Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
veronique1 schreef:ik vind het echt vervelend...ik heb net een nieuw paard gekocht(dan snap ik wel dat het nu een vervelend moment is) maar die moet nu dus nog 3kwartier bij ons vandaan staan...en me pa wilt niet elke dag rijden dr heen...en op stal doen ze moeilijk omdat ze bang zijn dat het virus op stal komt...maarja paard is klinisch gekeurd en heeft geen rhino of wat dan ook...ik dat gezegt zeggen hun weer het kan ook aan de trailer zitten...maarja het zit ook uur van dat virus zelf vandaan als het niet langer is...nu moeten wij 3 kwart meer stalhuur betalen dan dat ze bij onze stal staat...wat vinden jullie daar van?
Anya schreef:@sleeper: ja dat klopt. Ik heb dit topic een dikke week zoveel mogelijk genegeerd. Maar ik heb dan tenminste nog het vage idee dat als er zoveel staat dat gewoon echt niet klopt, dan het zou kunnen helpen om nog eens te herhalen wat daar niet aan klopt. In de hoop dat het wat rustiger wordt.
En verder ben ik denk ik ook gewoon boos. Ik word op een pensionstal geconfronteerd met de gevolgen van deze gekte. Ik heb er last van. Andere eigenaren (die zich wel in rhino hebben verdiept) hebben er last van. Mogen niet buiten rijden opeens.
En als je deze gekte dit jaar zover laat komen, gaan er dan volgend jaar weer zoveel stallen op slot? Ik denk dat ik daarom blijf reageren tegen beter weten in.
Ariebren schreef:Eigenljk loop ik een heel groot risico.
Van de meiden die, bij mij op stal, een paard hebben of verzorgen werken er vier in een winkel.
De vijfde zelfs op een zorg boerderij met paarden en een ezel.
Een mans persoon is aannemer en is regelmatig bezig op een boerderij met paarden.
Dan lopen er nog twee schoolmeiden en een ventje van vijf jaar rond die op school veel paarden vrindjes hebben.
Mijn vaste maat komt dagelijks op twee plaatsen waar ze een aantal paarden hebben lopen.
Mijn voer leverancier rijd nog steeds rond met zijn vrachtwagen, van stal naar stal.
En tot overmaat van ramp.
De dorps genoten rijden nog steeds regelmatig in de week een rondje polder op hun paard.
En dan komen ze bij mij langs.
De mooiste voorbijganger is het vierspan belgen.
Mijn hele huis staat te schudden van het rhino virus !!
Of wordt het schudden veroorzaakt door 4000 kg paard in draf ??
suffie schreef:Ariebren: hier in de buurt (Achterhoek) zijn de mensen ook lekker actief met hun paarden hoor! Er rijden heel veel mensen buiten met dit mooie weer, aangespannen en onder het zadel. Ik heb niet het idee dat zij zich zorgen maken, ik zie ze namelijk echt genieten van en met hun paarden.