russel schreef:Er zijin idd meer mensen geweest die zelfs op regeringsniveau bij verschillenden landen zich tegoed konden doen met mooie praatjes e.d.
Wellicht een idee om nu al juridisch info in te winnen om te kijken hoe ver je nu staat, waar de grenzen liggen die je kunt bewandelen, eventueel een besloten forum opzetten en alle correspondentie via jullie laten lopen, met een open link in bokt zodat mensen nog wel gewezen worden naar dit onderwerp, maar anoniem kunnen blijven als ze idd bang zijn geworden.
Best makkelijk om te dreigen met Moscowitch of andere grootheden, maar dat moet nog maar waar gemaakt worden. Die heren werken tegen uurlonen die voor ons daglonen zijn en zitten niet op zaken te wachten, zij zijn in de positie te kiezen en geloof me maar dat ego ook een rol speelt en in de rechtzaal graag tegenover een sterk iemand staan om te kunnen verdedigen. Dit soort mensen hebben juist vanwege hun lef en grote mond veelal de macht aan hun zijde.
Er zitten juristen op bokt, wellicht hebben die zin om eens te buigen over alle teksten en informatie en alvast een kansberekening te maken. Dan wellicht een stichting of een fonds oprichten van gedupeerden en gezamelijk een civiele zaak opstarten. In hoeverre hij strafrechtelijk aangepakt kan worden weet ik niet, maar ook zinvol om daar eens naar te kijken. Ach hoevaak ik in mijn vorige werk wel niet met de dood bedreigd ben, die eerste keren, had ik idd maagkramp maar de keren daarop vertelde ik laconiek wanneer ik thuis was, het is maar wat je gewend bent.
Als hij strafrechtelijk aan te pakken valt dan nog kunnen jullie je voegen in een civiele zaak om schadevergoeding te eisen.
Art. 326 wetboek van strafrecht:
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Komt aardig in de buurt.
Zie het nut van een gesloten forum niet in, dit is ook anoniem en mensen die hun verhaal niet op bokt durven te plaatsen sturen ons een pm.
Een civiele zaak lijkt niet zinvol; het BV onderzoek is nog niet afgerond maar het lijkt er sterk op dat de equine BV leeg is en van een kale kip valt niet te plukken.
Het lijkt mij het meest zinvol om in diverse media een verhaal te laten publiceren met onze bevindingen. Als duidelijk wordt hoe ongeloofwaardig deze man is kunnen wij zo voorkomen dat nog veel meer mensen in zijn praatjes trappen en ook dat eventuele 'nieuwe uitvindingen' van hem niet al te serieus zullen worden genomen in de toekomst.
Wat al het gedreig met juristen betreft; voor een aanklacht is een grond nodig. Zolang wij hier alleen maar keiharde feiten publiceren is er geen grond voor een aanklacht.