Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ellepel schreef:de osteo wees mij er afgelopen week nog op toen ik appie ophaalde dat ik soms best grof aan het inwerken was met het halster.![]()
appie heeft nogal eens de neiging om onder het lopen me mee te trekken naar het gras,dus dan trek ik terug en houdt hij op.
ze zei van dat moet je absoluut zien te voorkomen,want iedere keer krijgt hij wel een flinke klap van het halster..denk dat ze ook wel gelijk heeft en ik ben er nu wel bewuster mee bezig dat ik appie dan meer bij me houd zodat hij me niet mee kan trekken.
Werkt ook als hij harder wil gaan dan ik met lopen bijv..
ellepel schreef:hier kun je het zien;
de verdikking die op het neusbeen zit stukje boven zijn neusvlegels.
ik noem het een elandsneus en is dacht ik gewoon iets wat bij zijn profiel past,maar goed er zijn dus anderen die denken dat dat gezwollen is door of die calcium/fosfor die scheef zou zitten of door trauma, en misschien ook wel iets van afvalstoffen ofzo?
weet niet of dat zo op die plaats kan..
die bult die jij bedoeld noemden ze dus ook,maar met alle wil van de wereld kan ik die bij appie niet zien.
zou ook komen doordat er dus trauma is,bijvoorbeeld door stoten en na cranio zou het weg zijn
Maar ik rij bitloos en daar zit dan ook mijn neusriem misschien net iets boven het bultje maar hier lijkt hij geen last van te hebben.

.
.. Vorig jaar met laden kwam er veel druk op het halster en toen begon ze ook hevig te schudden.. Gezien het feit dat Wolin in het begin echt nog niet meegaf toen er druk achter de oren ontstond.. Nogmaals: tot nu toe is het uit doormeten gebleken dat het door herpesvirussen komt.. Maar ik heb zo'n 'gutfeeling' dat Wo wel een blokkade heeft in haar nekwervel. Ben benieuwd wat ze volgende week zeggen.
.. Heb Wo 1x een klein 'tikje' met de neus zien doen, voor de rest niets.
Hij heeft vandaag nog een cranio behandeling gehad (stond al gepland), waarbij ook weer veel spanning op hoofd + kaak naar voren kwamen. FCSA schreef:Nope, door Matthias uit Belgie: http://www.equinerehab.be/index.php?cat=cranio
FCSA schreef:Wat naar, Lotte. Hopelijk is Wolin er snel weer bovenop!
Mijn paard is nog steeds schudvrijHij heeft vandaag nog een cranio behandeling gehad (stond al gepland), waarbij ook weer veel spanning op hoofd + kaak naar voren kwamen.
Cranio komt volgende wk nog 1x terug en dan zijn we voorlopig klaar.
Maris schreef:Hoe werkt hij dan ? Met een hard voorwerp over de hals en rug en dan kijken waar het paard wijkt voor druk ?