[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:20

Ik ben vandaag begonnen met de Detox van het NML onderzoek (of hoe heet dat ook al weer :D )

Ik ben eens benieuwd! Momenteel enkel jeuk aan de buik.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:46

Ireen_ schreef:
Dat lijkt er inderdaad wel op!!
Bovenstaande berichtje over mijt had ik gelezen, maar ze heeft het nu niet meer en het is vanzelf weer weggegaan.. Of bedoel je een ander berichtje?

Ik woon overigens ca 6 km van zee, zomer exceem komt hier in de omgeving nauwelijks voor, ik zie hier nooit paarden met boettdekens. Maargoed, dat sluit het niet helemaal uit natuurlijk..

Het lijkt niet op mijt, zoals ons paard het heeft, dat gaat om de oogleden heen en niet daaronder.
De mijt kan trouwens wel verdwijnen, komt weer terug als de weerstand laag is.
Maar het lijkt wel op zomereczeem zoals ons paard, als ze daar niet beschermd is.
Dat gaat ook weer weg als ze een dichte kap opheeft.
Maar als het allergie is voor wat anders kunnen de symptomen wel op elkaar lijken!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:49

chipieke schreef:
Ik ben vandaag begonnen met de Detox van het NML onderzoek (of hoe heet dat ook al weer :D )

Weet je ook wat daar in zit?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:29

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:42

Mooi en als je geen lange teugel geeft met het rijden is deze vast ook wel fijn. :P Ik vind de hals echt veel te kort en ik had zelf de deken graag langer gezien (richting grond dus)
Die van Rambo is ook érg mooi, maar die heeft ook zo'n kort halsje. Dat blijft nooit zitten als je paard een beetje stofzuigert. Ik vind bij deze deken ook de schouders te bloot. Wat ik wel voordelig vind van de Rambo is de veiligheid. Je moet heel erg knap zijn wil je met een val in deze deken blijven hangen! Mijn vliegenuitrijdeken is echt niet veilig bij een mogelijke val, hij heeft wel uitsparing bij de voeten, maar met het rijden komt soms de deken tegen mijn tenen aan, groot kans dus dat ik door de deken in een beugel kan blijven hangen, mocht ik eraf vallen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:24

Annetje schreef:
Mooi en als je geen lange teugel geeft met het rijden is deze vast ook wel fijn. :P Ik vind de hals echt veel te kort en ik had zelf de deken graag langer gezien (richting grond dus)
Die van Rambo is ook érg mooi, maar die heeft ook zo'n kort halsje. Dat blijft nooit zitten als je paard een beetje stofzuigert. Ik vind bij deze deken ook de schouders te bloot. Wat ik wel voordelig vind van de Rambo is de veiligheid. Je moet heel erg knap zijn wil je met een val in deze deken blijven hangen! Mijn vliegenuitrijdeken is echt niet veilig bij een mogelijke val, hij heeft wel uitsparing bij de voeten, maar met het rijden komt soms de deken tegen mijn tenen aan, groot kans dus dat ik door de deken in een beugel kan blijven hangen, mocht ik eraf vallen.

Owh, dat is best gevaarlijk!
Misschien kun je dan beter veiligheidsbeugels nemen, is dat probleem ook opgelost!

MuzefeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:27

Esther28 schreef:
chipieke schreef:

Weet je ook wat daar in zit?

http://www.nmlhealth.com/p,58,1383/Detox-comp.aspx

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:35

O mocht er trouwens iemand interesse hebben in een uitrijvliegendeken van ik dacht Premiere (weet het even niet zeker) maat 185 laat maar weten. Hij is te klein voor Bregh, hij heeft haar niet eens van dichtbij gezien....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:04

MF de meeste vliegenuitrijdekens zijn niet al te veilig. Er moet eigenlijk geen enkel stuk deken zitten bij je voeten, want daar kun je in blijven hangen.
De dekens op de vorige pagina zijn dus wél veilig. Die zitten ver van je voeten vandaan als ik het zo zie.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:13

Annetje schreef:
MF de meeste vliegenuitrijdekens zijn niet al te veilig. Er moet eigenlijk geen enkel stuk deken zitten bij je voeten, want daar kun je in blijven hangen.
De dekens op de vorige pagina zijn dus wél veilig. Die zitten ver van je voeten vandaan als ik het zo zie.

Dat is idd een van de redenen dat ik die premiere wel fijn vindt, de uitsparing is niet zo hoog als die van de Amigo, maar wel zo dat je er niet in kan blijven hangen. De hals is idd wat aan te korte kant, maar ik spuit zo i zo (aandelen :P ) Bremsen als ik ga rijden.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:18

Bremse helpt hier niet :P ALs je het bos ingaat moet je én bremse als deodorant en bodylotion gebruiken en zorgen dat je goed ingepakt bent. Nu kun je nog het bos in, maar het duurt niet lang meer. De vieze beesten komen weer snel terug.
Ik heb van de zomer zelfs met de buikflap van mijn pagony gereden en met de hoofdkap, anders werd mijn paard helemaal gek (en ik van hem) Wij hebben hier zoveel vieze prikbeesten.

Hoe ziet die van premierre eruit?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:32

Annetje schreef:

Voor ons paard niet handig, die heeft juist veel last van de buik!
Je kunt ook een elastische singel omdoen, zodat het strak zit.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:10

Annetje schreef:
Bremse helpt hier niet :P ALs je het bos ingaat moet je én bremse als deodorant en bodylotion gebruiken en zorgen dat je goed ingepakt bent. Nu kun je nog het bos in, maar het duurt niet lang meer. De vieze beesten komen weer snel terug.
Ik heb van de zomer zelfs met de buikflap van mijn pagony gereden en met de hoofdkap, anders werd mijn paard helemaal gek (en ik van hem) Wij hebben hier zoveel vieze prikbeesten.

Hoe ziet die van premierre eruit?

_O- en daarna boodschappen gaan doen, heb je zéker weten plaats genoeg in de super! Wij hebben wel dazen etc in de bossen, maar ik ga dan meestal op een zeer vroeg bijna onmogelijk uur rijden zodat we er amper last van hebben. Er zijn zomers bijgeweest dat we om 8 uur al in het bos waren. Heeerlijk, al deed het opstaan wel pijn.

Nu gebruik ik op die dagen de Bremsen ook als deo hoor, want ik schijn als paard niet lekker is een goede tweede keus te zijn.... :( Ik zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden van de Premiere.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:13

http://link.marktplaats.nl/432658853 dit is er eentje, alleen zie ik dat hier dus geen insparingen zitten..

*gaat heftig aan zichzelf twijfelen* Dan moet ik morgen op stal even kijken of het idd dezelfde is.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:01

Ohhhhhhhhh de ellende is weer begonnen.... ga zo de deken in de auto gooien en morgen maar weer op doen... Had de stal al weer verandert in bruidssuite en ben alweer aan het spuiten en smeren.

MuzefeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:03

Hier nog altijd geen jeuk! *\o/*

*klopt af.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:08

Nou jeuk heeft ze ook nog niet (tot daarnet dan) maar wel een dikke buiknaad. Dus ga maar het zekere voor het onzekere nemen.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:39

Nou wat hebben jullie een geluk zeg! Of ik geen geluk...

De mijne zit volop in zijn eczeemtijd. Ik had van de week een uurtje zijn deken af (s avonds, i know niet goed) en hij gooide zich letterlijk op de grond van de jeuk (na ongeveer 20 minuutjes in zijn blote kont te hebben gestaan). Zo zielig.
Vooral zijn manenkam is erg jeukerig. Geen manen en staartplukken af (*klopt gauw af*) wel ribbelige/bobbelige manenkam.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:52

Heb die van mij vanaaf het dek opgedaan, hij had nog geen jeuk, maar wel wat ribbels/verdikkingen bij de manenkam. Hij is wel wat dikker geworden, moest de buiksingels wat langer maken anders kreeg ik hem niet dicht..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:57

klein vraagje, kun je derfen ook iets verdunnen?
vind het zo wel erg chemisch.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:58

Volgens mij heb ik gelezen dat sommige mensen het verdunnen door het te mengen met vaseline..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:01

vaseline wordt zo'n plakboel met rollen :P
vind dat ook niets voor een paard dat 24/7 buiten staat, dan zou ik eerder smeuige uierzalf pakken, dat trekt sneller in.
eigenlijk zat ik te denken om het te mengen met een beetje water en dan in een sprayflesje.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:02

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:03

aha, lees net dat sommigen het 50/50 verdunnen met water, fijn :)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:07

Ja lijkt mij ook fijner, fijn dat dat ook kan :)