VeerenAshley schreef:Hoi Henny, dat klinkt interessant allemaal. Wat voor magnesium geef jij? Waar is dat te koop?
En je zegt dat Hippolyt moeilijk te krijgen is in Nederland; ik heb net even zitten Googelen, maar ik kon helemaal geen Nederlands verkoopadres vinden, en volgens de Duitse site is er ook maar een beperkt aantal plaatsen in Duitsland waar het voer te koop is. Waar haal je het vandaan, als ik vragen mag?
Ik haal de Magnesium bij de boerenbond hier.
het kost daar 7,95 euro per 25 kilo. Bij de Welkoop is het meen ik 15 euro per 25 kilo.
Doe je dus megalang mee

Het is Magnesiumoxide. Elders wordt benoemd dat Magnesiumchelaat beter zou zijn.
Op de site van de Paardendrogist staat een mooie uitleg over het verschil van Magnesiumchelaat en Magnesiumoxide. Zoek op hun site naar Biomag en vervolgens ingredienten.
In elk geval voldoet bij ons de Magnesiumoxide prima.
Renee Wielens in Haaksbergen verkoopt ook Hippolyt.
En er schijnt in Nijkerk ook een voerleverancier te zijn die ook wel Hippolyt verkoopt.
Verder wordt er op best veel plaatsen in het grensgebied van Duitsland Hippolytvoer verkocht.
Zelf haal ik het uit Emlichheim bij de Kiebitzmarkt.
Een vriendin van mij haalt het net over de grens bij Arnhem/Doetinchem. Ik wil wel vragen waar precies.