21

antine:
die van mij staat momenteel gewoon op het land te zweten,maar die zit ook nog behoorlijk in de wintervacht.
het is ook best wel warm :j

minikatje:
ja dat is wel jammer.
dat zelfde boertje zei ook altijd tegen mij dat we niks met de paarden deden.
hard werken voor de kar op het land was veeeel beter volgens hem :P

antine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:38

Als ik ga rijden of mennen ( toch zo'n 4x per week) dan zweet Bolle heel snel en is binnen een half uur van top tot teen doorweekt. Nou heeft hij wel wat wintervacht, maar toch, af en toe denk ik wel eens dat zijn conditie zo slecht is..durf hem geen krachtvoer te geven behalve een handje Red Horse...zweten is wel goed voor het afvoeren van de afvalstoffen :j zou veel zweten vaker bij sme paarden voorkomen?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:46

@ antine, ze stonden van de week hier ook te zweten op het land.
het was erg warm voor ze in de wintervacht, denk dat bolle dat ook heeft :)

@ ellepel, hier precies hetzelfde, niet miepen maar gaan met die handel.
werken zullen ze ~~}>

als jullie moesten kiezen tussen een equitheme eczeemdeken en een QHP, welke zouden jullie kiezen??
vallen ze klein uit btw?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 11:00

Zijn er hier mensen die goede en/of slechte ervaringen hebben met Equifyt Red horse zonder haver?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 11:03

paard van een stalgenootje van me heeft een QHP eczeemdeken op en valt me op dat die lekker ruim zit bij de hals.
maar het materiaal is niet zo erg adement heb ik het idee,voelt soms erg warm aan onderdie deken.
equitheme heb ik geen ervaring mee.

de horsepro:
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... en/117102/
heeft dat paard ook,maar die vind ik dus bij de boeg/hals weer wat strakker vallen,maar de stof ademt wel weer beter.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 11:04

Wat een donkere deken. Ik wil nooit geen donkere ZE-deken meer. Paard zweet zich te pletter in volle zomerdagen :-s

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 11:14

Breghje heeft ook meerdere QHP's. En Fries, dus zwart. Vorig jaar kon ik niet zeggen dat ze het heel erg warm had eronder, heb haar nooit zwetend van de wei afgetrokken. Ook in stal niet, het voelde weliswaar wel warm, maar goed ik heb het ook vaak warm ondanks dat het dan niet onaangenaam hoeft te zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 11:15

die van horsepro is gewoon grijs ,valt wel mee hoe donker die is.

dat zweten zal inderdaad per paard verschillen.
appe loopt nu steeds zonder deken en die zweet nu ook!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:09

Bregh heeft amper haar, dat scheelt :D. Als ik zo om me heen kijk wat een bossen haar er soms van de paarden afkomen.... Als ik álles wat ik tot nu toe van haar heb afgerost bij elkaar tel, kunnen we er niet eens een washandje mee vullen. _O- Zij zweet ook alleen tijdens het werken, en dan moet het A warm zijn, en B in de binnenbak want anders komt er niks. Ik weet niet of dat nou zo heel erg fijn is, maar haar haartjes zijn ook in de winter echt heel erg kort,dus ze zal het wel goed kwijt kunnen denk ik dan maar. :) :D