[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 09:30

Ik vind dat wel een snel getrokken conclusie. Wellicht zijn z'n hoeven wel uitverdoofd. Een paard dat pijn heeft gaat in verzet als je hem onverdoofd gaat beslaan. Vaak is bekappen dan al een uitdaging omdat op een been staan al niet fijn is.

Volgens jouw redenatie heb ik mijn pony al helemaal blootgesteld aan mishandeling. Ik heb hem naar de kliniek vervoert op de dag dat hij 's ochtends gewoon bleef liggen om te plassen. Terwijl hij toen een zakje buut kreeg. En daarna heb ik hem ook nog laten beslaan. Zijn hoeven zijn uitverdoofd voordat de smid ook maar iets gedaan heeft.

Voelde het lekker om hem in die staat te vervoeren? Nee totaal niet. Maar m'n dierenarts vond dat ik hem kon vervoeren, uurtje voor de reis een extra portie buut erin en gaan. Want hij ging eigenlijk alleen maar achteruit terwijl ik hem meer medicatie gaf.

En achteraf gezien was het de juiste keus. Want anders had hij veel langer pijn gehad en was de schade in zijn hoef waarschijnlijk groter geweest. Na het kliniekbezoek moest ik na 2 weken de buut gaan afbouwen want meneer ging bokkend en rennend rond.

@olympia: ik ga ook feest vieren als de ijzers er ooit af mogen. Want ik vind het echt maar een gedoe in de winter. Helaas zegt m'n smid dat hij er voorlopig op moet blijven. En ik vertrouw op het oordeel van hem. Mijn andere shet mocht na 1x ijzers weer blootsvoets. Dus het is ook niet zo dat hij overal maar ijzers onder wil slaan.

Olympia96

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 10:08

Wat heftig klinkt dat. Liggend plassen van de pijn. Zo ontzettend zielig.

Mijne heeft 1x ijzers met siliconen (ofzo, iets twee componenten spul) gehad. Nu alleen de breakovers. Vind de ijzers doffe ellende. In de winter in de herfst en zelfs vandaag als de hemel open breekt haha. Dan is hij net Bambi on ice op de harde, gladde paden in het bos :-(

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 10:35

Oh dat is mega vervelend idd. Kan je smid hier niet wat aan doen? Ik moet zeggen dat ik dat gelukkig niet merk aan mijn pony. Die ging zelfs met de sneeuw zonder problemen voor de slee. Maar op het harde is het idd wel wat meer uitkijken

Ik ben in de winter vooral bang dat ie een ijzer kwijt raakt in de modder. Het is best een wereldreis naar de kliniek toe