Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paulusjuh schreef:Ik heb een vraagje mbt het scheren van een paard met cushing. Zoals jullie ongetwijfeld weten hebben velen een hele dikke stevige vacht. Ik wil graag zelf een scheerapparaat aanschaffen, maar weet nog niet precies hoe of wat. Welke krachtig genoeg is etc. Welk apparaat gebruiken jullie voor deze dikke harenbos?
tine10 schreef:In het topic staan heel veel tips. Ik doe de pil in een spuitje, wat water erbij en dan spuit ik het in een mondhoek. Hij was zo slim om steeds om de pil heen te eten of lustte daarna appel of waar het ook in ging niet meer. Op deze manier weet ik zeker dat hij het binnenkrijgt.
HorsePhoto schreef:Hey iedereen,
Ik meld mij even hier.
Ik heb vorige week bloed laten trekken bij mijn paard om te testen op cushing.
Nu heb ik net met mijn dierenarts gesproken en blijkbaar zitten zijn ACTH waarden aan de hoge kant/ net op de grens. Nog geen reden om te behandelen volgens mijn arts.
Maar nu vraag ik mij af of cushing preventief toch al wat te behandelen is? Zoals bv zijn krachtvoer ofzo aan te passen of zou dit geen zin hebben?
De DA had wel aangeraden om hem binnen een jaar nog eens te testen. Mijn paardje is 11 jaar trouwens.
xdeempjeex schreef:Nu heb ik tips nodig voor het voeren van het tabletje haha!
xdeempjeex schreef:Hoi iedereen!
Ik meld me ook graag in deze topic!
6 weken geleden mijn 19 jarige merrie laten testen op cushing, omdat ze al een paar keer hoefbevangen was geweest zonder enige reden.
Haar waarden waren goed aan de hoge kant.
Nu heb ik tips nodig voor het voeren van het tabletje haha! Heb het in het begin in een appel gedaan maar nu wil mevrouw geen appels meer eten helaas. En ze wordt nu ook heel kieskeurig in alles wat ze te eten krijgt..
casperzazoe schreef:hij wordt nu zomaar snel mager en de spieren lijken met de dag minder te worden..
Oké hij zag er bizar goed uit voor een pony van 28 dus een minder goede uitstraling mag natuurlijk, maar het blijft niet leuk om te zien hoe snel hij nu achteruit gaat.
casperzazoe schreef:Ik twijfel alleen of een kwart of halve pil. Hij heeft 2 maanden op een kwartje gestaan, ging toen eigenlijk goed maar "het scherpe randje" mocht er nog vanaf. Nu sinds een week of 2 op een halve pil en hen het idee dat de ziekte nu zelf beter onder controle is; geen dikke vacht, niet meer extra drinken, betere voetjes.. maar dat hij zichzelf minder goed voelt; moodswings, brokjes slecht willen eten..
meikevienna schreef:xdeempjeex schreef:Hoi iedereen!
Ik meld me ook graag in deze topic!
6 weken geleden mijn 19 jarige merrie laten testen op cushing, omdat ze al een paar keer hoefbevangen was geweest zonder enige reden.
Haar waarden waren goed aan de hoge kant.
Nu heb ik tips nodig voor het voeren van het tabletje haha! Heb het in het begin in een appel gedaan maar nu wil mevrouw geen appels meer eten helaas. En ze wordt nu ook heel kieskeurig in alles wat ze te eten krijgt..
Wortel insnijden, pilletje dr in, dopje wortel erop en tada.
Ik ken ook een pony die met geen mogelijkheid zn pilletje opeet, de eigenaar doet het nu in voer en met geluk eet hij het dan op.
joyce83 schreef:casperzazoe schreef:hij wordt nu zomaar snel mager en de spieren lijken met de dag minder te worden..
Oké hij zag er bizar goed uit voor een pony van 28 dus een minder goede uitstraling mag natuurlijk, maar het blijft niet leuk om te zien hoe snel hij nu achteruit gaat.
Hier ook het geval, dat je echt denkt van???? waarom nu ineens dan zo snel?