[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:12

ellepel schreef:
Zinkzalf doet dus ook niks.
Ik heb het even laten gaan,was benieuwd of het vanzelf weg zou trekken... nee dus.
Toen begonnen met zinkzalf..deed niks.
Toen uierzalf...ook niks.
Toen heb ik die Dermiel gehaald,doet ook niks.

Ik had vroeger dus wel hydrocortiderm,dat werkte enorm goed.
Kan wel kijken of ik dat bij een veearts los kan peuteren, vroeger kreeg je veel makkelijker dingen mee.
Tegenwoordig willen ze alles eerst zien, a 40 euro voorrijkosten :+

Hydrocortiderm is goed spul. Kun je niet gewoon zeggen dat je flesje op is en graag een nieuwe wilt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:49

Ik had het al eens gevraagd,maar laatste keer dat ik het gebruikt heb is jaren geleden, heb net nooit meer nodig gehd ,tot nu.
Ik ga wel proberen hoor, misschien lukt het wel :j

MoniekV

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:54

Ik heb het wel staan maar je woont volgens mij niet echt in de buurt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 23:17

Ellepel heb je al Kamillosan zalf geprobeerd? Daar hebben wij al goede resultaten mee behaald. Het is een vette zalf die eigenlijk voor kapotte babybillen is. Geneest heel snel.

Stuur maar een pb als je omhoog zit voor hydrocortiderm, ik heb hier nog wel war staan. Wel aangebroken.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 05:44

@ellepel: in België en Frankrijk is o.m. Onctose-zalf vrij verkrijgbaar. Dat is een cortisone-zalf met lidocaine. Het haalt dus meteen pijn/jeuk weg en de cortisonen doen daarna hun werk. Ideaal tegen insectenbeten/overgevoeligheid reacties. Ik denk dat hydrocortiderm daar ook zonder recept verkrijgbaar is...

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:07

Farah_ schreef:
Mi_Amore schreef:
Ik ben de zalf van Equiprotecta gaan halen, benieuwd hoe deze gaat werken. Ruikt wel heerlijk!

Mijn arme patient :'(
Ze staat nu terug thuis en heeft gelukkig niet bijgeschuurd.

[ [url=m/KNI0qS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QHDlam.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V1eZK3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lITGaq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Z26KVa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou dolblij zijn als het hoofd van mijn paard er zo uit zou zien helaas... Het hoofd is hier dit jaar erger dan ooit. Dermiel doet wel iets in genezing, maar het blijft dramatisch. :(

Precies wat ik dacht. Bij mij hetzelde verhaal. Als jullie het hoofd van mijn paard zouden zien...pfff. Neemt niet weg dat dit ook heel erg vervelend en pijnlijk is natuurlijk! Maar ik zou idd blij zijn als mijn pony's hoofd er zo uit zag hoe raar dat ook klinkt. Laat maar even weten of de equiprotecta werkt! Ik ben weer toe aan een nieuw middeltje voor de 100e keer, ook de fibra creme doet hier helemaal niks. Of te weinig laat ik het daarop houden.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:12

Eb01 schreef:
@ellepel: in België en Frankrijk is o.m. Onctose-zalf vrij verkrijgbaar. Dat is een cortisone-zalf met lidocaine. Het haalt dus meteen pijn/jeuk weg en de cortisonen doen daarna hun werk. Ideaal tegen insectenbeten/overgevoeligheid reacties. Ik denk dat hydrocortiderm daar ook zonder recept verkrijgbaar is...

Kan cortisone zalf geen kwaad? Als het in inneembare medicatie zit wel toch? Hoe zit dat met zalf? En zou dat ook op het gezicht mogen?

En de hydrocortiderm, weet iemand of dit op het gezicht mag?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:29

Zo'n boett hoofdkap, hoe maak je die vast aan het deken? Moet je dan geen clipsje extra ergens naaien? Zou deze graag volgend jaar aankopen :)

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:04

Hydrocortiderm is altijd mijn laatste redmiddel. Dat is het enige wat nog helpt als mijn merrie haar hoofd open heeft liggen.. maar dit jaar gelukkig nog niet aan hoeven raken dankzij equi protecta en goed voer :)

Fibracreme deed hier ook niets en doordat het zo vet is ging mijn merrie hier ook erg van zweten op haar hoofd. Heeft ze ook met uiercreme en dat is niet mijn ding.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:37

Mi_Amore schreef:
Zo'n boett hoofdkap, hoe maak je die vast aan het deken? Moet je dan geen clipsje extra ergens naaien? Zou deze graag volgend jaar aankopen :)

Je moet een klip aan de binnenkant van de deken bij de schoft naaien daar loopt vanaf de hoofdkap een elastiek naar toe.
En bij de hals moet je vooraan 2 klipjes zetten kap zit dus op 3 plaatsen vast.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:13

ellepel schreef:
Let ook op wat voor zalf je gebruikt,sommige prikken op open wondjes en dan is het logisch dat je paard het niet fijn vind, of een nare geur bijvoorbeeld.
Appie vond het vroeger niet fijn,maar ik maak nu alle zalf in elk geval even warm tussen mijn vingers door te wrijven en doe het er dan op.

Vandaag:

[ [url=m/UcRS1C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KK0QlR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YZ0BzB.jpg]Afbeelding[/url] ]

En eigenlijk weet ik het niet meer, alle zalfjes die ik in het verleden heb gebruikt doen nu niks.
De dermielzalf van de veearts haalt ook niks uit
Een kap op gaat echt niet,die gaat er af.

Heb geen idee wat te proberen..jullie een idee, iets wat ik gewoon bij een apotheek kan halen?
Ik vind het er wat schimmelig uit zien, ik zou eventueel wel een tube terbafine kunnen halen,dat is tegen voetschimmel.
Ik denk dat de veewrts namelijk niks mee geeft, die wil dan eerst komen kijken

Heb je al eens snuggy hood incl hals geprobeerd ?
Vindt dat fijn werken
Pb me anders even evt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:39

genja schreef:
Mi_Amore schreef:

Je moet een klip aan de binnenkant van de deken bij de schoft naaien daar loopt vanaf de hoofdkap een elastiek naar toe.
En bij de hals moet je vooraan 2 klipjes zetten kap zit dus op 3 plaatsen vast.

Ik heb net die klip aan de binnenkant er af geknipt haha! Die zorgde voor wondjes bij mijn paard :') Zitten alle clipjes bij de kap bij?

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:10

Paar dagen een uurtje per dag op het gras gezet, gelijk weer wat schuurplekjes en mega jeuk aan de staart :(

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:05

ellepel cetamacrogol of bepanthen creme van het kruidvat wil ook nog weleens helpen bij dit soort plekjes, misschien 't proberen waard? er is ook nog eczeemcreme en psoriasas creme, heb ik zelf nog niet gebruikt. 4 euro per tube geloof ik.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:29

Grrr kom ik bij mijn paard, ligt de Rambo deken ergens in een hoekje met een grote scheur. Ben gister niet geweest dus geen idee wanneer hij afgehaald is, maar het was in ieder geval alweer te laat want ze had duidelijk geschuurd. Ben je dan driekwart van het jaar mee bezig, gaat het zo goed en dan nu dit, balen! Direct maar Derfen, sectolin en Fibra sweet itch erop gedaan. Ze loopt nu weet met zo een vervelende bruine glimdeken, vind dat echt rot dingen. Dus mocht iemand nog een rsih voor een leuk prijsje hebben..

Afbeelding
Afbeelding

Vorige week nog een fotomeeting gehad toen het nog goed ging.

Afbeelding

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:32

Ik heb net die klip aan de binnenkant er af geknipt haha! Die zorgde voor wondjes bij mijn paard :') Zitten alle clipjes bij de kap bij?[/quote]

Oeps dat is jammer dat je hem er net afgeknipt hebt. Wat ik ook wel eens gezien heb dat ze de deken daar bij de schoft een klein stukje los halen en dan het klipje aan de buitenkant zetten en elastiek met klipje door gat halen en vast maken. Misschien er dan geen last van.
De klipjes voor bij de hals zitten bij de hoofdkap voor bij de schoft niet maar je kan ze via internet bij allerlei winkels los bestellen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:37

Zinzi, sorry, geen kap op appie.
Een halster met vliegenfrontriem blijft bij hem ngo het langst zitten.
Maar geen snuggyhood, komt er niet op,zal het echt tot zo ver met smeersels moeten doen.
Morgen ben ik vrij,ga even een rondje veeartsen bellen en kijken welke helpen kan :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:58

Balen Jets!

Kan je hem niet (laten) maken? Ik doe het zelf en hele lastige scheuren laat ik voor een paar euro maken bij de ruitersportzaak. Toch veel goedkoper dan een nieuwe RSIH.
Laatst heb ik ook een winkelhaak geplakt met een Rambo reparatie setje voor winter- en regendekens. Blijft ook bij de RSIH in de was goed zitten.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:09

Ik heb hem van een bokker uit dit topic overgenomen toen er een grote scheur in zat. Die heb ik toen gemaakt met van die strijklapjes omdat ik helaas geen naaimachine kon fixen. Dat heeft iets van 8 weken gehouden. Ik hoop hem te kunnen fixen, maar mocht er een tweedehands voor een leuke prijs voorbij komen dan wil ik die wel kopen omdat ik nu weet dat hij past en werkt :j wist niet dat zulke setjes bestonden. Kan je die los kopen en wat zit daar precies bij?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:18

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:38

Afbeelding

Afbeelding

Het resultaat na 2 dagen de zalf van Equiprotecta smeren! :)

Achter de oren een flinke vooruitgang :D
Het ene oog is ook flink aan het opknappen, het andere oog had gisteren nog een jeukaanvalletje gehad, maar ook die was vandaag weer rustig! :)

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:19

Vorig jaar om deze tijd stopte Fenna niet meer met schuren. Toen heb ik de da gebeld en kon ik zo een fles hydrocortiderm komen halen.

Mesitran vind ik fijn om op het hoofd te smeren. Dat kun je zo in de apotheek halen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:41

Ik hoorde van iemand dat manuele lymfe drainage ook positieve resultaten zou hebben bij eczemers.
Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:45

Bij kit komt woensdag een dierenarts die ook homeopathie en bioresinantie doet.
http://www.froukjeseip.nl/
ben benieuwd. Hoop dat ze iets kan betekenen voor mijn allergische boef.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:17

Jaaa Galaxy's hoofd is weer mooi aan het worden!