Esther28 schreef:ok, dus het zijn geen nieuwe middelen, maar een test om combinaties van bestaande middelen?
Volgens mij is de lotion wel een nieuw middel.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Auky schreef:Esther28 schreef:ok, dus het zijn geen nieuwe middelen, maar een test om combinaties van bestaande middelen?
Muzefee schreef:Auky schreef:
Jah inderdaad. Zit geen naam aan of iets dergelijks.
Ik ben nog niet eens begonnen met de lotion, dat zou pas nodig zijn bij de eerste serieuse jeukverschijnselen en die zijn tot noch toe niet geweest. *klopt weer af. Dus ik houd ook nog niet per week bij hoe het gaat, hoewel ik dat voor mezelf op de pc wel doe.
Annetje schreef:Hm... dan is het dus niet gek dat ik toch tot de conclusie gekomen ben dat Vies zijn buik jeukerig is. De voorkant (richting oren) van de hals/manenkam ook. De oortjes waren ook weer favo kriebelplek.
Verder geen schilfers, staart is nog hetzelfde (wel iets onrustig, maar niet overduidelijk geschuurd)
Amigo_tje schreef:Mijn paard heeft onlangs ook een schimmel gehad aan zijn manenkam (klein plekje) en dat heb ik behandeld met Imaverol. Ik dacht ook eerst dat de schilfers daardoor kwamen, maar toen zag ik die mugjes en dacht ik aan ZEWat zijn die schilfers? Ik dacht dat dat een overblijfsel was van zn schimmel die hij laatst had gehad, maar ik lees dat er hier nog zijn die dat hebben
Breghje schreef:Bregh ook nog geen jeuk, wel al een verdikte manenkam, en hij is ook iets harder... balen... ik weet dus waar het van komt, van teveel eiwitten. Ik heb haar nu al volledig van de brok af, en ben weer overgegaan op de excem muesli van Marstall.
Hebben er hier mensen ook ervaring met Gluco Balance en verdikte manenkammen? Het werdt me door Annika ten Napel aanbevolen...
ellepel schreef:appie jeukt ook nog niet,het is hier echt nog te koud hoor!
je moet naar de nachttemperaturen kijken, het vriest dus zijn de meeste vliegjes inactief![]()
we hebben zelfs een eczemer op stal die de deken er al op had..
die staat sinds afgelopen zondag zonder deken omdat die kapot was,en die heeft nog minimaal jeuk
ik heb gisteren even gekeken of ze de deken toch weer op moest,maar geen gekriebel
enige wat ik doe is ze een 3x per week extra vitamines geven en appie krijgt dagelijks kruiden en kummelolie.
wel staat appie nu in de middag een uurtje op het gras
Breghje schreef:Hebben er hier mensen ook ervaring met Gluco Balance en verdikte manenkammen? Het werdt me door Annika ten Napel aanbevolen...
Flosje446 schreef:Sen doet mee aan een onderzoek om te kijken wat het effect van Gluco Balance is bij paarden met IR of paarden die te dik zijn met klachten zoals zomereczeem, hoefbevangenheid etc. Ik weet niet of Sen echt Gluco Balance krijgt of een placebo, maar gisteren leek haar manenkam wel wat dunner. Over een paar weken komt er iemand langs om te kijken of er verschil te zien is en dan krijg ik ook te horen of ze echt Gluco Balance heeft gekregen. Ik kan dan misschien ook wat meer zeggen over de resultaten van het onderzoek.
Sen heeft haar deken nu een paar weken op. Van de week had ze wel jeuk, maar dat komt door de rui. Al die losse haren die kriebelen en die in de deken gaan zitten, logisch dat ze dan jeuk heeft.