Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Noraafjord schreef:Hoi hoi,
Ik volg dit topic ook al een lange tijd en heb veel bruikbare tips eruit gehaald voor mijn fjord met eczeem.
Ik zit nu alleen zelf met een probleem. Ik heb de eczeem op het lichaam, manen en staart nu redelijk onder controle nu ze onder een RSIH deken staat.
Nu schuurt ze alleen flink haar hoofd open. Ik smeer hier tea tree zalf op basis van groene leem op. Tevens heeft ze een vliegenmasker op.
Nu is dit laatste mijn grote probleem. Mijn paard sloopt de vliegenmaskers telkens. Nu is mijn zoektocht naar vliegenmaskers een flink moeilijke opgave. Aangezien mijn paard niet tegen kunstbont kan.
Ik hoop dus dat iemand hier de gouden tip heeft.
Mijn eisen
- met oortjes
- geen kunstbont
- verstevigd bij de ogen
- voldoende oogruimte
- flink stevig
- genoeg zicht/ ruim gezichtsveld
Welke ik al gehad heb/ mijn paard gesloopt heeft
-amigo vliegenmasker ( heeft kunstbont dus wordt hem niet)
- chetaime vliegenmasker (zit goed, maar sloopt hem steeds)
- welkoop ( wordt gesloopt en heeft niet veel ruimte bij de ogen)
- BR jos lansink vliegenmasker ( zit goed alleen heeft maar beperkt zicht voor het paard)
Hopelijk weet iemand iets.
Alvast bedankt
ellepel schreef:Ik zou er ook niet mee fokken, er is toch iets mis met zo'n dier, en je kunt het wel doorgeven he
ellepel schreef:Niet moeilijk hoor, we hebben heel veel zon gehad dus het suikergehalte van het gras is lekker omhoog gegaan.
En daar krijgen de paarden jeuk van.
Ik lees wel vaak op agrarische sites,daar staat veel info op pver de voedinswaarde van het gras![]()
En nu is dat dan hun gras, koeiengras,maar geeft ook een indicatie over ons eigen gras
Hier bijvoorbeeld
http://www.agrifirm.com/agrifirm-feed/m ... monitorcom
maralyn schreef:ellepel schreef:Ik zou er ook niet mee fokken, er is toch iets mis met zo'n dier, en je kunt het wel doorgeven he
Inderdaad!!
Je ziet het enorm bij andere dieren zoals katten (HCM) of honden (HD -ED).
En om er voor te zorgen dat nakomelingen geen ZE krijgen, en mogelijk de volgende eigenaar hier last van gaat ondervinden, omdat jij dus een "product" hebt gefokt en verkocht met een bemerking.
Plus, dat veel hengsten er niet op getest zijn en drager kunnen zijn.
En heb je een drager en een uiter, dan heb je heel veel kans op ZE.
Heb je een gezond paard en een uiter, heb je ook erg veel kans dat het gaat ontwikkelen.
Bij een drager en een gezondpaard, draagt het veulen het misschien ook! En als je dan verder gaat fokken, met nog een drager, terwijl je het niet weet. Dan kun je er donder op zeggen, dat je weer een ZE ontwikkelend paard krijgt.
...
Of zie ik dat verkeerd?
R12312 schreef:Misschien interessant voor onderzoekers, ik heb een eczemer die tijdens dracht geen jeuk heeft en tijdens lactatie van veulen ook geen jeuk heeft. Zonder dit wel! Nooit in t extreme ivm deken, maar zonder deken schuurt ie wel gruwelijk.