Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
russel schreef:Effe up date. Ben geweest bij ta...gebit zag er niet goed uit 1 kies erg slecht. Daar is 2 jaar geleden een stukje gebroken en stak er naast scherp af. Dat is er uit getrokken door da, maar die kies is daardoor scherp geworden, de wortel is gaan ontsteken. Achteraf zo logisch. Dan was er nog een vlijmscherp stukje melkkies blijven staan, dat er nu dus ook uit gehaald is, apart dat dat nu pas wordt gedaan. Voorin haken, kaken konden niet volledig over elkaar. Kortom paard had duidelijk pijn, was door dubbele verdoving knap lastig had dus een behoorlijke verdediging om pijn te voorkomen en wellicht nog pijn met verdoving. Dit paard is rete makkelijk en braaf, herkende hem niet .
Arm paard, maar da/ta was van mening dat schudden met deze klachten heel aannemelijk zijn. Voor onsteking heeft hij nu AB, ik kijk even aan en anders gaat de kies eruit.
Nu snap ik zijn dikke aders op zijn koppie soms, dan heeft hij gewoon hoofdpijn.....en nooit iets laten merken, arm ding..
Ik ka zien of het schudden minder wordt, hoop da ik in dit geval allen tandpijn heb ipv ander zenuwgebeuren
ellepel schreef:ik zal vanmiddag nog een filmpje maken van appie.
ik haalde hem gisteren uit de wei en was echt heel erg,,steeds schudden....zo erg heb ik het bij hem nog niet gezien
toen ik hem in zijn paddock had gezet en hem voer had gegeven in zijn emmer was hij zo erg aan het schudden dat hij niet eens normaal uit de emmer kon eten.
kwam hij ook nog met zijn hoofd per ongeluk door zo'n schud tegen het stroomdraad aan,nou toen was hij er helemaal van af..ahhh.echt zo sneu!!!!
maar er waren ook ontzéttend veel vliegjes ,dus die irriteerden ook.
nou ja ,vanmiddag dus mevrouw frowijn die komt en ik ben heel skeptisch,maar het valt te proberen
en werkt het niet dan toch maar de veearts erbij en zien we we verder
WolinLotte schreef:De mijne schudt al een aantal dagen niet meer met eten, heb het idee dat dat beter gaat.. Ze kan nu in penen bijten zonder dat ze haar hoofd vervolgens omhoog gooit.. Ook sopt ze iets minder haar kuil..
Het schudden met rijden en eten zijn verschillend, met eten gaan de oren wijd en 'schrikt ze'.. Bijv bij happen in een wortel of spelt..
WolinLotte schreef:Met rijden schudt ze heen en weer.. En dan met name bij de afbuiging.. Morgen houdt Thomas spreekuur en dan gaan we het voor leggen.. In ieder geval heb ik haar niet meer met eten en ook niet buiten zien shaken de afgelopen dagen.
FCSA schreef:[
Ik hoopte bij de mijne ook heel erg dat het iets met de tanden zou zijn aangezien hij de dag na de tandarts met shaken is begonnen...