Saaams schreef:Welk merk prednison heb je?
Equipred?
Een enkelvoudige dosis van 1 mg prednisolon/kg lichaamsgewicht per dag komt overeen met 2 tabletten per 100 kg
Dus dan klopt je dosering van 10 tabletjes
Ja klopt! Dus is goed gegaan
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sting schreef:Ik denk dat je het beste een eigen topic daarvoor kan openen, het past niet per se in dit topic.
De kliniek zal ook wel een richtlijn/advies hebben verwacht ik? Kan je je daarin vinden?
Wel sneu zeg, zo'n kleintje en dan al een heel verhaal... Wat is er aan de hand dat ze aan het zuurstof moet?
Spenk schreef:Heb je wel een kuur cortico's geprobeerd dan? Een pollentje helpt niet tegen de pollen hoor... het geeft alleen tegendruk op de neus wat sommige paarden prettig vinden maar houdt het niet tegen.
Een pollenallergie vergt helaas een behoorlijk management was het maar waar dat een pollenetje de oplossing is
Wat ik altijd als eerste zou proberen bij pollenallergie is anti histimine , ceterizine is getest bij paarden dosering 20-40 pillen per dag.
sunny43 schreef:prednison en flixotide zijn vlgs mij heel verschillend? Prednison legt het systeem plat en flixotide is een ontstekingsremmer of ben ik nou gek? Flixotide is hier echter nergens meer verkrijgbaar voor verneveling wel in pufvorm.
michelle933 schreef:Iemand hier die ervaring heeft met puur pollen en de toediening?
Op vele sites staat dat je het de eerste week 1 x in de 5 dagen moet geven. Is dat niet wat weinig
Spenk schreef:michelle933 schreef:Iemand hier die ervaring heeft met puur pollen en de toediening?
Op vele sites staat dat je het de eerste week 1 x in de 5 dagen moet geven. Is dat niet wat weinig
Ja en waarschijnlijk lijk ik nu heel negatief sorry
Maar dat hielp allemaal echt niet hier.... als je nu een probleem hebt zou ik het echt zoeken in hooi koortsmedicatie / cortico's . Ik zou dit in overleg doen met een dierenarts die verstand heeft er van.
Vaak helpt bij pollenallergie ook heel veel niet. Net als bij mensen.
Maar je kan meestal wel het hoesten onder controle krijgen. Het proesten en allergisch reageren zal waarschijnlijk nooit helemaal weggaan maar de gevolgen van hoesten en of benauwd zijn wel.
Spenk schreef:Ik zou dan echt voor de equihaler gaan.. of een Flexineb aanschaffen en daar medicatie in vernevelen.