Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lillian__ schreef:Hallo hallo,
Ik heb 10 september mijn pony op PPID laten testen, 2 dagen later was de uitslag binnen bij de DA en die vertelde mij dat hij licht positief was. Ik zou de uitslag per mail krijgen maar dat waren ze vergeten denk ik. Nu kreeg ik die dus vandaag binnen en op de uitslag stond dat mijn pony positief is op 226 PG/ml als positieve ondergrens van juli - half november word 100 PG/ml aangehouden. Behalve dat mijn pony slecht uit zijn vacht komt en al vroeg een dik pak haar aanmaakt (vind ik! hij functioneerd nu nog prima met een jacht modelletje) heeft hij verder nog nooit klinische problemen gehad (HB, krulvacht, kuiltjes boven zijn ogen ect) hij is ook nog niet oud, pas 11.
Nu kwam iemand ermee dat Idex misschien de test resultaten door elkaar heeft gehaald. heeft iemand hier dit al eens mee gemaakt?
casperzazoe schreef:Het is hier al 100 keer gevraagd waarschijnlijk maar er worden zulke lange posten geplaatst dat terug zoeken lastiger is.
Ik wil m'n pony van de Pabo 18+ halen, heeft inmiddels 3 rode randen in z'n hoeven en knijp m voor HB. OP standaard brok gaat hij het niet doen, dan wordt hij te schraal. Wat voeren jullie bij? Graag wel iets wat goed aanvullend is voor oudere paarden.
Het liefste iets wat je niet-geweekt kan voeren. Hij staat samen met een shet die maar een klein handje basisbrok krijgt en die kan niet bij zijn voerbak maar vind het toch een beetje sneu als m'n andere pony een half uur over z'n brok doet en de shet 10 seconden
Pandora2 schreef:Hier ook Pavo vital.
De oudste krijgt ook FibreForce van Cavalor met Fibrebeet.
Vergeet ook niet je andere voer onder de loep te nemen. Gras of te rijk hooi zal schadelijker zijn dan de Pavo 18+.
Nandos schreef:Hoe doen jullie het met weidegang?
Ik zoek een nieuwe stalling. Maar veel is overdag buiten (wei) en snachts op stal. Ben bang dat dat te veel is, aangezien we bekend zijn met hoefbevangenheid