Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zwerte schreef:Nee geen korstjes gelukkig! Maar de jeuk is dit jaar dus erger dan normaal, vandaar dat ik me zorgen begin te maken. Hij heeft wat witte schilfers in zn manen maar dat heeft ie altijd wel eigenlijk. Lange manen en dikke manenkam namelijk.
Het jammere is ook dat ie panisch is voor water (zelfs plassen in de wei loopt hij omheen) dus echt wassen lukt niet, ik kan sponzen met een gevecht. Dat doe ik dus juist zo min mogelijk, spray en smeren gaat veel makkelijker bij hem.
Mindim schreef:Zwerte schreef:Nee geen korstjes gelukkig! Maar de jeuk is dit jaar dus erger dan normaal, vandaar dat ik me zorgen begin te maken. Hij heeft wat witte schilfers in zn manen maar dat heeft ie altijd wel eigenlijk. Lange manen en dikke manenkam namelijk.
Het jammere is ook dat ie panisch is voor water (zelfs plassen in de wei loopt hij omheen) dus echt wassen lukt niet, ik kan sponzen met een gevecht. Dat doe ik dus juist zo min mogelijk, spray en smeren gaat veel makkelijker bij hem.
Ik smeer jeukerige huid in met Leovet bio huidolie.
nova_zodiax schreef:Sinds dit jaar heeft mijn haflinger van 21 ook zomereczeem. Paard heeft zich vandaag flink open geschuurd(normaal kan dit niet maar er was een paard door door de draad gegaan). Hij heeft eigenlijk alleen jeuk bij zijn staart maar toch . Dus ik ga toch maar een deken kopen. Nu vond ik deze http://www.nikahorseproducts.nl/catalog ... cts_id=328 kan iemand mij vertellen of het wat is ? Zo nee ben op zoek naar een hele lichte deken die niet over zijn hoofd om gaat. Liefst niet te duur omdat het de eerste is dus geen idee of het allemaal goed gaat, al is hij normaal geen slopper van zijn dekens.
Mindim schreef:nova_zodiax schreef:Sinds dit jaar heeft mijn haflinger van 21 ook zomereczeem. Paard heeft zich vandaag flink open geschuurd(normaal kan dit niet maar er was een paard door door de draad gegaan). Hij heeft eigenlijk alleen jeuk bij zijn staart maar toch . Dus ik ga toch maar een deken kopen. Nu vond ik deze http://www.nikahorseproducts.nl/catalog ... cts_id=328 kan iemand mij vertellen of het wat is ? Zo nee ben op zoek naar een hele lichte deken die niet over zijn hoofd om gaat. Liefst niet te duur omdat het de eerste is dus geen idee of het allemaal goed gaat, al is hij normaal geen slopper van zijn dekens.
Nee, een vliegendeken voldoet niet voor een eczemer.
ellepel schreef:zwerte, veel dieren reageren ook met jeuk als ze toch in teveel gras staan.
ik weet niet hoe je pony staat nu,maar als hij wat aan de zware kant is ,dan toch kijken of je hem schraler kunt zetten om te kijken of de jeuk daarmee verminderd.
bij ons op stal een tweetal dieren die reageren met jeuk op de manenkam en onder de buik op gras.
haal je ze er van af en zet je ze schraler neer dan trekt de jeuk ook weg
HelmerG schreef:Als er niet specifiek bij staat dat het voor eczeem-paarden geschikt is zou ik het niet kopen.
Dat betekent normaal dat hij dus Niet geschikt is, ook al staat er bij dat het fijnmazig is.
Grote kans dat de mugjes er alsnog doorheen prikken, zou het risico niet durven lopen.
Wanneer is het schuren begonnen? En heb je andere dingen uitgesloten? Zoals een teveel aan gras? want ook daar gaan paarden van schuren ( er schuren bij ons meerdere paarden die geen ZE hebben, maar dat komt dus door t gras en die schuren zich ook voornamelijk aan de staart) en dan is n dure deken onnodig bv
HelmerG schreef:norton84 schreef:de ej deken bevalt hier super de nieuwe versie. wel heeft hij het er sneller warm onder als onder de rsih
Da's fijn om te horen!!
Yontheke schreef:Kan iemand mij een goede jeukstillende shampoo aanraden?
Mijn schuurt eigenlijk zijn manen en staart (niet meer) sinds hij onder de buzz of van Bucas staat. Als hij zich schuurt dan is het aan zijn ribben of bijt hij zich aan de zijkant van zijn buik.
Meer is het eigenlijk niet meer. (gelukkig)