Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Martina67 schreef:Voor een shetlander is een kwart tabletje voorlopig zeker wel genoeg het duurt alleen een paar weken voordat de eerste tekenen van vooruitgang (zo je daarvan kunt spreken) te zien zijn.
Martina67 schreef:Voor een shetlander is een kwart tabletje voorlopig zeker wel genoeg het duurt alleen een paar weken voordat de eerste tekenen van vooruitgang (zo je daarvan kunt spreken) te zien zijn.
Ik was de wanhoop nabij betreffende mijn shetlander van 105 cm groot, op het duits hufreheforum zeiden ze het ook dat ik wat langer moest behandelen . Zo het er nu, na ca.6 weken, uitziet krijgen ze gelijk.
Maar contact met DA is nog steeds flink aanwezig
fargo schreef:Martina67 schreef:Voor een shetlander is een kwart tabletje voorlopig zeker wel genoeg het duurt alleen een paar weken voordat de eerste tekenen van vooruitgang (zo je daarvan kunt spreken) te zien zijn.
Ik was de wanhoop nabij betreffende mijn shetlander van 105 cm groot, op het duits hufreheforum zeiden ze het ook dat ik wat langer moest behandelen . Zo het er nu, na ca.6 weken, uitziet krijgen ze gelijk.
Maar contact met DA is nog steeds flink aanwezig
Kan ik me helemaal voorstellen. Het punt is wel dat de meeste paarden als ze duidelijke verschijnselen gaan tonen al 1 tot 3 jaar met cushings onder de leden lopen. DAT is natuurlijk niet in 1 weekje weer "rechtgebreid" zo'n verstoorde hormoonhuishouding. Dus ja een periode van minstens 6 tot liefst 8 weken pergolide en daarna kijken hoe je paardje erbij staat (evt weer met ACTH meting) dat geeft een indicatie of het wat gaat doen. En dan heb je dus ook nog last van de dip rond de 3 a 4 weken die het nog lastiger maakt om vol te houden en door te gaan...