Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nova_zodiax schreef:Yontheke schreef:Kan iemand mij een goede jeukstillende shampoo aanraden?
Mijn schuurt eigenlijk zijn manen en staart (niet meer) sinds hij onder de buzz of van Bucas staat. Als hij zich schuurt dan is het aan zijn ribben of bijt hij zich aan de zijkant van zijn buik.
Meer is het eigenlijk niet meer. (gelukkig)
Ik vind zelf tea tree shampoo onwijs fijn. Te krijgen via http://www.drechtstedenruitersport.nl
Mindim schreef:Nou, ik ou dat ik mijn paard jeukvrij kreeg met azijn en water. Kijk je wel uit voor wondjes? En tast zuur de huis uiteindelijk niet aan?
Is derfen ook geschikt voor op het hoofd?? En welke moet ik dan hebben, want ik zie allerlei soorten bij de paardendrogist.
Jotoma schreef:Hebben jullie ook de indruk dat de rsih van dit jaar van een andere stof is? Ik heb nu die groene erbij, die lijkt veel dunner en lichter. Wellicht dat de witte gewoon wat zwaarder is van regen, zand, zweet ed. Maar ook na het wassen heb ik het idee dat hij zwaarder is dan de groene..
HelmerG schreef:Hier iemand die baalt als een stekker..
Haal de deken er zaterdag vanaf en de manen zijn gewoon tot op de wortel weg.
Niet van het schuren, want heeft geen jeuk en schuurt ook niet .. Maar van de deken dus..
Nouja, vind het natuurlijk het belangrijkste dat hij geen jeuk heeft, maar had stiekem toch wel gehoopt dat we nu eindelijk manen konden gaan kweken want ze waren zo goed bijgegroeid sinds najaar 2012.. jammer
Meer mensen hier last van met de deken? Ik heb de EJ-deken (nep RSIH), maar bij de RSIH had ik dit probleem ook. deken past verder goed
Deaglán schreef:Jotoma schreef:Hebben jullie ook de indruk dat de rsih van dit jaar van een andere stof is? Ik heb nu die groene erbij, die lijkt veel dunner en lichter. Wellicht dat de witte gewoon wat zwaarder is van regen, zand, zweet ed. Maar ook na het wassen heb ik het idee dat hij zwaarder is dan de groene..
Mag ik vragen of ze de buikflappen bij de nieuwe rsih langer gemaakt hebben of zijn de van dezelfde afmeting als voorheen?
Ik heb nl 2 rsih voor mijn pony maar de buikflappen lijken bij ieder uitvoering korter te worden terwijl mijn pony juist daar nog de nodige bescherming nodig heeft.