Die waarde krijg je wel omlaag hoor,als hij goed reageert op de medicijnen...waar ik wel vanuit ga

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:tja..die laatste foto...vooral die oranje verkleuring zegt veel.Nieteens de lengte want dat valt wel mee.
Die waarde krijg je wel omlaag hoor,als hij goed reageert op de medicijnen...waar ik wel vanuit ga
Jessix schreef:Essie73 schreef:Heel lang niet gepost en eigenlijk ook niet meegelezen. Maar heb vandaag zo goed bericht gekregen dat ik dat gewoon even wil delen.
uitslag van Maxx zijn ACTH waarde dit jaar gekregen. Deze is nu 29.8 pg/ml
Jahoehhhhh, hij doet het dus prima op de pergolide. Ben heeeeeel erg blij.
![]()
Top! En merk je ook veel verschil? Hoe hoog was de waarde en hoeveel prascend ben je gaan geven?
felineepino schreef:Oké bokkers, ook ik heb mijn uitslag en ben behoorlijk geschrokken.. Heb het even laten bezinken maar wil het toch wel graag delen. Ik heb een paar pagina's terug een hele recente foto geplaatst van mijn pony, maar omdat hij nu met de aanmaak van zijn vacht ineens krulletjes/golfjes kreeg en jeukt, toch maar laten testen. Hij heeft verder geen last van stijfheid, zware vermagering, spierverlies in zijn rug, hoefbevangenheid etc etc. Hij oogt gewoon gezond, en is enorm happy en aanwezig voor zijn leeftijd. Toch kwam er een belachelijk hoge waarde uit van 1250. Ik dacht wel bijna zeker te weten dat hij cushing had vanwege zijn vacht en de jeuk, maar dit had ik niet verwacht. Tot 1250 kunnen ze het meten, daarboven niet meer. Dus zijn exacte waarde weten we niet, maar het is in ieder geval hoger dan 1250. Mijn dierenarts had het ook niet zo hoog verwacht, wel was hij tijdens het bloedprikken behoorlijk gestrest wat ervoor gezorgd kan hebben dat de waardes hoger zijn uitgekomen. Maar zelfs al zou je er om die reden de helft vanaf trekken, blijft het behoorlijk hoog. Zij raad mij aan om Prascend te proberen, 2 maanden gebruiken en dan weer bloedprikken in de hoop dat de waardes lager worden.. Worden de waardes niet lager, weet ik eerlijk gezegd niet of ik ermee door ga. Ik ben echt niet snel van het opgeven, maar ik kan me niet voorstellen dat hij de komende jaren dan nog door kan brengen zonder zich beroerd te voelen. Mochten de medicijnen wel aan slaan, is dit natuurlijk top en ga ik er mee door. Ik hoor wel veel positieve verhalen, maar het is erop of eronder. Ook heeft mijn DA me gewaarschuwd voor het feit dat de medicijnen hem ook ziek kunnen gaan maken. Zijn afweer/immuun systeem is natuurlijk enorm slecht, en met de medicijnen ga ik het nu door de war schoppen. De kans bestaat dat dat niet goed gaat uitpakken. Had echt niet zó'n hoge waarde verwacht, het gaat juist zo ontzettend goed met hem.. Nu wacht ik een bericht van mijn dierenarts af wat betreft de weidegang. Hij zal geen suikers/zetmeel meer mogen, maar hoe zit dat dan met gras? Ik weet dat het met medicijnen te onderdrukken valt, maar jeetje ik ben echt van mijn apropos..
Essie73 schreef:felineepino schreef:Oké bokkers, ook ik heb mijn uitslag en ben behoorlijk geschrokken.. Heb het even laten bezinken maar wil het toch wel graag delen. Ik heb een paar pagina's terug een hele recente foto geplaatst van mijn pony, maar omdat hij nu met de aanmaak van zijn vacht ineens krulletjes/golfjes kreeg en jeukt, toch maar laten testen. Hij heeft verder geen last van stijfheid, zware vermagering, spierverlies in zijn rug, hoefbevangenheid etc etc. Hij oogt gewoon gezond, en is enorm happy en aanwezig voor zijn leeftijd. Toch kwam er een belachelijk hoge waarde uit van 1250. Ik dacht wel bijna zeker te weten dat hij cushing had vanwege zijn vacht en de jeuk, maar dit had ik niet verwacht. Tot 1250 kunnen ze het meten, daarboven niet meer. Dus zijn exacte waarde weten we niet, maar het is in ieder geval hoger dan 1250. Mijn dierenarts had het ook niet zo hoog verwacht, wel was hij tijdens het bloedprikken behoorlijk gestrest wat ervoor gezorgd kan hebben dat de waardes hoger zijn uitgekomen. Maar zelfs al zou je er om die reden de helft vanaf trekken, blijft het behoorlijk hoog. Zij raad mij aan om Prascend te proberen, 2 maanden gebruiken en dan weer bloedprikken in de hoop dat de waardes lager worden.. Worden de waardes niet lager, weet ik eerlijk gezegd niet of ik ermee door ga. Ik ben echt niet snel van het opgeven, maar ik kan me niet voorstellen dat hij de komende jaren dan nog door kan brengen zonder zich beroerd te voelen. Mochten de medicijnen wel aan slaan, is dit natuurlijk top en ga ik er mee door. Ik hoor wel veel positieve verhalen, maar het is erop of eronder. Ook heeft mijn DA me gewaarschuwd voor het feit dat de medicijnen hem ook ziek kunnen gaan maken. Zijn afweer/immuun systeem is natuurlijk enorm slecht, en met de medicijnen ga ik het nu door de war schoppen. De kans bestaat dat dat niet goed gaat uitpakken. Had echt niet zó'n hoge waarde verwacht, het gaat juist zo ontzettend goed met hem.. Nu wacht ik een bericht van mijn dierenarts af wat betreft de weidegang. Hij zal geen suikers/zetmeel meer mogen, maar hoe zit dat dan met gras? Ik weet dat het met medicijnen te onderdrukken valt, maar jeetje ik ben echt van mijn apropos..
1250 ???? Dit is zo hoog, dat het bijna niet waar kan zijn. (geloof jou wel hoor) Maar kan het niet zijn dat er wat mis is gegaan met de test of dat het verward is met een andere uitslag. Heb nog noout van zo een belachelijk hoge uitslag gehoord.
Heb je de landelijke gratis test laten doen? Zo niet dan zou ik dat alsnog laten doen.
Eigenlijk zou ik ook niet akkoord gaan met deze uitslag.
Essie73 schreef:ben er nog stil van.... Ik vertrouw je dierenarts ook wel hoor, maar er kan ook wat op het lab mis zijn gegaan (zal niet de eerste keer zijn, zegt deze labassistente) Ik baal dat ik thuis niet kan nazoeken hoe hoog de ACTH waarde gemeten kan worden, maar ga er donderdag echt even achteraan.
ohjajoh6 schreef:Tuurlijk is zo een absurd hoge waarde schrikken, maar staar je er aub niet blind op. Er zijn hier meerdere paarden geweest met zulke hoge waardes en die hebben het ook nog fijn gehad, tijdens hun pensioen. Bouw gewoon rustig op met de prascend, vooral als je je druk maakt om de bijwerkingen. Ik zou eerlijk gezegd nu mijn geld liever willen steken in de prascend, dan nogmaals testen en ook zou ik een paar maanden langer wachten met opnieuw testen, je moet die pillen wel de kans geven om hun werk te doen namelijk en kijk liever naar de symptomen dan dat je zelf zeer gestresst je gek maakt om die waarde. Sterkte!!
ValerieM schreef:Hoi, mag ik me ook even melden?
Mijn dierenarts belde net met de uitslag. Gelukkig zat ik opeen stoel...
In april had ze nog een mooie waarde van 36. Nu een waarde van 1048... De medicatie moet omhoog van 1 naar anderhalve tablet. En dan over nog 10 weken weer controleren.
Ik voel me een beetje verloren nu.De afgelopen anderhalf jaar zijn we aan het tobben geweest met een blessure, dat nu goed gaat.
En dan nu dit?
Ik zie dat er nog iemand is die zo'n bizarre uitslag kreeg. Dus dit komt vaker voor?