Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cynthiar schreef:De mijne wordt zodanig beslagen als een hoefbevangen paard.
Mijn paard is nu 26 jaar en heeft ook een hartruis, daarom ben ik gestopt met draf en galop. Ik ga er nog wel op stappen, en dat doe ik voornamelijk op het harde. Dus zo heeft hij er ook vrijwel geen last meer van.
Misschien heeft jouw hoefsmid nog ideeen?
Gaf je wel al Prancend?
Jessix schreef:Om te onderzoeken waar een kreupelheid of onregelmatigheid vandaan komt zou je toch onderzoek moeten laten doen en aan de hand van het onderzoek en/of behandeling kun je dan het e.e.a. gaan uitsluiten. Typisch voor Cushing is inderdaad de slappe achterhand of hoefbevangen, misschien in hele lichte maten. Misschien verbetert het met het geven van de medicatie?
Mijn paard mankeerde op het laatst van alles aan zijn benen, maar dus niet aan zijn hoeven. Die heeft nog geen dag in zijn leven met gevoelige voetjes gestaan en dat met een ACTH waarde van 732. Wat ik hier mee wil zeggen is, gooi het niet perse op Cushing. Er kan heel veel in de benen en voeten aan de hand zijn waar Prascend niets aan zal verbeteren. Het zou jammer zijn als je iets over het hoofd ziet.
Lifeforhorse schreef:Mijn paard is zinds 2 dagen vandaag de 3e dag aan de pillen, zijn er hier ook mensen die hun paard enorm was afgevallen? de mijne is zo enorm dun geworden, krijgt gewoon net zoveel als het andere paard opstal.. en heeft hier altijd genoeg aan gehad zag er altijd super goed uit, en zo ineens .. De dierenarts zegt dat het van de quising komt, maar hoe krijg ik hem weer wat dikker?..
geerke schreef:Lifeforhorse schreef:Mijn paard is zinds 2 dagen vandaag de 3e dag aan de pillen, zijn er hier ook mensen die hun paard enorm was afgevallen? de mijne is zo enorm dun geworden, krijgt gewoon net zoveel als het andere paard opstal.. en heeft hier altijd genoeg aan gehad zag er altijd super goed uit, en zo ineens .. De dierenarts zegt dat het van de quising komt, maar hoe krijg ik hem weer wat dikker?..
Heb je een foto van hem?Er bestaan weleens misverstanden over wat nu mager is![]()
Geweekte pulp kun je veilig voeren,sojahullen..niet teveel.200 gram per dag is prima.
Lifeforhorse schreef:Die foto wil ik liever niet plaatsen, hij is enorm ingevallen bij de flanken, zen ruggengraat is te zien en zijn ribben zeker (te erg) te tellen, zen hasje is enorm dun geworden,
Wormkuur heeft hij gehad, nergens last van, tanden zijn goed.. Ook is hij verkouden geworden aan 1 neusgat.. en dit stinkt enorm.. hij lijkt nergens last van te hebben want is nog gewoon opgewekt,
lady62 schreef:Lifeforhorse.
Ik zag je advertentie dat je je haflinger te koop aan bied.
Er staat niet in deze advertentie dat je paard cushing heeft en dat hij in goede conditie is klopt dit wel?
Als dit wel om dit paard gaat dan vind ik het geen eerlijke advertentie.
Lifeforhorse schreef:Mijn paard is zinds 2 dagen vandaag de 3e dag aan de pillen, zijn er hier ook mensen die hun paard enorm was afgevallen? de mijne is zo enorm dun geworden, krijgt gewoon net zoveel als het andere paard opstal.. en heeft hier altijd genoeg aan gehad zag er altijd super goed uit, en zo ineens .. De dierenarts zegt dat het van de quising komt, maar hoe krijg ik hem weer wat dikker?..
Meganyr schreef:Na ruim twee weken pergolide merk ik nog weinig.
Ik merk überhaupt weinig. Megan is gewoon hetzelfde als ze altijd was. Gelukkig maar.
We zijn begonnen met stappen, eerst 10 min, daarna een kwartier, deze week 20 min en volgende week 25 min. Zo wil ik het gaan opbouwen.
Hoe hebben jullie het gedaan, opbouwen na HB? En wanneer ga je er weer op?
Heeft één van jullie al ervaring mat Pavo 18+? Dat lijkt me best goed spul.
lady62 schreef:Lifeforhorse.
Ik zag je advertentie dat je je haflinger te koop aan bied.
Er staat niet in deze advertentie dat je paard cushing heeft en dat hij in goede conditie is klopt dit wel?
Als dit wel om dit paard gaat dan vind ik het geen eerlijke advertentie.