[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patt

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 00:30

Aaaahh die heeft het helaas flinkt te pakken, hopelijk slaat de zalf snel aan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:52

Zo heeft appie het ook, erger nog
Die dermiel wondzalf doet niks die ik van de veearts had, dus ik moet ook wat anders bedenken

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:05

Die van mij heeft nu ook haar gezicht stuk .
Alle andere plekken zijn mooi dicht .
Heb d'r alleen 2 dagen zonder masker in t land gehad . Omdat dat masker ook schuurde .
Oren kapot ervan .
Wacht met smart op mijn snuggy bestelling ...

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:30

Hoofd en buikstreek zijn echt lastig om te bestrijden, omdat je er nauwelijks aan mag komen om te verzorgen en ik hier dus alleen een masker op kan zetten...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:42

Ons paard had twee plekken op het oor. Ik observeren en kijken.
Schuurt gewoon niet.

Wat blijkt....?

Een van de jonge paarden loopt te klieren en bijt soms ineens in oren van andere paarden.

Toen ik het zag dacht ik.... serieus????

Nogsteeds jeukloos.
Bloedwaardes waren iets beter op de selenium sinds de verhuizing. Dus daar even mee gestopt.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:49

Mijn paard staat met hoofdkap en doet het zo alweer 4 jaar quasi perfect. Maar blijkbaar waren de bomen dit weekend er teveel aan en is die trigger te groot geweest :(

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:52

Plekken zoals bovenstaande had die van mij vorig jaar ook zo. Sinds dit jaar smeren we met Derfen Clear en heb ik een andere hoofdkap. Daardoor heb ik nog een paar plekjes aan de zijkant (rand masker) en verder niets.
Smeer 1x per week en houdt het daarmee super onder controle.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:53

Ik heb een ander vraagje, mijn pony heeft een witte neus en had laatst allemaal korsten. Nu was gelijk de gedachte dat het van de zon kwam dus in gaan smeren met zonnebrand. Er kwamen geen nieuwe plekken bij tot gisteren.
Haalde ik hem uit de wei met bloederig wondje op z'n neus. Maar dit was niet van een verbrandde plek ofzo. Zag er gewoon geschuurd uit.

Het gekke is dat het dus echt alleen op het witte gedeelte zit. Maar toch heeft het geen kenmerken van zonnebrand. Iemand ideeën hierover? Rest van het hoofd wordt ook niet aan geschuurd. Ik snap d'r niks meer van :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:19

Kan dat geen bereklauw zijn dan? Krijgen ze ook vaak die plekken van op hun neus dacht ik?

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:22

Mi_Amore schreef:
Ik ben de zalf van Equiprotecta gaan halen, benieuwd hoe deze gaat werken. Ruikt wel heerlijk!

Mijn arme patient :'(
Ze staat nu terug thuis en heeft gelukkig niet bijgeschuurd.

[ [url=m/KNI0qS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QHDlam.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V1eZK3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lITGaq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Z26KVa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou dolblij zijn als het hoofd van mijn paard er zo uit zou zien helaas... Het hoofd is hier dit jaar erger dan ooit. Dermiel doet wel iets in genezing, maar het blijft dramatisch. :(

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:39

Mi_Amore schreef:
Ik ben de zalf van Equiprotecta gaan halen, benieuwd hoe deze gaat werken. Ruikt wel heerlijk!

Arm dier. Hopelijk knapt het snel op. Heb je de paardenlotion er ook bij gehaald? Alleen de zalf deed bij mij niet bijzonder veel. In combinatie met paardenlotion en dan als eerste lotion en dan de zalf werkt het heel erg goed. We hebben wel wat kale plekken maar tot nu toe nog niets open terwijl het vorig jaar tot bloedens aan toe open lag *afkloppen*

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:52

wendy1987 schreef:
Kan dat geen bereklauw zijn dan? Krijgen ze ook vaak die plekken van op hun neus dacht ik?

Kan, maar er staat geen bereklauw in de wei dus dat kunnen we weg strepen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:00

car0linee schreef:
Mi_Amore schreef:

Arm dier. Hopelijk knapt het snel op. Heb je de paardenlotion er ook bij gehaald? Alleen de zalf deed bij mij niet bijzonder veel. In combinatie met paardenlotion en dan als eerste lotion en dan de zalf werkt het heel erg goed. We hebben wel wat kale plekken maar tot nu toe nog niets open terwijl het vorig jaar tot bloedens aan toe open lag *afkloppen*

de lotion gebruik ik al 2 jaar achter de oren, aan het gezicht heeft ze nooit wondjes gehad :(

Ik smeer het zalfje 2x daags maar deze ochtend merkte ik dat ik de zalf nog rook van de dag ervoor! :)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:03

Idifix schreef:
@ Henny en Ellepel

We doen dit al jaren zo en ik kijk er op toe dat het in de perken blijft .. Alleen kom dit er dus nu extra bij, maar het kan idd zijn.. Zal zowiezo Wel met gras weer te maken hebben en heb hem daar nu al apart voor gezet meer kan ik niet doen en op stal gaan zetten terwijl hij niet bevangen is vind ik ook wat gek.
Dan kan hij denk ik beter naast de andere paarden gewoon staan zonder gras, binnen zou hij alleen maar stressen gaan wat dan ook weer de hb in de hand kan spelen..

Zou het ook iets met de leeftijd te maken kunnen hebben dat hij er extra gevoelig voor word ?
Hij zal 21 worden..
We hebben grond gekocht maar kan pas volgend voorjaar beginnen inzaaien enzo dus terloops komt het er wel..

Het is bekend dat oudere paarden meer vitamines en mineralen nodig hebben.
Ik weet niet of je iets dergelijks bijgeeft? Misschien een idee om dat te verhogen?
Van hb paarden is bekend dat ze vaak laag of te laag in de magnesium zitten.

Ik ben het met je eens dat je je paard beter buiten naast andere paarden kunt zetten zonder gras dan op stal :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:19

De mijne ziet er helaas ook richting die fotos uit :(

Heb gelukkig wel eentje die het heerlijk vind als je aan zijn oren en hoofd zit, en de buik is ook geen probleem! Ik ben nu honingzalf aan het smeren en ga hem dadelijk wassen met tea tree.

En daar op hewft de hoefsmid hem gister ook nog in het been gesneden.. Heel per erg per ongeluk maar toch.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:51

Die van mij ziet er ook zo uit. Soms is het ook in haar oor kapot en daar mag ik absoluut niet aankomen.
Ik smeer het in met wondzalf van de welkoop en dan geneest het aardig snel. Mesitran werkt bij Fenna ook goed.
En ik smeer haar oren regelmatig in met Derfen.

Vorige week had ze ook flinke open plekken onder haar buik. Een appelboom in de wei bleek de boosdoener. Nu ik de boom afgezet heb, kan ze geen appels meer eten en heeft ze gelukkig minder jeuk.
Fenna is wel gek op appels, ze staat regelmatig bij de draad te kijken of ze stiekem toch een appel kan pakken.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:52

Ik verdenk de mijne ervan dat ie ze zelf plukt :')

Hangt 1 tak over de weide en die is opvallend leeg....

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:42

Net galaxy gewassen met tea tree, nu ben ik zelf ook gewassen :')

Op het moment ben ik best blij hoe zijn staart en manen eruit zien. Aangezien hij 2 weken geleden bij zijn schoft gewoon kaal was, groeit daar nu weer lekker dik haar!

Afbeelding
Afbeelding

En dit is zijn hoofd, hier ben ik niet zo blij mee. Heb er honing zalf opgesmeerd. sorry voor de onduidelijke fotos maar hij meent constant te moeten knuffelen dus fotos maken gaat niet echt :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:18

meganx schreef:
Hoofd en buikstreek zijn echt lastig om te bestrijden, omdat je er nauwelijks aan mag komen om te verzorgen en ik hier dus alleen een masker op kan zetten...

Je kan proberen het spul dat je op het hoofd wil smeren in het masker te smeren en dan een beetje erin wrijven als het masker op is, dan hebben ze niet in de gaten dat je er iets opdoet :+ .
Hier nu soms ook wat plekjes aan het hoofd, maar als ik het insmeer met de creme van 't kruidvat is het zo weer verdwenen.
Er zijn nu ook wel super veel steekbeestjes hoor! |( , wordt je zelf ook gek van!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:01

Let ook op wat voor zalf je gebruikt,sommige prikken op open wondjes en dan is het logisch dat je paard het niet fijn vind, of een nare geur bijvoorbeeld.
Appie vond het vroeger niet fijn,maar ik maak nu alle zalf in elk geval even warm tussen mijn vingers door te wrijven en doe het er dan op.

Vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En eigenlijk weet ik het niet meer, alle zalfjes die ik in het verleden heb gebruikt doen nu niks.
De dermielzalf van de veearts haalt ook niks uit
Een kap op gaat echt niet,die gaat er af.

Heb geen idee wat te proberen..jullie een idee, iets wat ik gewoon bij een apotheek kan halen?
Ik vind het er wat schimmelig uit zien, ik zou eventueel wel een tube terbafine kunnen halen,dat is tegen voetschimmel.
Ik denk dat de veewrts namelijk niks mee geeft, die wil dan eerst komen kijken

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:29

Zelf ben ik erg tevreden over de Bye Bye itch lotion. Heelt de wondjes erg snel en wat ik een voordeel vindt het ruikt echt super lekker.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:36

En de fibra?

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:58

Ik gebruik dan zinkzalf, die zal toch niet zeer doen aan de wondjes ?

Ze houdt de masker nu goed op, dus dan zijn de oren en gebied rond de ogen beschermd ..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:05

En ik ben trouwens erg van van de Boett hoofdmaskers. Heb geen boett deken maar mijn eigen deken zo aangepast dat daar het masker aan kan en hoofd ziet er zoveel beter uit als bij een vliegenmasker. Stof is ook veel zachter.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:52

Zinkzalf doet dus ook niks.
Ik heb het even laten gaan,was benieuwd of het vanzelf weg zou trekken... nee dus.
Toen begonnen met zinkzalf..deed niks.
Toen uierzalf...ook niks.
Toen heb ik die Dermiel gehaald,doet ook niks.

Ik had vroeger dus wel hydrocortiderm,dat werkte enorm goed.
Kan wel kijken of ik dat bij een veearts los kan peuteren, vroeger kreeg je veel makkelijker dingen mee.
Tegenwoordig willen ze alles eerst zien, a 40 euro voorrijkosten :+