Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:13

stippytiel schreef:
Doe ermee wat je wil, het hoeft ook geen slimme zet te zijn! als het maar gemeld is!

Als je niks had gezegd, dan was het ook niet goed. Op dit moment is niks goed rondom de Rhino.

Als er bij mij in de buurt Rhino was uitgebroken, dan had ik hetzelfde gedaan als stippytiel. Gezegd, zonder naam van het bedrijf en woonplaats!

Ik hou me voorlopig aan: niet van het terrein af en geen vreemde paarden in de buurt van mijn paarden en vooral niet in de buurt van mijn drachtige merrie. Ik ga niet naar andere stallen en andere zijn ff niet welkom bij mij! :D
Hier in Limburg is niks aan de hand. Tegenwoordig komen ze van alle kanten van het land bijeen om wedstrijd te rijden. Dat is in mijn ogen de bron van een eventuele verspreiding. Dus blijf ik uit de buurt van andere stallen en paarden.

stippytiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:14

_/-\o_
PhiaBink schreef:
stippytiel schreef:
Doe ermee wat je wil, het hoeft ook geen slimme zet te zijn! als het maar gemeld is!

Als je niks had gezegd, dan was het ook niet goed. Op dit moment is niks goed rondom de Rhino.

Als er bij mij in de buurt Rhino was uitgebroken, dan had ik hetzelfde gedaan als stippytiel. Gezegd, zonder naam van het bedrijf en woonplaats!

Ik hou me voorlopig aan: niet van het terrein af en geen vreemde paarden in de buurt van mijn paarden en vooral niet in de buurt van mijn drachtige merrie. Ik ga niet naar andere stallen en andere zijn ff niet welkom bij mij! :D
Hier in Limburg is niks aan de hand. Tegenwoordig komen ze van alle kanten van het land bijeen om wedstrijd te rijden. Dat is in mijn ogen de bron van een eventuele verspreiding. Dus blijf ik uit de buurt van andere stallen en paarden.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:15

PhiaBink schreef:
stippytiel schreef:

zo gaat het bij ons ook al even

stippytiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:15

_/-\o_
elfje72 schreef:
Hoe had ze het dan volgens jullie moeten doen? Eerst alles rustig uitzoeken terwijl vandaag besloten wordt wanneer de wedstrijden weer door gaan, de maneges weer open gaan enz?

stippytiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:16

elfje72 schreef:
Hoe had ze het dan volgens jullie moeten doen? Eerst alles rustig uitzoeken terwijl vandaag besloten wordt wanneer de wedstrijden weer door gaan, de maneges weer open gaan enz?

_/-\o_

stippytiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:17

Flins schreef:
stippytiel schreef:

Helemaal mee eens! Overigens heb ik ook van dit verhaal gehoord, en een betrouwbare bron heeft dit inderdaad bevestigt.
Het wordt hier alleen maar verteld zodat mensen er sneller van af weten, en Stippy heeft dit gedaan terwijl het zeker was. Sinds wanneer is dat iets ergs?

_/-\o_

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:18

Ja nou weten we het wel hoezee hoezee!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:20

Dat is dan toch jouw keuze PhiaBink? Daar hoeft de rest van Nederland toch niet van in paniek te raken?

Op basis van officiele berichtgeving kan je je conclusies trekken en doen wat je wilt maar zolang iets niet officieel is, heb ik geen zin om in paniek te raken en als je weet hoe het virus zich verspreid hoeft het al helemaal niet. Potjandorie zeg.. ik pendel tussen twee stallen en douch me tussen elke stal door, haal een doekje door mijn auto, trek schone schoenen aan en dat is wat ik er aan kan doen ter voorkoming van maar als ik nuchter nadenk hoeft dat helemaal niet aangezien bij mij in de buurt in geen 30 km het virus, in welke vorm dan ook voor komt. Maar omdat heel paardrijdend NL in rep en roer is doe ik het maar omdat ik geen zin heb in scheve gezichten.. hoe in de kramp kan je schieten...
Laatst bijgewerkt door _Anneruth op 12-03-12 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

stippytiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:20

Sorry, ben hier voor het eerst en bovenstaande was niet helemaal de bedoeling, tenminste niet allemaal

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:21

@Rhodos ; desondanks vind ik het top dat je toch die maatregelen treft!

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:24

hier hetzelde geen vreemde paarden op de dam en ik kom niet van het terein af. zekere voor alles. komt voor mij nu toch wel erg dichtbij. en van een bertrouwbare bron wist ik al dat die eraan zat te komen i.v.m bloedtest.

wat ik al eerder melde hier is er is geen meldings plicht dus 80 % zal het toegeven maar die 20 % blijft. kan me nog voorstellen ook misschien zijn ze bang voor slechte naam ofzo ik zeg maar wat he. :o

en Rhodos _/-\o_
Laatst bijgewerkt door frangelica op 12-03-12 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:28

Rhodos schreef:
Dat is dan toch jouw keuze PhiaBink? Daar hoeft de rest van Nederland toch niet van in paniek te raken?

Dat is geen paniek, maar voorkomen dat ik iets per ongeluk van een andere stal naar mijn stal meeneem of anders om. Dat heet voorzorgsmaatregelen. :D

Liever zo dan van die stalhoppers die van de ene naar de andere stal gaan. Je weet pas als er ergens Rhino heerst als het te laat is.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:32

ik hoop dat een van de mods snel bevestiging kan krijgen , mits de stal/len bereidt zijn om openheid van zaken te geven.
vraag me ook af wat dit gaat betekenen voor de uitspraak van het knhs , want die is nog niet ge up-date...
omgeving van is imo een ruim begrip , vraag me dan ook af of het mijn kant op komt of dat het juist de andere kant op gaat....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:36

Een officiële update zou fijn zijn, nu wordt er weer lustig op los gespeculeerd.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:37

stippytiel schreef:
Sorry, ben hier voor het eerst en bovenstaande was niet helemaal de bedoeling, tenminste niet allemaal

Ondertussen heb je mijn vraag nog steeds niet beantwoord: Bevestigd door wie en vooral WAT is er nu eigenlijk bevestigd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:43

Er is weer een uitbraak in Zuid of Noord-Holland bevestigd dus het advies van geen paarden vervoeren blijft nog even.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:44

bron?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:45

Variant?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:45

KNHS, variant weet ik niet niet naar gevraagd.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:46

Linkje naar de berichtgeving Jesper?

TolineS

de melding op horses is al erg oud hoor!! Want op 10 maart wordt er gemeld geen nieuwe gevallen. En dat de knhs nog geen nieuws heeft komt misschien wel door het feit dat ze geen tijd hebben de site te updaten omdat iedereen massaal aan het bellen is!! Rustig afwachten, ik heb er ook moeite mee absoluut... Als we nou allemaal nu van dit forum afgaan en er vanavond na etenstijd zo rond een uur of zes weer opgaan is er vast nieuws geplaatst ipv speculaties over waar het nu weer wel en niet is, en elkaar aan te vallen!! Dus eet smakelijk allemaal en tot straks!

Esther28

Waar op de site van KNHS staat dat? Ik zie namelijk een laatste bericht van voor het weekend.

Loetie84

__Jesper schreef:
KNHS, variant weet ik niet niet naar gevraagd.

Waar staat dat dan, want ik hou de rhino site in de gaten van de KNHS maar ben nog niks tegen gekomen...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:48

hoezo teruggedraaid? er is nog niks geen nieuws ...

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:48

kun je link plaatsen?