Natascha schreef:over hoeven en eczeem: dat kan wel kloppen. Ik ben met mijn paard naar een bioresonantie persoon geweest en die zei dat ze geen eczeem heeft maar last van candida schimmel. Nou sta ik zelf ook op een candida behandelplan en weet ik er inmiddels aardig wat over. Als je op engelstalige sites gaat zoeken op candida/candidiasis on horses/animals is er veel over te vinden. Is normaal een onschuldige gist die in de darmen leeft maar door een antibioticakuur/prednison behandeling behandeling of veel suikers in het dieet kan het gaan uitgroeien tot een schimmel die nare dingen kan uitrichten in een lijf. Schimmelnagels (hoeven), vaginale jeuk, eczeemklachten, pijnlijke tong en zelfs nerveuze klachten kun je er van krijgen doordat het goedje ook nog eens leeft van bepaalde vitamines en ook magnesium.
Ik heb het betreffende paard min of meer dezelfde behandeling gegeven als mezelf en de klachten zijn nagenoeg over. Bij mensen is de suiker snel uit te bannen maar een paard eet nou eenmaal gras dus dat is iets moeilijker. Schimmeldoders zijn goed verkrijgbaar evenals een reinigingskuur en probiotica.
Ik wil nu niet zeggen dat alle eczeem van candida afkomt maar zoiets zou nu echt een onderzoek waard zijn omdat candida wel degelijk te bestrijden is door een dieet zonder suikers icm schimmeldoders, reinigingskuur en probiotica.
(linkje voor mensen:http://www.keac.nl/candida.htm)
Klinkt bekend, maar wat heb jij haar precied gegeven? Je mag mij ook wel pben daarover! Ik zou het erg op prijs stellen