Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:57

Maar door horen en zeggen van iedereen is het overal in de buurt van.
Zo hebben we wel meer plaatsen in de buurt gehoord.
Zelfs zo erg dat de stal waar ik sta ook en dat werd verteld door een manege eigenaar aan de kinderen die daar lopen.
Nou die zegt dit en die zegt dat,
ik hou het van het http://www.knhs.nl/ wel aan

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:58

Anya, zijn wij tweetjes nu de enige in Nederland die het nuchtere verstand laten werken ?? :7 *\o/*

biancavos

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:59

Ik doe met jullie mee hoor...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:59

Ariebren schreef:
Anya, zijn wij tweetjes nu de enige in Nederland die het nuchtere verstand laten werken ?? :7 *\o/*

Dat denk Ik niet :7

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:00

Count me in.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:00

nee hoor, ik heb 188 paginas terug al gevraagd of dit topic op slot mag!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:01

ik heb al meerdere malen naar mn hoofd gekregen dat ik er te makkelijk over denk dusse ik hoor ook bij jullie clubje

veronique1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:02

ik vind het echt vervelend...ik heb net een nieuw paard gekocht(dan snap ik wel dat het nu een vervelend moment is) maar die moet nu dus nog 3kwartier bij ons vandaan staan...en me pa wilt niet elke dag rijden dr heen...en op stal doen ze moeilijk omdat ze bang zijn dat het virus op stal komt...maarja paard is klinisch gekeurd en heeft geen rhino of wat dan ook...ik dat gezegt zeggen hun weer het kan ook aan de trailer zitten...maarja het zit ook uur van dat virus zelf vandaan als het niet langer is...nu moeten wij 3 kwart meer stalhuur betalen dan dat ze bij onze stal staat...wat vinden jullie daar van?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:03

NienSCHaap schreef:
Ariebren schreef:

Dat denk Ik niet :7

De meeste mensen met nuchter verstand vinden het niet de moeite om dit te lezen of te reageren :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:04

je kan door een dierenarts een neusswab laten doen. dan wordt er nagekeken of t paard de rhinovirussen bij zich draagt op dat moment. heeft ie ze niet zou je m kunnen verplaatsten
@sleeper,ik denk dat je daar gelijk in hebt.. ik heb soms nog de ijdele hoop dat je de onnodige paniek wat zou kunnen sussen..

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:05

Tja, ik zou ook voorzichtig zijn. Paniek is niet nodig maar voorzichtig zijn wel.
Ik zou een nieuw paard nu ook niet op stal willen. Sorry, maar zo denk ik er over.
Je zegt: paard heeft geen rhino of wat dan ook maar hij KAN besmet zijn en in de
incubatietijd zitten. Dus ik denk dat de stalhouder gewoon goede voorzorgsmaatregelen
neemt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:06

Gelukkig is niemand verplicht om zich in dit topic met op hol geslagen bokkers te mengen.
Je kan een topic ook gewoon negeren :j

Ik stoor me net zo erg (of meer) aan steeds dezelfde personen die zo graag willen blijven herhalen dat ze het allemaal overtrokken vinden (de teletubbies zijn er niks bij), dan aan de personen die binnen komen vallen met vragen die al tig keer beantwoord zijn.

Er zijn namelijk genoeg nuchtere mensen die wel lezen, niet in paniek zijn, niet hysterisch zijn, vertrouwen op hun eigen gezonde verstand, maar wel de ontwikkelingen willen volgen (er zijn hier namelijk ook goede informatieve stukken geplaatst). En ook interesse hebben in/willen meeleven met mensen die hun ervaringen delen of vertellen hoe het nu bij hun op stal is.
Maar die berichten zijn nu helaas met een loep nog moeilijk te vinden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:07

Nee hoor er zijn er genoeg. Die durven alleen de mond niet open te doen want krijgen onmiddellijk iedereen over zich heen. Ik heb het wel geprobeerd. Ook op mijn eigen stal. Maar ook daar is de gekte toegeslagen. En dan ook nog eens met maatregelen die tenminste niet consequent zijn. Er zijn maar een paar paniekerige stalgenoten nodig. Dus ik heb met zo ongeveer de halve stal een verschil van mening nu en ik breng met mijn 'rare' opvattingen de hele paardenpopulatie in gevaar.

En het vooral gebruikte argument is dan 'je weet maar nooit, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn'. En daarvan mag je niet zeggen dat het kul is, en dat ze er beter aan doen één van die driehonderd meldingen te lezen die op de diverse site van de diverse klinieken staan. Bang zijn is makkelijker dan lezen kennelijk. Massahisterie schept ook een band.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:10

Ik ben ook iemand die het zwaar overtrokken vind, sorry maar idd dit jaar door mediageilheid en pennypaniekelingen is het zwaar overtroffen
ging het weekend op kraamvisite bij een bokster en vroeg of ik eerst moest doucehn, dacht dat ze niet meer bijkwam uit haar lachstuip en als je dan nagaat dat ik op kraamvisite ging bij 4 pasgeboren veulens..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:11

@sleeper: ja dat klopt. Ik heb dit topic een dikke week zoveel mogelijk genegeerd. Maar ik heb dan tenminste nog het vage idee dat als er zoveel staat dat gewoon echt niet klopt, dan het zou kunnen helpen om nog eens te herhalen wat daar niet aan klopt. In de hoop dat het wat rustiger wordt.

En verder ben ik denk ik ook gewoon boos. Ik word op een pensionstal geconfronteerd met de gevolgen van deze gekte. Ik heb er last van. Andere eigenaren (die zich wel in rhino hebben verdiept) hebben er last van. Mogen niet buiten rijden opeens.

En als je deze gekte dit jaar zover laat komen, gaan er dan volgend jaar weer zoveel stallen op slot? Ik denk dat ik daarom blijf reageren tegen beter weten in.
Laatst bijgewerkt door Anya op 12-03-12 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:12

veronique1 schreef:
ik vind het echt vervelend...ik heb net een nieuw paard gekocht(dan snap ik wel dat het nu een vervelend moment is) maar die moet nu dus nog 3kwartier bij ons vandaan staan...en me pa wilt niet elke dag rijden dr heen...en op stal doen ze moeilijk omdat ze bang zijn dat het virus op stal komt...maarja paard is klinisch gekeurd en heeft geen rhino of wat dan ook...ik dat gezegt zeggen hun weer het kan ook aan de trailer zitten...maarja het zit ook uur van dat virus zelf vandaan als het niet langer is...nu moeten wij 3 kwart meer stalhuur betalen dan dat ze bij onze stal staat...wat vinden jullie daar van?

Is echt kalote voor je! Ik zou nu ook geen nieuw paard op stal willen hebben. Ik heb een drachtige merrie staan en die is op dit moment heilig. Ik neem geen risico. Klinkt misschien heel rot voor je, maar ik denk dat de meeste stal eigenaren geen nieuwe paarden nu op stal willen hebben. Ze willen geen risico nemen. Mocht het nieuwe paard met het neuro virus op stal komen en er gaan paarden dood of blijvend ongeschikt voor de sport, wie krijgt de schuld..... de stal eigenaar, die heeft jou binnen gehaald. De stal eigenaar kan grote kosten krijgen en jij ook!

Wacht morgen af wat de bloed uitslagen zijn en wat de KHNS zegt. Je pa lief aankijken en vragen of hij 3 x per week je wilt taxien!

veronique1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:17

@phla bink
ja het is gewoon verveld op dit moment. ik snap het ook wel maar wou gewoon even jullie mening weten.
ja doe ik al elke x we gaan ook 3x.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:22

veronique1 schreef:
@phla bink
ja het is gewoon verveld op dit moment. ik snap het ook wel maar wou gewoon even jullie mening weten.
ja doe ik al elke x we gaan ook 3x.

Even afwachten en duimen dat de bloed uitslagen allemaal negatief zijn.

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:29

PhiaBink schreef:
Even afwachten en duimen dat de bloed uitslagen allemaal negatief zijn.

+:)+

Cowgirl

Anya schreef:
@sleeper: ja dat klopt. Ik heb dit topic een dikke week zoveel mogelijk genegeerd. Maar ik heb dan tenminste nog het vage idee dat als er zoveel staat dat gewoon echt niet klopt, dan het zou kunnen helpen om nog eens te herhalen wat daar niet aan klopt. In de hoop dat het wat rustiger wordt.

En verder ben ik denk ik ook gewoon boos. Ik word op een pensionstal geconfronteerd met de gevolgen van deze gekte. Ik heb er last van. Andere eigenaren (die zich wel in rhino hebben verdiept) hebben er last van. Mogen niet buiten rijden opeens.

En als je deze gekte dit jaar zover laat komen, gaan er dan volgend jaar weer zoveel stallen op slot? Ik denk dat ik daarom blijf reageren tegen beter weten in.

Stallen blijven straks chronisch op slot omdat het rhino virus altijd wel heerst.
Ik denk dat wij al een rhino aanval hebben gehad in nov/dec want toen hadden we de ene zieke na de andere. Gek genoeg kreeg ik de opmerking naar mijn hoofd dat mijn paarden nooit ziek waren. Nee want die leven gewoon buiten in een gezonde omgeving ;)

We mogen geen buitenrit maken maar wel de weg op en neer (doodlopende rustige weg) waar welgeteld nog eens 7 paarden zijn gehuisvest. Op mijn rondje met de kar kan ik kiezen om helemaal geen paarden tegen te komen.
Oh nu bedenk ik mij ineens dat er vandaag een paard naar de kliniek ging voor een kleine lies operatie.
Dat word morgen dus gewoon weer inspannen als paard terug komt.

suffie

Stel dat morgen bekend wordt dat er wel nieuwe gevallen van Rhino uit die onderzoeken komen, dan vraag ik mij werkelijk af waarom heel Nederland anderhalve week een vervoersbeperking opgelegd heeft gekregen van de KNHS.

Enne Smallenberg: ook hier 10-tallen koeien die binnenkort moeten afkalven. Maar het is gebeurd en meer doen dan afwachten kun je niet. Je kunt je er enorm druk om gaan maken, maar dan heb je zelf ook geen leven meer, want elk jaar is het wel weer iets anders.
Elk jaar worden wel slappe kalveren geboren, of kalveren te vroeg (bijv. tweelingen), maar je gaat echt niet elk kalf melden bij de GD, zoals iemand in dit topic graag zou zien. Elke melding moet namelijk ook onderzocht worden en dat brengt enorm veel kosten met zich mee.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:32

Eigenljk loop ik een heel groot risico.

Van de meiden die, bij mij op stal, een paard hebben of verzorgen werken er vier in een winkel.
De vijfde zelfs op een zorg boerderij met paarden en een ezel.
Een mans persoon is aannemer en is regelmatig bezig op een boerderij met paarden.
Dan lopen er nog twee schoolmeiden en een ventje van vijf jaar rond die op school veel paarden vrindjes hebben.
Mijn vaste maat komt dagelijks op twee plaatsen waar ze een aantal paarden hebben lopen.
Mijn voer leverancier rijd nog steeds rond met zijn vrachtwagen, van stal naar stal.
En tot overmaat van ramp.
De dorps genoten rijden nog steeds regelmatig in de week een rondje polder op hun paard.
En dan komen ze bij mij langs.

De mooiste voorbijganger is het vierspan belgen.
Mijn hele huis staat te schudden van het rhino virus !!
Of wordt het schudden veroorzaakt door 4000 kg paard in draf ??

:7

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:36

Ariebren: hier in de buurt (Achterhoek) zijn de mensen ook lekker actief met hun paarden hoor! Er rijden heel veel mensen buiten met dit mooie weer, aangespannen en onder het zadel. Ik heb niet het idee dat zij zich zorgen maken, ik zie ze namelijk echt genieten van en met hun paarden.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:36

Ariebren schreef:
Eigenljk loop ik een heel groot risico.

Van de meiden die, bij mij op stal, een paard hebben of verzorgen werken er vier in een winkel.
De vijfde zelfs op een zorg boerderij met paarden en een ezel.
Een mans persoon is aannemer en is regelmatig bezig op een boerderij met paarden.
Dan lopen er nog twee schoolmeiden en een ventje van vijf jaar rond die op school veel paarden vrindjes hebben.
Mijn vaste maat komt dagelijks op twee plaatsen waar ze een aantal paarden hebben lopen.
Mijn voer leverancier rijd nog steeds rond met zijn vrachtwagen, van stal naar stal.
En tot overmaat van ramp.
De dorps genoten rijden nog steeds regelmatig in de week een rondje polder op hun paard.
En dan komen ze bij mij langs.

De mooiste voorbijganger is het vierspan belgen.
Mijn hele huis staat te schudden van het rhino virus !!
Of wordt het schudden veroorzaakt door 4000 kg paard in draf ??

:7

de kans op besmetting via mensen is heel klein... stal je hebt met je mouw tegen de neus van een paard aan gezeten. dan zul je bij een ander paard ook de mouw tegen de neus aan moeten drukken om dat paard te besmetten..
en het virus blijft maar heel kort op kleding etc

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:39

suffie schreef:
Ariebren: hier in de buurt (Achterhoek) zijn de mensen ook lekker actief met hun paarden hoor! Er rijden heel veel mensen buiten met dit mooie weer, aangespannen en onder het zadel. Ik heb niet het idee dat zij zich zorgen maken, ik zie ze namelijk echt genieten van en met hun paarden.

Gelukkig, de normale paardenmensen zijn nog niet uitgestorven.