Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ravel

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:32

russel schreef:
Er zijin idd meer mensen geweest die zelfs op regeringsniveau bij verschillenden landen zich tegoed konden doen met mooie praatjes e.d.

Wellicht een idee om nu al juridisch info in te winnen om te kijken hoe ver je nu staat, waar de grenzen liggen die je kunt bewandelen, eventueel een besloten forum opzetten en alle correspondentie via jullie laten lopen, met een open link in bokt zodat mensen nog wel gewezen worden naar dit onderwerp, maar anoniem kunnen blijven als ze idd bang zijn geworden.

Best makkelijk om te dreigen met Moscowitch of andere grootheden, maar dat moet nog maar waar gemaakt worden. Die heren werken tegen uurlonen die voor ons daglonen zijn en zitten niet op zaken te wachten, zij zijn in de positie te kiezen en geloof me maar dat ego ook een rol speelt en in de rechtzaal graag tegenover een sterk iemand staan om te kunnen verdedigen. Dit soort mensen hebben juist vanwege hun lef en grote mond veelal de macht aan hun zijde.

Er zitten juristen op bokt, wellicht hebben die zin om eens te buigen over alle teksten en informatie en alvast een kansberekening te maken. Dan wellicht een stichting of een fonds oprichten van gedupeerden en gezamelijk een civiele zaak opstarten. In hoeverre hij strafrechtelijk aangepakt kan worden weet ik niet, maar ook zinvol om daar eens naar te kijken. Ach hoevaak ik in mijn vorige werk wel niet met de dood bedreigd ben, die eerste keren, had ik idd maagkramp maar de keren daarop vertelde ik laconiek wanneer ik thuis was, het is maar wat je gewend bent.

Als hij strafrechtelijk aan te pakken valt dan nog kunnen jullie je voegen in een civiele zaak om schadevergoeding te eisen.

Art. 326 wetboek van strafrecht:
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Komt aardig in de buurt.

Zie het nut van een gesloten forum niet in, dit is ook anoniem en mensen die hun verhaal niet op bokt durven te plaatsen sturen ons een pm.

Een civiele zaak lijkt niet zinvol; het BV onderzoek is nog niet afgerond maar het lijkt er sterk op dat de equine BV leeg is en van een kale kip valt niet te plukken.

Het lijkt mij het meest zinvol om in diverse media een verhaal te laten publiceren met onze bevindingen. Als duidelijk wordt hoe ongeloofwaardig deze man is kunnen wij zo voorkomen dat nog veel meer mensen in zijn praatjes trappen en ook dat eventuele 'nieuwe uitvindingen' van hem niet al te serieus zullen worden genomen in de toekomst.

Wat al het gedreig met juristen betreft; voor een aanklacht is een grond nodig. Zolang wij hier alleen maar keiharde feiten publiceren is er geen grond voor een aanklacht.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:39

zou je dan niet het programma "opgelicht" kunnen inschakelen?
heb het idee dat t voor hun misschien wel een leuk item is?

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:44

Ziolette schreef:
ravel schreef:
Dat lovende artikel in de paardenkrant is alweer bijna 2 jaar geleden; vrijdag, 26 mrt. 2004, heb het hier voor me liggen.

Zou je dat stuk mss in kunnen scannen?

Heb de scans wel maar krijg het niet geplaatst. Ben nogal digibeetje.
Vraag het wel aan Falka, zij heeft de scans ook.

@ellepel; opgelicht is zeker een optie, kassa ook.
Op dit moment wachten we nog even af of we nog wat meer feiten boven tafel kunnen krijgen alvorens die programma's te benaderen.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:49

russel schreef:
eventueel een besloten forum opzetten en alle correspondentie via jullie laten lopen, met een open link in bokt zodat mensen nog wel gewezen worden naar dit onderwerp, maar anoniem kunnen blijven als ze idd bang zijn geworden.

Besloten is helemaal niet nodig, wat er boven water is gekomen dat zijn feiten, dus gewoon na te trekken.
Het is een zelfs mogelijk voor dhr Taal om op dit forum te reageren en zijn kant van het verhaal toe te lichten. Door het besloten te maken, ontneem je hem ook de kans op reactie.
Dat hij niet reageert vind ik opvallend.

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:29

ravel schreef:

Heb de scans wel maar krijg het niet geplaatst. Ben nogal digibeetje.
Vraag het wel aan Falka, zij heeft de scans ook.

Afbeelding

Afbeelding

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:13

Ik geloof dus ook absoluut niet in de theorieën van deze man. Heb zelf een eczeempaard en ben daar een aantal seizoenen mee aan het rommelen geweest. Ik heb door een reguliere dierenarts bloedonderzoek laten doen op het moment dat ze begon te schuren (in de periode dat het gras begon te groeien). Mijn paard had een hyperalbuminemie (teveel aan eiwit in het bloed). Ik heb haar op dieet gezet, dat wil zeggen: geen gras, alleen droog hooi en onderhoudsbrok. Het jaar daarop werd viel ze erg veel af, eigenlijk teveel en werd te mager (zeker voor een Fjord). Ik heb opnieuw bloedonderzoek laten doen. Daaruit bleek: een HYPOalbuminemie: dus een te LAAG eiwitgehalte in het bloed. Mijn paard heeft dat seizoen niet geschuurd. Voor mij het sluitende bewijs dat het wel degelijk iets met verkeerde voedingsstoffen te maken heeft. Echter de theorie van dr. Taal klopt voor geen meter.
Voor degenen die meer info willen: mijn PB box staat open. Het is verschrikkelijk als je paard zomereczeem heeft, zeker in een erge vorm en als er dan ook nog een stel kwakzalvers rondlopen die hier een slaatje uit willen slaan dan is dat helemaal zuur!

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:19

Dat de Paardenkrant zich niet schaamt over deze totaal onproffessionele journalistieke blunder en de gevolgen die dit stompzinnig geplubiceerde verhaal zonder enige vorm toetsing van de waarheid van dat artikel, voor veel mensen gehad heeft.

Ik denk dat een van jullie zich als centraal pm adres of e mail adres moet aanmelden anders loopt het langs elkaar heen.
Zolang LT niet officieel aangepakt wordt lacht hij iedereen uit en gaat hij vrolijk verder met geld verdienen aan het leed van anderen.

Ik weet dat veel meer mensen dat doen, maar dat betekent toch niet dat er onverschillig aan voorbij gegaan moet worden??

isioma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:59

Die Leen Taal spoort dus gewoonweg niet. Een psychopaath oid. Hij heeft eenbeetje gelijk en daarom trappen mensen erin.
Ben ik blij dat ik geen kurenvan hem gekocht heb. Hebwel staan aarzelen nog.
Vorig jar had ik het schuren van mijn pony voor 75% onder controle gekregen:
ten eerste op tijd in de middag naar binnen, voor de mugjes kwamen
(als ik zelf om die late tijd buiten was, voelde ik ze prikken op mijn eigen hoofd met jeuk als gevolg...)
ten tweede heel anders voeren: i.pl.v. de Pavo of vergelijkbare brok: eiwitarme geperste hooibrokjes met veel kruiden ( Pre-Alpin light) en een paar handjes van de Subli Semit. Plus hooi, wortelen en appels en elke dag een bietje.
De wei stelde niet zoveel voor, arm gras.
Dat werkte erg goed
Na de stalverhuizing dit jaar kreeg hij voordroog (erg goede,) entoch begon hij in januari te schuren. Na overgang op hooi verdween dat schuren weer.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:11

ellepel schreef:
een vriendin van me voert van Mijtens.
zij zweert juist bij dat voer, puur,geen melasse in de muesli en stofvrij.
ik kan er alleen geen info van vinden op internet

http://www.mijten.be/_ln/paarden.php

ik wilde dit ook gaan voeren, maar ze leveren niet in het noorden

edit; zie dat de site al gegeven was

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:03

isabelvdm schreef:
Bovendien moet het hele regime aangepast worden, als ik het allemaal goed begrijp. Voer, zonlicht, ontwormen, hoe weet je dan nog of het de dure pasta is die werkt, of de extra aandacht die aan de gehele verzorging van het paard wordt gegeven.
Kijk ook eens op dit verslag, van een positief gestemd mens:
http://www.horlogemakers.nl/vrije_tijd_ ... gb2005.pdf

Heb het dagboek 2005 van Qwiebus nog eens doorgelezen van deze allergrootste fan van Leen Taal.
Wat heb ik te doen met deze man!!!!!

Hier een samenvatting van de belangrijkste punten;

WK 2: bloeduitslag, Qwiebus is genezen
WK 10 : geen voorjaarskuur
Wk 13: toch maar met half emmertje Seme begonnen
WK 19: strepen en verdikking hals, Seme is op
WK 20: kuur Nuturic Basic begonnen, paard heeft jeuk
WK 22: nog steeds aan de Natur Basic kuur
WK 23: paard heeft wormbesmetting, begonnen met wormkuur, basic kuur is op
WK 24: wormkuur is op
WK 25: mestonderzoek niet goed, in overleg met Leen Taal Ivomectine geven
WK 26: wormvrij
10-16 juli: steeds meer jeuk, aan grote emmer Eczit poeder begonnen
7-10 aug: nog steeds aan de kuur, plekken op de schoft
10-20 aug: kuur bijna op, begonnen met vit.B voor aanmaak panthontheenzuur
11-17 sept: steeds meer plekken op de huid
18-24 sept: erge jeuk
25 sept-1 okt: nog steeds jeuk en vit.B
WK 40: steeds meer plekken op de huid, eerst Vermo kuur en emmer Basic
WK 41: nog steeds veel jeuk
WK 42: Vermo op
WK 43: Basic kuur begonnen
WK 44: Eczit kuur begonnen
WK 47: lezing in Oldeborn is fout gelopen
WK 48: jeuk is over (27 nov.-3 dec.)
WK 50 : wormbesmetting, eraquell spuit gegeven

- Een "genezen " paard dat dus toch nog 5 kuren nodig heeft en niet symptoom vrij is..........................??????
- En sinds wanneer worden de kuren in EMMERS verstrekt?
- WK 23 wormkuur, WK 25 wormbesmetting en dus conventionele wormkuur gegeven
- WK 40 vermo wormkuur, WK 50 wormbesmetting en conventionele wormkuur gegeven (zal wel equarell geweest zijn?)

Beste Leen en beste eigenaar van Qwiebus................ als dit volgens LT een genezen paard is....................
Zie ik het nou verkeerd of mag je uit dit dagboek de conclusie trekken dat volgens de allergrootste fan van Leen Taal de eczeem kuren niet werken en de wormkuren al helemaal niet............?

WK 47; wie weet wat er in Oldeborn is fout gelopen?

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:20

Nog wat hoeveelheden van de kuren, van capsule tot emmer intussen..........

Dosering kruiden cf. patent;

Example 2 A group of 102 horses (98 Fjords, 2 Icelanders and 2 Halflings) suffering from tale and mane eczema were treated with the compositions of the kit of the present invention. Before treatment the horses had several infections in the tale and mane region. During a period varying from 1 to 6 months the horses were administered: - three times a day two capsules containing 210 mg of leaves of Melissa Officinalis; - three times a day two capsules containing 250 mg of Eleutherococcus senticosus; - three times a day two capsules containing 250 mg of Avena sativa ; - three times a day two capsules containing 300 mg parts of the roots of Piper methysticum; - three times a day two capsules containing 250 mg parts of the roots of Glycyrrhiza glabra/gan cao; - three times a day one capsule containing 350 mg parts of the roots of Uncaria Tomentosa. Within a period of six months the conditions of all the horses were evaluated. Seventy nine horses did no longer suffer from tale and mane eczema. Twelve horses showed improvement, although the tale and mane eczema was not cured completely. Eleven horses showed no improvement. It is believed that the disease has affect these eleven horses beyond a biological border, making treatment fruitless.

PATENT:
3x2 x210 mel.off. = 1260
3x2 x250 eleuth. = 1500
3x2 x250 av.sat. = 1500
3x2 x300 kava =1800
3x2 x250 glycyrr. = 1500
3x1 x350 unc.tom.=1050

Totaal: 8610 mg. per dag x 20 dagen kuur = 172200 mg. = 172,20 gr.
Totaal: 3x daags 11 capsules = 33
Per capsule : 8610 : 33 = 260,9 mg per capsule

ETIKET:
Totaal aant. capsules etiket: 3x6=18
Totale inhoud etiket: 60 potjes x 6 capsules = 260 gr. Totale kuur
260 gr : 20 dgn = 13 gr per dag = 13000 mg.
13000 mg per 18 capsules = 722,22 mg/cap
Dus : 360 capsules = 260 gr. Dus 0,722222 gr of 722 mgr. Per capsule

PATENT: ETIKET:
8610 mg./dag 13000 mg./dag
33 cap./dag 18 cap./dag
260,9 mg/cap 722 mg/cap
172,2 gr/kuur 260 gr/kuur

Vreemd……… volgens het kuur-etiket krijgen de paarden veel meer gram kruiden toegediend dan de dosering volgens het patent………. Waarom? De onderzoeksresultaten op basis van de patent dosering waren toch zo goed, waarom dan de dosering verhogen?

Oh ja, volgens de oude (gele) etiketten van de seme kuur was de inhoud 230 gram, de latere (blauwe) etiketten seme kuur 260 gram en volgens het dagboek van Qwiebus gaat het nu per emmer.

Heeft er nog iemand etiketten van kuren die per emmer gaan?

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:22

En ondanks alles toch nog geloven in de werkzaamheid van alle middelen die LT verstrekt?

henny_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:40

ravel schreef:

7-10 aug: nog steeds aan de kuur, plekken op de schoft
10-20 aug: kuur bijna op, begonnen met vit.B voor aanmaak panthontheenzuur
11-17 sept: steeds meer plekken op de huid

Beste Leen en beste eigenaar van Qwiebus................ als dit volgens LT een genezen paard is....................
Zie ik het nou verkeerd of mag je uit dit dagboek de conclusie trekken dat volgens de allergrootste fan van Leen Taal de eczeem kuren niet werken en de wormkuren al helemaal niet............?
?

JEEMIG wat schandalig. Is de eigenaar van Qwiebus soms gehersenspoeld.???
Trouwens ik las in de opsomming nog iets merkwaardigs.
"begonnen met vitamine B voor de aanmaak van Panthoteenzuur"
Huh ...???? hoezo aanmaak ? Panthoteenzuur is al een vitamine B, namelijk de B5.
Het maakt onderdeel uit van een zeer belangrijk co-enzym van vit. A.

Ik las eerder over het idee van een eventueel centraal punt waar alle belangrijke info verzameld kan worden over LT.
Is dat niet wat voor jou Falka ? Jij hebt ook al aardig wat info verzameld.
Dan zouden gedupeerden jou ook per PB kunnen benaderen.
Is dat wat ???

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:49

ravel schreef:

- En sinds wanneer worden de kuren in EMMERS verstrekt?

Ook ik heb erg met Qwiebes en de eigenaar te doen.
Door die emmers moet ik ineens aan de etiketten denken, ook daar verschilt het gewicht van eczit, vraag me niet waarom.
Op de gele etiketten staat 230 gram, op de blauwe etiketten staat 260 gram. Vreemd is dat, een veranderende samenstelling?
Ik heb Drenco gevraagd of zij me iets over de middelen konden vertellen omdat zij op de gele etiketten staan als leverancier. Ik kreeg als reactie dat de Drenco de samenwerking met Novelcure geruime tijd geleden heeft verbroken.
Afbeelding

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:07

henny_w schreef:
ravel schreef:

Ik las eerder over het idee van een eventueel centraal punt waar alle belangrijke info verzameld kan worden over LT.
Is dat niet wat voor jou Falka ? Jij hebt ook al aardig wat info verzameld.
Dan zouden gedupeerden jou ook per PB kunnen benaderen.
Is dat wat ???

Ik houd een "dossier" bij van de belangrijkste punten/feiten, een Word bestand van intussen 33 pagina's.
Denk dat dat wel een centraal verzamel punt is.

Wat betreft gedupeerden; heb al wel een lijstje gemaakt van mensen op dit forum.
Zie verder het nut niet zo van een inventarisatie van gedupeerden omdat een (civiele) zaak tegen LT geen zin heeft omdat er naar alle waarschijnlijkheid( zie BV constuctie) niets te halen valt!!!!

Waarom moeite doen en juridische kosten maken als er bij voorbaat op de "kale kip" toch niets te verhalen/plukken valt.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:19

Ik moet zeggen dat ik de samenstelling van het goedje van LT op z'n zachts gezegt nogal zorgwekkend vind, zeker voor drachtige merries. Er zitten een aantal bestanddelen in die absoluut afgeraden worden voor zwangere vrouwen, waaronder de Glycyrrhiza glabra wat in het goed nederlands zoethout heet.

Met de Cat's claw heb ik op homeopatische basis nogal een aparte ervaring. Het blijkt dat je van dat spul na een paar dagen gebruik zo lamlendig als een lappenpop kunt worden. Ik heb ooit homeopatisch druppels van eachinicae met cat's claw gebruikt en ze teglijkertijd aan mijn paard gegeven, de eerste paar dagen voelde je je echt fitter, maar binnen een week waren we allebei super lamlendig geworden, gestopt en alles ging weer OK. Ik heb de druppels later ook aan mijn buurman gegeven voor z'n sportduiven die wat aan het kwakkelen waren en erbij gezegd dat hij het maar een paar dagen moest gebruiken, 4 dagen later hadden ze een wedstrijd en hij had voor het eerst een duif in de prijzen, 2 weken later had hij weer een wedstrijd en z'n duiven kwamen als laatste binnen. Ik eens voorzichtig geinformeerd wat hij met de druppels had gedaan... jaja die was hij door bijven geven want ze hadden zo goed gewerkt de eerste wedstrijd

De Kava in het recept heet ook "bedwelmende peper" en is een soort geestveruimend middel, lijkt me niet dat je daar je paard voor langere tijd mee wil behandelen.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:26

Ik denk wel dat de publiciteit opgezocht mag worden. Om meer slachtoffers te voorkomen. Oke je moet wel zorgen dat je een goed verhaal hebt.
Misschien met het benaderen van degene die bovenstaand artikel heeft geschreven......

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:30

irmaz schreef:

Met de Cat's claw heb ik op homeopatische basis nogal een aparte ervaring. Het blijkt dat je van dat spul na een paar dagen gebruik zo lamlendig als een lappenpop kunt worden. Ik heb ooit homeopatisch druppels van eachinicae met cat's claw gebruikt en ze teglijkertijd aan mijn paard gegeven, de eerste paar dagen voelde je je echt fitter, maar binnen een week waren we allebei super lamlendig geworden, gestopt en alles ging weer OK.

Ik ken iemand uit mijn kennissenkring die de Cat's claw kreeg voorgeschreven van een officieel natuurarts.
Zij kreeg dagenlang vreselijke darmkramp. Ging pas over toen ze stopte.
Hij gaf toe dat het wel eens vaker voorkwam.
Tsjee, je zal maar een koliekgevoelig paard hebben

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 14:31

Diegene ben ik. Tenminste, als je het artikel in de eerste post van dit topic bedoeld.

Kent iemand een homeopaat die we kunnen benaderen om zijn/haar bevindingen over de stoffen te geven? Dat is misschien nog wel een interessant idee.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:33

ravel schreef:
Zie verder het nut niet zo van een inventarisatie van gedupeerden omdat een (civiele) zaak tegen LT geen zin heeft omdat er naar alle waarschijnlijkheid( zie BV constuctie) niets te halen valt!!!!

Waarom moeite doen en juridische kosten maken als er bij voorbaat op de "kale kip" toch niets te verhalen/plukken valt.

Als schadevergoeding je doel is, dan heb je zeker gelijk. Je zou ook kunnen bedenken of je iets zou kunnen bewerkstelligen waardoor deze meneer niet meer zo vrijelijk zijn oplichterspraktijken uit kan oefenen, bescherming dus van toekomstige slachtoffers.

Goedkoopste is een open brief aan de media.

Wat zijn de reacties van LNV en AID ondertussen, al iets gehoord?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:40

super dat artikel Ravel!

Dingen die mij opvielen:

-Er staat nu weer Ir voor de naam van LT
-Hoe kan van der Holst die bloedbeelden herkennen als hij nooit een uitslag heeft gezien?
-Er is in het verleden wat onderzoek gedaan bij Friese paarden over erfelijkheid. Dat was een beetje discutabel gedaan dus wordt nu herhaals. Het lijkt echt erfelijk te zijn.
-paarden in een box zijn altijd gestrest? Kijkt even naar haar eigen merrie die plat ligt te pitten in het zaagsel...
-Die arabieren gapen, geeuwen en schuren. Is dat zomereczeem??

Waren de eerste dingen die mij opvielen. Verder had ik het idee of ik deze tekst grotendeels al eens eerder gelezen had... Hebben meer mensen dat?

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:04

Ik volg het topic op dit moment omdat wanneer er hier nog meer duidelijke aanwijzingen komen dat het niet om HET wondermiddel gaat. Ik ben zelf lid van het stamboek, en de moeder van mijn merrie heeft in een jaar dat ze niet drachtig wilde worden ook zomereczeem sinds dien, ze was toen een jaar of 7 en in middels al 20). De seme ontaart zich in manen, staart, buik en hoofd kapot schuren.
En zij heeft ook meegedaan in het ‘project’ bij het stamboek. Maar de merrie is niet vrij van seme geworden. Ik kan de eigenaar alleen nu er niet over vragen daar zijn vrouw pas is overleden in zeer korte tijd dus wil hem daar nu niet mee lastig vallen. Wel ging de merrie schuren wanneer zij in een 'vettere' weide werd geplaatst.

Wat me naast het onderzoek opvalt, en misschien dat daarom het Fjordenstamboek mee gedaan heeft. Taal komt over als een vrij dictatoraal, daar zijn er wel meer van bij het stamboek waarbij je soms moeilijk tot de kern kunt komen. Misshcien dat dit elkaar aan trekt.

Het geheimdoenerij is wel iets raars, want als er patent op zit, waarom kan het dan niet bekend gemaakt worden. Het patent is er toch, dus why worry!
Het feit dat het zo duur is, tja onderzoek kost wel een hoop geld, en vaak zit er een flinke studie aan vooraf. Dus dat vind ik niet het belangrijkste in deze zaak.
Ben wel benieuwd wat er straks gebeurd als het patent afloopt (dit loopt 3 jaar toch?)

Ik vind het allemaal steeds verkeerder overkomen! En mijn kleine twijfels die er in het begin waren zijn veel groter geworden. Ondanks dat er een kern van waarheid is, heb ik niet het idee dat hij het wondermiddel heeft, integendeel. Krijg een beetje het gevoel dat hij over de rug van al ‘zielige’ dieren de portomonai van de eigenaar leeg trekt.

Ik wil in ieder geval kijken of ik met de vergadering hierover enkele vragen kan stellen (*mbt het seme onderzoek/behandeling) want zoals het er nu op lijkt ken ik maar 1 persoon (heb het paard tijdens een keuring inde zomer gezien) dat vrij geworden is van seme. Voor de rest ken ik er alleen waarbij het niet gewerkt heeft in de trand van LT's genezing.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:19

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:40

Fjordenmaniak schreef:

Ik wil in ieder geval kijken of ik met de vergadering hierover enkele vragen kan stellen (*mbt het seme onderzoek/behandeling) want zoals het er nu op lijkt ken ik maar 1 persoon (heb het paard tijdens een keuring inde zomer gezien) dat vrij geworden is van seme. Voor de rest ken ik er alleen waarbij het niet gewerkt heeft in de trand van LT's genezing.

Het zou heel erg fijn zijn als jij boven tafel kan krijgen hoeveel van de fjoren die aan het onderzoek destijds hebben meegedaan ook echt genezen zijn.
En hoeveel fjorden hebben aan dat onderzoek meegedaan? 98? 56? welk aantal is juist?

henny_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:46

Wind schreef:
Diegene ben ik. Tenminste, als je het artikel in de eerste post van dit topic bedoeld.

Kent iemand een homeopaat die we kunnen benaderen om zijn/haar bevindingen over de stoffen te geven? Dat is misschien nog wel een interessant idee.

Een artsenpraktijkcombinatie Centaurea uit Apeldoorn schijnt samen met LT te werken. Zij werken met homeopatische middelen.
Misschien kunnen die je verdere uitleg geven ?

Ik heb totaal geen verstand van homeopathie, wel Fytotherapie.