Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jaan81 schreef:Maar hoe kan een deken eigenlijk helpen als het van het gras is? Die jeuk komt dan toch van binnenuit??
Diana29 schreef:ik heb een vraagje, weet niet of ik hier goed zit, maar dat hoor ik dan wel![]()
Onze Ijslander Ronja heeft last van zomereczeem, vorig jaar haar hele manen kapot geschuurd (heb haar sinds febr, 2010) en na veel proberen zit ik nu op excivitol + deken, werkt super, haar manen zijn al weer behoorlijk gegroeid en de jeuk was over, maar helaas heb ik haar een paar weken geleden moeten scheren (is weer een ander verhaal) daarna 's nachts de dikkere deken op en overdag als het zonnetje schijnt de eczeemdeken op, nu zag ik gister dat ze een plekje heeft op haar rug, daar waar het zadel hoort, en nee niet van het zadel, het is een klein rond wondje, gister al bewust niet gereden, vandaag had ze er drie. weet iemand wat dat kan zijn en wat ik ertegen kan doen?? dacht zelf misschien een reactie op het scheren i.v.m. de nog los komende oude vacht?
wie heeft raad???
Only_Gold schreef:funnyhorses schreef:Heeft iemand van jullie ervaringen met Cojosol?
Ik heb mijn eczemer een kuur gegeven van Sedochol en ik gebruik voor het uitwendige Derfen.
Moet zeggen dat alles nog rustig is,ook heeft ze nog nooit zulke lange lange manen gehad als nu.
Dat Sedochol is trouwens ook een super hulp bij het verharen,scheelt mn pony een hoop energie.
Heb het vorig jaar gebruikt bij m`n paardje (p.s je bedoelt wel de pcs cojosol huidlotion toch? )In ieder geval uit zo`n bruine fles?
Heb hem even opgezocht. http://www.hdruitersport.nl/ArticleDetails.aspx?CurrentCategory=&CatCode=APO&SelectedCat=%7CAPO%7C&ArticleCode=PCSHUIDCREME
Deze bedoel je?
minikatje schreef:Annetje schreef:Gina: er zijn speciale dekens voor friezen, misschien is dat voor jou ook interessant? En ik dacht dat de boett dekens ook vrij breed waren?
Bucas Buzz off is een leuke deken, maar niet voor een echt eczeempaard daarvoor zou je toch echt een eczeemdeken en geen vliegendeken moeten hebben.
Jaan81 schreef:Maar hoe kan een deken eigenlijk helpen als het van het gras is? Die jeuk komt dan toch van binnenuit??
Muzefee schreef:Moeilijk boeflover. Ik heb een enorme hekel aan dekens, wat voor deken dan ook, in combinatie met veulens. Het is mijns inziens vragen om problemen. Garanderen dat een deken kapot gaat als het veulen er in raakt kan ook niemand, hangt er vanaf hoe het veulen er in vast komt te zitten. Ik zou het mezelf niet vergeven als mijn veulen zich verhangt in een deken.
Zeker weten ook dat het eczeemjeuk was deze week? Veel paarden hebben tijdens de overgang naar het voorjaar wel wat jeuk, ook i.v.m. verharing etc.
Diana29 schreef:ik heb een vraagje, weet niet of ik hier goed zit, maar dat hoor ik dan wel![]()
Onze Ijslander Ronja heeft last van zomereczeem, vorig jaar haar hele manen kapot geschuurd (heb haar sinds febr, 2010) en na veel proberen zit ik nu op excivitol + deken, werkt super, haar manen zijn al weer behoorlijk gegroeid en de jeuk was over, maar helaas heb ik haar een paar weken geleden moeten scheren (is weer een ander verhaal) daarna 's nachts de dikkere deken op en overdag als het zonnetje schijnt de eczeemdeken op, nu zag ik gister dat ze een plekje heeft op haar rug, daar waar het zadel hoort, en nee niet van het zadel, het is een klein rond wondje, gister al bewust niet gereden, vandaag had ze er drie. weet iemand wat dat kan zijn en wat ik ertegen kan doen?? dacht zelf misschien een reactie op het scheren i.v.m. de nog los komende oude vacht?
wie heeft raad???
Jaan81 schreef:Breghje schreef:Jaan, is het gras hoog? Typisch is namelijk dat mijn paard bij kort gras amper last heeft gehad vorig jaar, terwijl toen ik haar op advies van de natuurgeneeskundige in iets hoger minder gestressed gras zette, haar manenkap zo'n beetje op zag zwellen.... Voor mij is minder op het gras ook geen optie, maar ze gaat wel in de nacht op stal.
Gras is nog niet gemaaid en enkelhoog, denk ik.
Hij staat 's nachts sowieso nog op stal en sinds zaterdag dus ong. 1,5 uur per dag op wei, de rest in de bak.
Only_Gold schreef:Sorry voor de late reactie. Heb het vorig jaar wel gebruikt maar kon niet echt zozeer merken dat het werkte, misschien ook niet echt goed op gelet (ga ik nu wel doen haha) Idd prijzig maar ik hoef het niet te kopen, paardje is ook niet 100% van mij maar zo verzorg ik haar wel!!
Ze belofen wel dat het heel goed helpt, maar of het daadwerkelijk zo is???