Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jennasilver schreef:Mork op Aruba is geen enkel paard goed gekeurd. We hebben maar 300 paardjes op ons eiland waarvan de meeste tourpaardjes zijn voor de toeristen en geen raspaarden. Ik heb persoonlijk naar zijn lichaamsbouw, karakter , zijn fijne pas en bloeddlijn gekeken.
jolentinus schreef:@speedy_cindy waarom wil jij dan al een afspraak maken voor over 2 jaar, dat vind ik wat vreemd. als hij zo oud is, dan maak je dan toch een afspraak. eventueel is er dan iemand anders dan nu.
verder weet ik de gevolgen van vroeg castreren niet zo goed. nog nooit iets ergs gezien volgens mij. wat jij zegt over minder breed heb ik wel vaker gehoord ja
Piiaffe schreef:Piaffe moet ook worden gecastreerd, maar ik denk niet dat die z'n 2 balletjes al heeft
Hij is ook nog maar 1 jaartje oud he ;D
kaill87 schreef:Mijn paard is afgelopen maandag gecastreerd, staat nog op de kliniek en komt morgen weer terug naar stal..
Hij is 10 jaar, ze hielden hem 5 dagen vanwege iets meer risico vanwege de leeftijd. Gelukkig is alles goed gegaan, beetje gezwollen maar we gaan flink aan de wandel en afspuiten.
aslo schreef:Zo'n onzin dat ze onder algehele narcose moeten, doen wij alleen bij uiztondering in speciale gevallen.
kaill87 schreef:Aslo :Als ik echt had gewild had ik hem op stal kunnen laten helpen maar dan moest de dierenarts 5 dagen lang elke dag antibiotica komen spuiten en dat grapje zou duurder zijn dan dat ik hem op de kliniek zette die 5 dagen. Dus goedkoper en deskundig toezicht, ja dan is mijn keus snel gemaakt.
speedy_cindy schreef:Wij zitten hier met een probleem, wij hadden een adres waar onze 1 jarige hengst naar toe kon zodat hij op zijn 3e kon worden gecastreerd. Dit gaat door omstandigheden niet door en nu zitten we met een probleempje en overwegen toch om hem op 1 jarige leeftijd te laten ruinen. Hij zal dan in de lengte wat hoger worden en wat minder breed. Volgens de dierenarts kan het geen kwaad, maar iemand anders had tegen mij gezegd dat ze op latere leeftijd gebreken zullen krijgen. We hopen dat we nog wat anders kunnen vinden waar hij heen kan en anders overwegen we toch om hem te castreren.
Maar heeft iemand ook ervaring met het castreren op 1 jarige leeftijd? En heeft dit ook gevolgen gehad?