russel schreef:Jongens hold your horses.......
Mijn da/ta zegt dus duidelijk dat ALS je wilt weten of het HS is, dat je dan die specifieke zenuwen moet verdeoven, dat dat een simpelel ingreep is en als hij dan niet meer schud, dan WEET je dus of hij HS heeft......maar dan KAN dan niets aan gedaan worden.....want het kan dus een pollenallergie zijn, of in mijn geval een ontstoken kies , en dan als die kies er uit is, of de wortelonsteking over is en hij schud niet meer, weet ik dat het geen HS is.
Wie zegt waar dat shacken een uiting van een ontstoken zenuw is? In mijn geval dus van een ontstoken wortel...kennen jullie de wortelkanaalbehandelingen? Hoe pijnlijk die zenuw is?
Ik zie hem ook soms nu dus aan die kant waar hij zijn neusvleugel schuurde, een hele opgezette ader lopen, zal van pijn zijn..zijn tic is al minder, schure doet hij niet meer, maar wel briesen.
Als die zenuw zich laat spreken, dus de ordinaire kiespijn, kan ik mij wel voorstellen dat een paars schudt...
Anyway we gaan het zien, als zijn mond ok is en hij is verder ook ok.....
Dus er louter van uit gaande dat je diagnose stelt. Want jullie begrijpen toch wel dat zo ee verdoving maar een bepaalde tijd duurt en dat je niet elke dag op de stoep staat voor een verdoving? Het is dus geen oplossing, geen ingreep, maar een middel om diagnose te stellen...doen ze ook bij benen om te kijken het hoe en wat om diagnose te stellen.
Nu zijn mensen bezig met CS, osteo, fysio, massage, netjes, kapjes, homeopathie, zonder eerst duidelijk te weten dt er niets iets anders aan de hand is....al met al kost dat net zoveel geld of uiteindelijk meer, dan eerst die verdoving te laten zetten om een zekerheidsstelling te doen
Kun je die aangezichtszenuw verdoven (dus in de zenuw een injectie geven) als hij zo'n pijn doet? Ik vraag me echt af of een paard dan niet door het lint zal gaan van de pijn?
Heb je het filmpje bekeken in de beginpost van dit topic? Daar zie je allemaal paarden die sheaken door een pijnlijke aangezichtszenuw. Dit is een hele andere manier van sheaken als dat een paard bijv. hoofdpijn heeft. Misschien kun je hier ook al uit afleiden of het bij jou paard om dezelfde bewegingen gaat.
Mocht het bij die van jou om kiespijn gaan dan zou dat toch over moeten gaan als de ontsteking weg is of als de kies er uit is. Bij 'stempelen' is er een vergroot risico op HS maar dat wist je al.