[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:30

tos schreef:
@ Essie73: oke, bedankt ;) we wachten ook op universaire onderzoek :o

Graag gedaan, maar waarvoor eigenlijk ? :+

Allejandro

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:33

Oke dan ga ik opzoek naar minimaat shetlander vliegenmasker... pff :P

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:06

Essie: misschien maakt de zalf de huid te week, dat kan namelijk. Dan weken korsten e.d. los. Van welk merk is het?

Nou, ik denk dat ik shadow's manen zo een stuk ga kortwieken, vind dat lange echt maar niets. Zal wel even voor/na foto's maken. En voor degene die gek op lange manen zijn, pech, ik vind het vreselijk staan haha.

Marjolijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:11

taffy schreef:
Hebben jullie toevallig ervaring met de pagony exeemdeken? Jack wordt lek gestoken door de dazen en omdat ik nog steeds niet weet of hij echt exeem heeft (hij kan ook jeuk krijgen van de dazen bulten)denk ik erover om geen vliegendeken maar meteen een exeemdeken te kopen,nu zou ik heel graag willen weten of de dazen daar eerder doorheen prikken dan een vliegendeken en wat de kwaliteit is van de pagony...

Ik heb er laatst een aangeschaft op aanraden van een kennis. Had voor mijn kleine maat shetlander eerst een Busse Everline, maar de kleinste maat (XXXS) is net te krap en een maat groter is te groot. Die van de Meulenkamp (maat 0 ofzo) leek aanvankelijk goed te zitten, maar het lijkt wel of van die dekens de pasvorm is veranderd waardoor hij weer te lang is. Die van Pagony (maat 125) zit als gegoten, maar hoe de kwaliteit is kan ik nog niet helemaal beoordelen. Tot nu toe ben ik er in ieder geval erg teverden over. Ik heb nog geen dazenbulten gespot op mijn pony, dus ik denk niet dat ze er doorheen steken (er zitten nogal wat dazen bij ons)!

Succes

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:30

CarolShadow schreef:
Essie: misschien maakt de zalf de huid te week, dat kan namelijk. Dan weken korsten e.d. los. Van welk merk is het?

Nou, ik denk dat ik shadow's manen zo een stuk ga kortwieken, vind dat lange echt maar niets. Zal wel even voor/na foto's maken. En voor degene die gek op lange manen zijn, pech, ik vind het vreselijk staan haha.

ga vanavond even op het doosje kijken. Ik vindt lange manen wel mooi idd, maar dat hangt van het type paard af. Vindt het alleen mooi bij Haflingers, friezen, tinkers, andaluciers en shetties. Ben benieuwd heo Shadow er straks uit ziet.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:39

Allejandro schreef:

misschien kunnen ze je hier verder helpen : shetlandershop

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:07

Ik heb XS masker van Bucas voor mijn shet, maar die heeft mijn moeder nog helemaal op maat moeten maken. Ik wilde er persé een met oren en dat viel niet mee. Deze zit nu perfect.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:03

hahahahahahahahahahahahahahahahahaha
het is erg mislukt
Morgen weer even mee bezig, de slag van de vlechten zaten er nog iets in,waardoor het heel ongelijk is geworden whaha.
Bij de oren dat gedeelte is heel erg kort en meer richting schoft is wat langer. Nou ja, nog geen foto van gemaakt dus omdat het er niet uitziet.
Zo onrustig als shadow altijd is met vlechten maken, nu met knippen ging ze slapen, alsof ze blij was dat het eraf ging.
Wel kreeg ze door het gefriemel erg jeuk.

Heb zelfs her en der nog wat schuurschade opgemerkt, of het is van het kroelen met haar vriendin (en die heeft heule grote tanden dus het is hap en weg haar)

Nou ja, update met foto's volgt dus nog.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:05

Ik heb een Pagony en voor Wisse bevalt hij prima.
Had hem te groot gekocht, maar na wat aanpassingen zit hij prima. Hij heeft hem sinds april op, met af en toe andere dekens ter afwisseling ivm regen of zon en er is nog niets kapot. Wel her en der hele kleine beschadigingen maar dat valt te verwachten.
Verder gebruik ik dus deze deken voor met name Storm (Bij ons te bestellen);
Afbeelding

Heb echt een paar minuten bij een daas staan kijken, hij probeerde het wel maar kwam er echt niet doorheen :D
Afbeelding

Ik denk dat de dazen door beide dekens niet heenkomen. De Pagony heeft een buikflap dus bedekt nog meer van het paard.

Met Wisse gaat het heel goed, zowel met beleren als met zijn plekjes!
De plekken achter zijn oren zijn al helemaal dicht, ik mag er zelfs al bijna weer volledig normaal aankomen.
De plekken op zijn gezicht zijn nog hetzelfde, op zich ook wel logisch aangezien hij dus alleen sliertjes voor zijn ogen heeft en er dus misschien nog steeds muggen bij komen. Dit vind ik echter minder belangrijk dan de plek achter zijn oren, die echt open lag; die andere plekjes zijn dicht en heel klein.
Zijn staart is helemaal dicht en er komen alweer kleine haartjes op.
Onder de buik zie ik nog geen veranderingen, maar daar zijn we pas een week mee bezig.

Tot nu toe zijn mijn bevindingen over de Welkoop levertraanzalf dus zeer positief!
De huid wordt voelbaar soepeler en zachter :)

Edit: In het verleden hebben wij wel spullen ingekocht van o.a puur natuur.
Denk aan, Allergitum, Drainage, VSM-spullen enz enz.
Is er hier belangstelling bij mensen in dit topic, om meerdere flesjes bij ons af te nemen?
Zoja, dan zou ik een grotere afname kunnen doen, wat vaak weer extra korting oplevert :D

Als je interesse hebt geef dan even door wat je zou willen bestellen en hoeveel, dan kan ik kijken welke prijs ik kan regelen!
Voor een overzicht van beschikbare producten, kijk even op http://www.nmlhealth.com/

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:17

Allejandro schreef:

Ik zie net dit topic voorbijkomen, misschien kun je daar terecht?

[EA-CO] DE SHETLANDERSHOP nieuwe webshop

En voor degene die nog een goede eczeemdeken zoekt, ik zie dat mijn collega nog een tweedehandse aanbied in maat 185 en nieuwe in de aanbieding heeft
[EA-CO] OPRUIMING vliegendekens/middellen/kappen ook Western!

En nog een idee (jaja, goed bezig opisop :D) mensen die samen eczeemdekens willen bestellen en zo kosten besparen; 3 halen 2 betalen bij EJ (alleen in de winkel, niet online)
[EA-CO] Superactie bij Epplejeck: 3 halen, 2 betalen op alles!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:40

opisop: mijn bevindingen met de welkoop levertraan zijn ook super.
Rondom haar ogen begint al weer haar te groeien en de huid is mooi soepel en zacht en minder kwetsbaar :D
De zwarte vlekken worden dus steeds minder zichtbaar.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:44

Klopt, die erge vlekken zijn bij Storm nu gewoon dichtgegroeid en lichtgrijs ipv pikzwart. En dat na 1,5 week ongeveer!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:47

Ja, gaat snel hé. Ik vind het in ieder geval topspul.
Zelfs Shadow, ik mag nooit aan haar hoofd komen, maar als ik met die pot aan kom zetten, knijpt ze haar oggjes lekker toe en geniet er zichtbaar van. Pak ik daarna een andere tube of wat, nou ja dan is het alweer feest, gek beest.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:48

Ze vind vast net als wij allemaal de geur zo geweldig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:49

Wat smeren jullie op wonden van het schuren ? dus echt open plekken.

Ik heb er nu eerst maar eens betadine zalf opgedaan.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:51

Mijn pony begint nu ook met schuren. :+
voornamelijk de staart en klein stukje manen.
niet heel erg maar het is gewoon niet mooi !

heb Natuur azijn geprobeert maar ze blijft gewoon doorgaan.
iemand nog een idee?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:53

Bente, heeft ze wel een deken op?
Zoniet, dat als eerste proberen!

Yvank, ik laat open plekjes vaak open, dan kan het mooi luchten.
Wel dek ik het af met een vliegenmasker of het zit onder de deken, zodat de vliegen er niet bij kunnen komen. Als het dan vervolgens dichtgaat, doe ik er nu levertraanzalf op van de welkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:54

Het zit onder haar eczeemkap maar daar loopt halster ook overheen dus daar heb ik maar een bontje over gedaan.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:54

Ze heeft geen deken op,
Ze schuurt niet super erg hoor.

maar zou er dan al gelijk een deken op moeten ?
zoja, welke dan ?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:12

ik heb de mijne betrapt.. lekker met z'n billen tegen de deur schuren.. staartje gaat dus nog echt niet zo goed.. weet niet zo goed wat ik erop kan doen nu.. :\

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:14

Naaltje schreef:
ik heb de mijne betrapt.. lekker met z'n billen tegen de deur schuren.. staartje gaat dus nog echt niet zo goed.. weet niet zo goed wat ik erop kan doen nu.. :\

Kíjk dat doet de mijne dus ook met de staart.
en met de manen langs de spijlen (rond ) waar ze haar hoofd doorheen doet als ze eet !

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:15

hij keek er wel zo ''verlekkerd'' bij.. en gelijk heeft hij.. als ik jeuk heb krab ik ook..

las paar paginas terug iets over aloe-vera?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:26

zeg wat opvallend hé, dat het nu augustus is, en langzaamaan alle paarden toch beginnen met schuren.
Die van mij ging zooooo goed, en ook haar heb ik betrapt.
Vreemd toch eigenlijk?

Open wonden behandel ik als volgt:
- Schoonmaken met afgekookt water
- laagje betadinezalf erover
De dag erna is de wond vaak al dicht, dan doe ik er niets aan een aantal dagen totdat de korst langzaam begint te verdwijnen. Na een paar dagen smeer ik het in met levertraan.
Betadinezalf gebruik ik altijd als eerste middel, puur voor de evt. troep e.d.

Owja nog even iets anders:
Shadow ging flemen (jaja, doet ze bijna nooit) en zag dus iets aparts. Ze heeft allemaal rode vlekjes op haar tandvlees. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Overigens heeft ze in de zomer altijd bij haar uiers en binnenkant boven achterbeen allemaal witte vlekken, en rondom haar anus en onderkant staartwortel. Iemand enige verklaring?

En..... jaja nog iets.
Shadow heeft 1 van haar achterbenen vol met littekens (met zelf iets wildvlees vorming) zitten van oude wonden. Voor het idee heb ik daar laatst ook maar eens levertraan overheen gesmeerd, en wat gebeurde er toen. Enkele dagen later dacht ik van:'wat is dat nou dan'. Was net of alle wonden NOG duidelijker werden, je zag het helemaal hobbelen. Ik wrijven, vielen alle haren eraf, en de huid eronder was wonderbaarlijk GLAD. Is dat vreemd of vreemd? Morgen eens kijken hoe het de huid er nu uitziet.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:31

Voor Guus heeft de zomer nu ook lang genoeg geduurd.
Zijn staart jeukt totaal niet. Vorig jaar wanneer ik daar aan zat vond hij dat heerlijk, en kon ik niet hard genoeg krabben. Vandaag echt nul komma nul reactie.

Zijn voorpluk was al gehavend door zijn vorige schuur actie. En ik merk dat zijn manen nu toch ook een beetje beginnen te jeuken. Hij staat nu ook al wel een dikke week ergens anders dus dat kan natuurlijk ook mee spelen.
Maar zo jeukvrij als dat hij in het begin was, is hij niet meer.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:34

Is er ook een online shop waar ik die leventraanzalf kan kopen?