Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Imago01 schreef:Hoi Fargo en de rest!
Heb je bericht in mijn topic gelezen.
Ik heb geen foto van paard met langere vacht. Begin oktober heb ik hem geschoren omdat hij te lang nat werd na het rijden. Ik scheer hem elke winter 1 a 2x. Deze winter bij 1x gehouden. Heeft wel langere vacht maar hij zou vrijdag as. naar een andere stalling gaan; hetgeen ik door zijn ziekte dus geannuleerd heb.
Type: tuigbloed. Geen volledige tuiger. Zie voor meer foto's mijn profiel; staan er genoeg in.
Boven zijn ogen zijn diepe kuilen. In de zomer staan er weleens plasjes (zweet) in na het werken![]()
Vacht heeft geen oranje gloed, dat lijkt denk ik zo door de foto's. Ik heb een aantal foto's met flits genomen, maar dan zie je de afwijkende vachtstructuur niet en paard lijkt meer te glanzen dan hij in werkelijkheid doet. De foto's zonder flits geven veel duidelijker het beeld weer van zijn vacht op dit moment.
boku schreef:waarom geven jullie eigenlijk geen Prascend?
wij hebben zeer goede ervaringen met dat medicijn. en onze paarden doen het verder uitstekend op strucomix krachtvoer in combinatie met onbeperkt droog hooi en een handje voordroog per dag.
trouwens opletten met al die medicatie, te veel cortisone werkt het namelijk alleen maar in de hand =)
om even te antwoorden, cushing is waarschijnlijk erfelijk omdat het gaat om een tumor in de hypofyse.