Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Hij heeft duidelijk aangegeven, dat afhankelijk van de uitkomst van woensdag we een keuze moeten gaan maken. Kunnen we doorbehandelen of gaan we haar naar de eeuwige groene weides sturen?
Fanneke schreef:Er kunnen nu geen ijzers onder, deze zouden niet vast blijven zitten door de loszittende lamellen en daardoor nog meer schade aanrichten. een ijzer kan nu juist nadelige gevolgen hebben, meer kans op infecties, schimmels, enz door de nagels.
Van het hoefbeen lijkt ze niet eens het meeste last te hebben, het zijn meer de zweren.
Als de zweren zijn dichtgegroeid, dan ga ik kijken naar speciale hoefschoenen. De smid wist een goed adres, hier kunnen ook nog speciale zolen onder aangebracht worden.
AaronYve schreef:Ik ben toch maar terug gegaan op een halve. Ik hoorde van een vriendin die haar paard verloren heeft aan cushing dat zij pas op het laatste een hele pil gaf.
Ik merk alleen nog totaal niks aan mijn paard. Hij eet het medicijn alsof het een snoepje is, tenminste hij denkt dat hij een snoepje krijgt.Een halve is allene erg klein en dat eet hij de halve pil op maar dan kijkt ie me aan alsof hij wilt zeggen van, dat was toch niks.
Hoelang heeft het geduurd voordat jullie verschil zagen? Ik hoorde dat het wel 6 weken kan duren?
@ fanneke, mijn paard heeft ook die (zwarte) schimmel in de hoef, hoefsmid denkt aan white line en behandelt het ook zo, dus uitgesneden en laten luchten. Nu met een anti bacterieel middel doe ik het schoonhouden en het gaat met sprongen vooruit.
Sterkte met je paard! En pff wat een vacht heeft hij al ::D