[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 13:22

Misschien last van gevoelige zolen, Romy. De mijne heeft er ook weleens last van en dan loopt hij ook slechter in de bak dan op het harde. Ik denk dat het wel met Cushing te maken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 13:37

Dat zijn mijn gedachten ook een beetje, kan je daar nog iets aan doen dan?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 13:51

De mijne wordt zodanig beslagen als een hoefbevangen paard.
Mijn paard is nu 26 jaar en heeft ook een hartruis, daarom ben ik gestopt met draf en galop. Ik ga er nog wel op stappen, en dat doe ik voornamelijk op het harde. Dus zo heeft hij er ook vrijwel geen last meer van.
Misschien heeft jouw hoefsmid nog ideeen?
Gaf je wel al Prancend?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:21

Om te onderzoeken waar een kreupelheid of onregelmatigheid vandaan komt zou je toch onderzoek moeten laten doen en aan de hand van het onderzoek en/of behandeling kun je dan het e.e.a. gaan uitsluiten. Typisch voor Cushing is inderdaad de slappe achterhand of hoefbevangen, misschien in hele lichte maten. Misschien verbetert het met het geven van de medicatie?

Mijn paard mankeerde op het laatst van alles aan zijn benen, maar dus niet aan zijn hoeven. Die heeft nog geen dag in zijn leven met gevoelige voetjes gestaan en dat met een ACTH waarde van 732. Wat ik hier mee wil zeggen is, gooi het niet perse op Cushing. Er kan heel veel in de benen en voeten aan de hand zijn waar Prascend niets aan zal verbeteren. Het zou jammer zijn als je iets over het hoofd ziet.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:26

Daar heb jij ook gelijk in Jessix.
De mijne heeft ook hoefkatrol dus daar kan de omregelmatigheid ook vandaan komen.
Maar nadat hij op de pergolide is gezet is de gevoeligheid en de kwaliteit van zijn hoef wel verbetert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 15:20

cynthiar schreef:
De mijne wordt zodanig beslagen als een hoefbevangen paard.
Mijn paard is nu 26 jaar en heeft ook een hartruis, daarom ben ik gestopt met draf en galop. Ik ga er nog wel op stappen, en dat doe ik voornamelijk op het harde. Dus zo heeft hij er ook vrijwel geen last meer van.
Misschien heeft jouw hoefsmid nog ideeen?
Gaf je wel al Prancend?

Hoefsmid kan ik nog wel eens vragen, pranchend heeft ze nog nooit gehad.
Ik ga zo maar eens (hopelijk) een buitenritje op het harde maken, echt heel mooi weer {:}

Jessix schreef:
Om te onderzoeken waar een kreupelheid of onregelmatigheid vandaan komt zou je toch onderzoek moeten laten doen en aan de hand van het onderzoek en/of behandeling kun je dan het e.e.a. gaan uitsluiten. Typisch voor Cushing is inderdaad de slappe achterhand of hoefbevangen, misschien in hele lichte maten. Misschien verbetert het met het geven van de medicatie?

Mijn paard mankeerde op het laatst van alles aan zijn benen, maar dus niet aan zijn hoeven. Die heeft nog geen dag in zijn leven met gevoelige voetjes gestaan en dat met een ACTH waarde van 732. Wat ik hier mee wil zeggen is, gooi het niet perse op Cushing. Er kan heel veel in de benen en voeten aan de hand zijn waar Prascend niets aan zal verbeteren. Het zou jammer zijn als je iets over het hoofd ziet.

Naar mijn weten is ze bij mij in de 13 jaar dat ik haar heb nooit hoefbevangen geweest en volgens de da is ze dat nu ook niet.
Hoefkatrol heb ik ook in gedachten, ach het kan natuurlijk zoveel zijn, dat maakt het zo lastig ook.
Even afwachten maar tot maandag/dinsdag en overleg plegen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:57

Het is ook heel lastig Romy1234. Konden ze maar praten... ;)

Lifeforhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:06

Mijn paard is zinds 2 dagen vandaag de 3e dag aan de pillen, zijn er hier ook mensen die hun paard enorm was afgevallen? de mijne is zo enorm dun geworden, krijgt gewoon net zoveel als het andere paard opstal.. en heeft hier altijd genoeg aan gehad zag er altijd super goed uit, en zo ineens .. De dierenarts zegt dat het van de quising komt, maar hoe krijg ik hem weer wat dikker?..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:14

Lifeforhorse schreef:
Mijn paard is zinds 2 dagen vandaag de 3e dag aan de pillen, zijn er hier ook mensen die hun paard enorm was afgevallen? de mijne is zo enorm dun geworden, krijgt gewoon net zoveel als het andere paard opstal.. en heeft hier altijd genoeg aan gehad zag er altijd super goed uit, en zo ineens .. De dierenarts zegt dat het van de quising komt, maar hoe krijg ik hem weer wat dikker?..

Heb je een foto van hem?Er bestaan weleens misverstanden over wat nu mager is ;)
Geweekte pulp kun je veilig voeren,sojahullen..niet teveel.200 gram per dag is prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:40

Jessix schreef:
Het is ook heel lastig Romy1234. Konden ze maar praten... ;)

Dat zou wel makkelijk zijn ja, ik zeg het regelmatig tegen paardlief, zeg nou eens eerlijk wat is je probleem? }:)

Maar goed ze zegt nooit wat terug... :x

Lifeforhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:05

geerke schreef:
Lifeforhorse schreef:

Heb je een foto van hem?Er bestaan weleens misverstanden over wat nu mager is ;)
Geweekte pulp kun je veilig voeren,sojahullen..niet teveel.200 gram per dag is prima.

Die foto wil ik liever niet plaatsen, hij is enorm ingevallen bij de flanken, zen ruggengraat is te zien en zijn ribben zeker (te erg) te tellen, zen hasje is enorm dun geworden,
Wormkuur heeft hij gehad, nergens last van, tanden zijn goed.. Ook is hij verkouden geworden aan 1 neusgat.. en dit stinkt enorm.. hij lijkt nergens last van te hebben want is nog gewoon opgewekt,

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:41

Lifeforhorse.
Ik zag je advertentie dat je je haflinger te koop aan bied.
Er staat niet in deze advertentie dat je paard cushing heeft en dat hij in goede conditie is klopt dit wel?
Als dit wel om dit paard gaat dan vind ik het geen eerlijke advertentie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:45

Lifeforhorse schreef:
Die foto wil ik liever niet plaatsen, hij is enorm ingevallen bij de flanken, zen ruggengraat is te zien en zijn ribben zeker (te erg) te tellen, zen hasje is enorm dun geworden,
Wormkuur heeft hij gehad, nergens last van, tanden zijn goed.. Ook is hij verkouden geworden aan 1 neusgat.. en dit stinkt enorm.. hij lijkt nergens last van te hebben want is nog gewoon opgewekt,

Stinkende snot uit een neusgat doet mij denken aan bijholteontsteking of een ontstoken kies. Ik zou de dierenarts er even bij halen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:55

lady62 schreef:
Lifeforhorse.
Er staat niet in deze advertentie dat je paard cushing heeft en dat hij in goede conditie is klopt dit wel?

Oeps...dit klinkt niet zo vriendelijk :oo .....als ik het goed begrijp gaat het om een haflingerMERRIE die te koop staat en het paardje met cushing is een '' hij '' ...dus denk dat het niet cushie is die te koop staat :+

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:59

Pandora ik snapte het al niet, gelukkig maar dan.
Ik wilde het zeker weten.
Natuurlijk kan een mens meerdere paarden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:05

Seniores priores.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:39

Lifeforhorse schreef:

Geweekte pulp kun je veilig voeren,sojahullen..niet teveel.200 gram per dag is prima.[/quote]

Wormkuur heeft hij gehad, nergens last van, tanden zijn goed.. Ook is hij verkouden geworden aan 1 neusgat.. en dit stinkt enorm.. hij lijkt nergens last van te hebben want is nog gewoon opgewekt,[/quote]

stinkende snot wil zeggen dat er een vieze vleesetende bacterie bezig is...even ab geven.En de oorzaak achterhalen. ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 07:41

Meganyr schreef:
Na ruim twee weken pergolide merk ik nog weinig.
Ik merk überhaupt weinig. Megan is gewoon hetzelfde als ze altijd was. Gelukkig maar.

We zijn begonnen met stappen, eerst 10 min, daarna een kwartier, deze week 20 min en volgende week 25 min. Zo wil ik het gaan opbouwen.

Hoe hebben jullie het gedaan, opbouwen na HB? En wanneer ga je er weer op?

Heeft één van jullie al ervaring mat Pavo 18+? Dat lijkt me best goed spul.

zo heb ik het ook opgebouwd destijds :j

Wb de pavo 18 plus, ik ken het niet maar is megan mager? Zou oppassen met te voeren wat er geadviseerd wordt. Zag dat je toch al gauw 2kg bij een paard van 500kg moet voeren. Je kunt je afvragen of ze dat echt dagelijks nodig heeft. Ze is toch bevangen geweest en in principe is en blijft ruwvoer de basis.

Ik gaf destijds alleen een voedingsupplement waar alles in zat. Dat was en bekertje van 50 gr en een handje care4life met wat olie en magnesium.
Ze loopt niet dagelijks toch?

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:57

Mijn pony is vrijdag geprikt, ik zal volgende week wel de uitslag krijgen.. Dat hij cushing heeft twijfel ik niet aan, ben alleen benieuwd naar de waardes. Wel ben ik al op zoek naar een nieuwe suikervrije muesli. Dacht aan de pavo 18Plus, subli dieetmix, natures best, care4life? Welke muesli raden jullie aan? Hiernaast krijgt hij nog wel de Senioren slobber van Masters, die kan hij nou eenmaal niet missen..

Ik zal komende dagen de uitslag krijgen, ben benieuwd welke medicijnen mijn DA gaat aanraden!

En 2 weken wachten op een cushing test, moet je dierenarts het wel erg druk hebben. Ik heb uitslagen altijd binnen een week..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:04

Heb weer pretletter fjord terug en gevolg ik heb er naast gelegen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:20

Goed bezig marcella

Mijn merrie eet wat slechter op het moment
niet zo happig op haar voer en laat wat hooi staan. Wel is ze vrolijker en geinteresseerder in wat er om haar heen gebeurd.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:48

Leuk he Marcella die medicijnen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:43

Niet leuk reden was ook nog beetje maf. Kwam net met teen tegen handgreep van het draad om de bak heen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:04

Ik zei toch dat het goed kwam Marcella. Dit is precies mijn ervaring ook, ondanks dat ik er dan niet naast gelegen heb haha.

Lifeforhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:34

lady62 schreef:
Lifeforhorse.

Er staat MERRIE. en kan een mens geen meerdere paarden hebben? Eerst graag alles goed lezen voordat je met een oordeel komt ;) dankje