deedee19 schreef:Jij weet niet waar dat hooi naartoe gaat? Want dat moet dus echt verbrand worden.
ik zou het echt niet weten en als ik het had geweten dan had ik de dierenbescherming gebelt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
deedee19 schreef:Jij weet niet waar dat hooi naartoe gaat? Want dat moet dus echt verbrand worden.
summer schreef:Ik heb van de week de LID een mail gestuurd om te vragen van hoe en wat. Maar als je het vermoeden hebt dat het gras wat gemaaid is, en dat daar JKK inzit, dat dit gebruikt wordt voor hooi, dan moet je een melding maken bij hun.
LANDELIJKE INSPECTIEDIENST DIERENBESCHERMING: 070-3142500 tijdens kantooruren.
Isapaardje schreef:Volgens mij is het zo in Nederland dat je geen gif in diervoer mag mengen, stoppen of op en in welke vorm dan ook mag aanbieden.
Je mag giftig diervoer al niet eens vervoeren.
Maw, de boer die het JKK in het hooi heeft zitten heeft gif in zijn voer. Hij mag hier in feite niets anders mee dan afvoeren naar de verbranding of zelf opstoken, maar niet gebruiken als veevoer.
Tja, tenzij hij niet wist dat er JKK in het hooi zat en hoe giftig dat dit is. Als dat zo is, dan moet iemand hem er op wijzen door middel van folders oid.
En dan nog is het de wil van de boer. De een wil graag zo veel mogelijk doen om JKK vrij hooi te hebben en de ander geeft er niet zoveel om en vind het allemaal fiks overdreven (ik ken er zelf ook eentje die helaas denkt dat alle kruiden gezond zijn, en dat JKK ook nog eens gewoon verkruimeld in het hooi en daarmee niet terug te vinden is).
ikke20 schreef:hoorde van de week ook dat dit ook helpt. azijn mengen met water en een handje afwasmiddel erbij. heb het nog niet geprobeerd. is bij mij wel gespoten maar begint nu aan de kanten op te komen.
Falka schreef:Zonder twijfel JKK