Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:41

Ariebren schreef:
Eigenljk loop ik een heel groot risico.

Van de meiden die, bij mij op stal, een paard hebben of verzorgen werken er vier in een winkel.
De vijfde zelfs op een zorg boerderij met paarden en een ezel.
Een mans persoon is aannemer en is regelmatig bezig op een boerderij met paarden.
Dan lopen er nog twee schoolmeiden en een ventje van vijf jaar rond die op school veel paarden vrindjes hebben.
Mijn vaste maat komt dagelijks op twee plaatsen waar ze een aantal paarden hebben lopen.
Mijn voer leverancier rijd nog steeds rond met zijn vrachtwagen, van stal naar stal.
En tot overmaat van ramp.
De dorps genoten rijden nog steeds regelmatig in de week een rondje polder op hun paard.
En dan komen ze bij mij langs.

De mooiste voorbijganger is het vierspan belgen.
Mijn hele huis staat te schudden van het rhino virus !!
Of wordt het schudden veroorzaakt door 4000 kg paard in draf ?? :j

:7

_/-\o_

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:42

Wat zullen mensen hier af moeten kicken zodra het hele Rhino gebeuren achter de rug is en dit topic op slot gaat. Topic over het wel of niet bestaan van bakkabouters een idee? :+

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:46

Laatst bijgewerkt door Ariebren op 12-03-12 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:49

Moderatoropmerking:
Graag nu weer alleen reageren met vragen en serieuze antwoorden. Voor gezellig kletsen is er de Huiskamer.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:51

Kan me niet voorstellen dat er nog vragen onbeantwoord zijn eerlijk gezegd... Alles is al eens langs gekomen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:53

Op zich mogen vragen best opnieuw gesteld worden als het een tijd terug is geweest.
Maar als er geen vragen zijn, dan zou dit topic mooi rustig zijn. Dat is prima natuurlijk.
Er moet alleen wel een mogelijkheid zijn om vragen te stellen als die er zijn.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:55

Ik snap dat paniekzaaien geen zin heeft maar hoe moeilijk kan het zijn om ff extra voorzorgsmaatregels te nemen (nu niet meer, maar 2/3 week terug)??

Vind die paniek net zo erg als die klagers. :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:56

Dyonne: weet je wat enorm zou helpen.
Zoek één van de dierenartsen hier op bokt. Daar zijn er een paar van.

Vraag of die de vragen goed en eenduidig wil beantwoorden. Vragen kunnen per pb gesteld worden en in het topic geplaatst mét een fatsoenlijk antwoord door die dierenarts.

Dan voorkom je tenminste de gekte die nu is losgebarsten en waar veel mensen (en niet in de laatste plaats paarden) last van hebben.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:57

Hoelang zal het nog ongeveer duren denken jullie?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:57

Ariebren schreef:
Anya, zijn wij tweetjes nu de enige in Nederland die het nuchtere verstand laten werken ?? :7 *\o/*

Nee hoor. Ik gebruik ook mijn nuchtere verstand. Heb ik de hele tijd al gedaan.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:58

Chaos schreef:
Ik snap dat paniekzaaien geen zin heeft maar hoe moeilijk kan het zijn om ff extra voorzorgsmaatregels te nemen (nu niet meer, maar 2/3 week terug)??

Vind die paniek net zo erg als die klagers. :)

Ik heb niets tegen voorzorgsmaatregelen. Het probleem zit em niet in de genomen maatregelen: geen indoorwedstrijden en beperk het vervoer een beetje. Het probleem zit em in dat diverse stallen op eigen houtje doorslaan. En van alles gaan verbieden terwijl heel erg duidelijk is dat dat niet nodig is.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:59

Hoe staat het mete de stallen in NL? Is (bijna) alles nog "op slot", of gaat het gewone leven weer verder?

Als er geen nieuwe meldingen (bevestigd) bij komen, dan ga ik volgende week weer met mijn paard naar de binnenbak.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:00

suffie schreef:
Ariebren: hier in de buurt (Achterhoek) zijn de mensen ook lekker actief met hun paarden hoor! Er rijden heel veel mensen buiten met dit mooie weer, aangespannen en onder het zadel. Ik heb niet het idee dat zij zich zorgen maken, ik zie ze namelijk echt genieten van en met hun paarden.

Ooo is dat het ;) Al hoewel niet alle achterhoekers hoor hahaha heb een stalgenoot laatst nog in de stress gehad omdat iemand mn paard kwam behandelen

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:03

Anya schreef:
Dyonne: weet je wat enorm zou helpen.
Zoek één van de dierenartsen hier op bokt. Daar zijn er een paar van.

Vraag of die de vragen goed en eenduidig wil beantwoorden. Vragen kunnen per pb gesteld worden en in het topic geplaatst mét een fatsoenlijk antwoord door die dierenarts.

Dan voorkom je tenminste de gekte die nu is losgebarsten en waar veel mensen (en niet in de laatste plaats paarden) last van hebben.

Ik heb zelfs hier in dit topic al verschillende meningen van dierenartsen voorbij zien komen door bokkers geplaatst. De ene dierenarts is er laconiek onder en een volgende adviseert geen enkel risico te nemen en werkelijk alles te ontsmetten en niemand meer toe te laten op het terrein. Ook al betreft het niet direct een besmet gebied.
Geeft ook lang niet in alle gevallen voldoende duidelijkheid naar bokkers is mijn mening :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:15

ik probeer op de hoogte te blijven maar dat is nog een hele klus :')

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:20

Meningen door bokkers geplaatst.. In hoeverre worden die verdraaid om de eigen angst verder vorm te geven? Hebben ze wel echt DA's gebeld?

Als ik op de sites van de diverse klinieken kijk dan staat overal redelijk hetzelfde verhaal. Hooguit wil de ene wat meer verdienen aan entingen voor de hele stal dan de andere. Maar ze zeggen er allemaal wel bij dat dat alleen helpt voor de verkoudheidsvariant.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:25

Wat ik me afvroeg, stel je hebt een paard met rhino en die loopt in een kudde is het dat zeker dat alle anderen het ook krijgen? Sorry als dit al ergens in het topic staat maar ik ben te lui om al die pagina's door te gaan spitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:26

Zeker niet, er zijn genoeg paarden op bevestigde stallen die geen rhino-neuro hebben gehad.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:27

onze manege is deze week nog dicht en concour voor aankomende zaterdag is afgelast... (In hardenberg)

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:49

hier verlengen we alles weer met 2 weken erbij...de stal gaat weer/nog op slot.. niet van het erf af met paard en verzorgster die ook op andere stallen komen liever ook niet...Leiden zuid holland

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:11

hier wachten we knhs af.. (het noorden)

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:12

Hoezo, weer verlengen?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:13

heavenley schreef:
hier verlengen we alles weer met 2 weken erbij...de stal gaat weer/nog op slot.. niet van het erf af met paard en verzorgster die ook op andere stallen komen liever ook niet...Leiden zuid holland

Heb ik iets gemist?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:15

heavenley schreef:

Hoezo dat? Wij hebben er alweer onder voorbehoud startlijsten op staan voor dit weekend (Twente)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:16

Verlengen en beslissingen over de wedstrijd aankomende zondag nemen we wel als er iets bekend is, niet op basis van speculatie.

Edit, wij hebben dus onder voorbehoud de startlijst er ook op staan (Brabant) :j