Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opisop_shop schreef:Ik heb inderdaad al jaren zeezout van de Tuinen in mijn poetskist liggen, maar er nog nooit wat mee gedaan.
Misschien gewoon eens proberen? Bovenstaand klinkt wel goed tegen eczeem!
Nieky ik zou nog niet meteen een ostheopaat er bij halen hoor.
Grote kans dat het wat kneuzingen/beurse plekken/spierpijn is.
Denk dat het juist niet fijn is om blokkades weg te gaan werken, zou toch pijnlijk zijn lijkt me op dit moment.
Ik zou hem even rust geven en lekker zelf bij laten komen, daarna longewerk en over een paar weekjes misschien even na laten kijken?
Auks schreef:Hey allemaal, Ik heb een eczeemdeken aangeschaft voor mijn pony,alleen als hij gaat grazen schuift de hals naar achter en is 1/4 van zijn hals bloot. nu heeft hij daar dus weer last. Hij heeft alleen op zijn hoofd en hals last dus ik vraag me af... Is er ook een halsdeken met een hoofd er aan vast? Ik had namelijk een losse hoofdkap maar die blijft met geen mogelijkheid zitten. De oren passen er ook niet in... (hij heeft heel kleine oortjes) laatst zag ik wel zo'n soort deken bij iemand op een wedstrijd, maar die was niet speciaal voor eczeem denk ik, zou dat wel werken? (met gaten voor rond de ogen en gaten waar de oren door kunnen.)
Volgens mij was dat een soort dunne deken die je om kan doen voor op wedstrijd zodat je paard schoon blijft. Wie weet of er een hals is met hoofdkap er aan vast? welk merk is fijn etc.
Is er ook een verzamelpagina waar alle bestaande merken dekens op staan, met foto en commentaar?
indrasjacks schreef:ja ik heb een met vaste niet zoals ivanhoe los maar die van mij zit hetzelfde
je moet alleen hales en deken over het hele hooft trekken
hij is maat 185 ik heb een grotere gekocht omdat hij toch iets te krap was voor de mijne
hij heeft maar 4 dgn opgelegen en nieuw 82 gekost
als je hem wil hebben??
opisop_shop schreef:Auks je kunt gewoon een hoody/sleezy proberen inderdaad.
Zijn meen ik rond de 30 / 40 euro.
Je kunt ze ook zelf proberen te maken, de lycra stof die ervoor gebruikt wordt is niet zo duur, iets van E4,50 per strekkende meter. Heb ik voor Storm ook gedaan, is alleen nog niet af maar dit was mijn testmodel;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KBF7AXQH.jpg
CarolShadow schreef:Wat je zelf al wel in ieder geval kan doen en minder kost alleen meer tijd, is zorgen dat de pony op kort gras komt of er helemaal af, kijken naar wat je bijvoert, en de staart en manen wassen met een milde shampoo. Daarmee kan je al een hoop verlichten.