Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Hebben jullie nooit twijfels... Zo in de zin van: hoe ver ga je? Wanneer ga je te ver? Ik heb hier 3 van de 4 paarden met serieuze problemen. Dierenarts woont bijna in, je raakt zo'n beetje failliet en je valt van het ene probleem in het andere en soms vraag ik mij af of de paarden er wel zo gelukkig mee zijn. En of je niet lijnrecht tegen een selectie werkt, waar de zwakkeren sterven, opdat de sterkere een betere kans krijgen...
Klinkt allemaal zwaar en filosofisch, (en nee, ik ren echt niet meteen naar de slager). Hebben jullie dit soort twijfels nooit?
Sammie schreef:Hoe ver ga je? Tja voor het paard eigenlijk altijd te ver. En voor jezelf is het altijd te vroeg. Je verlegd elke keer opnieuw de grenzen omdat het ‘zo’ ook blijkbaar wel gaat. Denk dat je je voornamelijk af moet vragen voor wie doe je het eigenlijk en heeft het paard nog wel ‘plezier’. Heeft het voor het paard nog wel zin? Een paard leeft altijd in het ‘nu’ en is bovendien ook nog eens een prooidier, waardoor ze zich altijd aanpassen aan de situatie en doorlopen zo lang het kan.
Martina67 schreef:liljebo schreef:Hebben jullie nooit twijfels... Zo in de zin van: hoe ver ga je? Wanneer ga je te ver? Ik heb hier 3 van de 4 paarden met serieuze problemen. Dierenarts woont bijna in, je raakt zo'n beetje failliet en je valt van het ene probleem in het andere en soms vraag ik mij af of de paarden er wel zo gelukkig mee zijn. En of je niet lijnrecht tegen een selectie werkt, waar de zwakkeren sterven, opdat de sterkere een betere kans krijgen...
Klinkt allemaal zwaar en filosofisch, (en nee, ik ren echt niet meteen naar de slager). Hebben jullie dit soort twijfels nooit?
Ja, die twijfel heb ik elke week een paar keer.
Nota DA intussen binnen, ik wordt er niet blij van....
Zo meteen even een update, ik lees even af.
palominotje schreef:Ik heb al 3 x afscheid genomen van mijn pony![]()
Maar dan steeds weer zegt de dierenarts: nou geef haar nog een kans,zie haar steeds iets meer opknappen!
Maar ze heeft nog een lange weg te gaan!
En maar 30% op genezing zucht pfff!
Ja ik vraag me dus ook wel eens af waar ik goed aan doe?
palominotje schreef:Maar dan steeds weer zegt de dierenarts: nou geef haar nog een kans,zie haar steeds iets meer opknappen!
Sammie schreef:palominotje schreef:Maar dan steeds weer zegt de dierenarts: nou geef haar nog een kans,zie haar steeds iets meer opknappen!
Ik weet niet hoe de DA dit heeft gezegd, maar dat mag helemaal niet! Een Da moet neutraal advies geven.
En idd als jou gevoel zeg dat het zo goed is, dan kun je beter je hart/gevoel volgen.