Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:41

Uit emotie nemen hoeft helemaal niet egoïstisch te zijn.
Want uiteindelijk moet jij ook leven met de keuze.

Ik ben ook iemand die "had ik maar" slecht kan dragen.
Terwijl ik prima om kan gaan met, ik heb gedaan wat in mijn mogelijkheden lag.

En deze paar dagen extra geven dit paard echt geen ondragelijk lijden zou de uitslag niet goed zijn.
Maar geven hem misschien wel een leven wat anders niet meer was...

:knuffel:

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:44

TS, aan je bericht te lezen begrijp je de strekking/toon van mijn bericht niet goed denk ik. Het is bedoeld vanuit een bezorgdheid naar zowel je paard als naar jou. Je schrijft meerdere keren in het topic hier kapot aan te gaan, onder onverantwoorde omstandigheden te gaan werken (amper slapen en dan moeten auto/vrachtwagen?rijden) en zelfs fysieke uitvalsverschijnselen te hebben. Ik lees dit als iemand die helemaal buiten jullie staat en maak me dan zorgen over onder welke omstandigheden je nog keuzes moet maken, want dat lijkt me haast onmogelijk. En dat in combinatie de ‘bekende grenzeloosheid’ van EquiTom. Maar goed, ik zal er verder niet op in gaan, want je geeft aan dat niet prettig te vinden. Nogmaals veel sterkte!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:51

Ach lieve TS jij/jullie moeten doen wat jullie denken dat goed is en ook waar jij/jullie mee verder kunnen.

Ik persoonlijk had ook het onderzoek laten doen zodat ik niet zou denken: had ik maar…..

Heel veel sterkte en ergens, misschien tegen beter weten in, hoop ik nog steeds dat hij mee naar huis mag en niet alleen voor een paar weekjes afscheid.

BigOne

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:56

Ik snap jullie volkomen dat je alsnog zijn hart laat onderzoeken. Dan weet je zeker dat hij op juiste gronden wel/niet ingeslapen wordt. Ik zou het ook doen .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 19:05

Ik lees al een tijdje stil mee, wil nu wel reageren.

Snap je volkomen TS, dat je dit onderzoek nog wil doen. Dan kun je dan op alle vlakken een besluit nemen: gevoel én verstand. ‘Had ik maar’ is zoiets slopend, dat wens je niemand toe.

Heel veel sterkte, wat gaan jullie door een rollercoaster zeg :\ :(:)

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 19:43

Ik zou het onderzoek ook zeker doen hoor, die laatste kosten doen het nu ook niet meer. Zijn wond gaat goed en voor een paard met een gekanteld hoefbeen vind ik hem best goed lopen. Ik heb het 2 keer meegemaakt en die konden geen stap meer doen. Misschien valt het met het hart wel mee en kan hij er gewoon oud mee worden. Heel veel sterkte en succes! Ik duim voor een goede uitslag.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:07

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:18

Ik volg al lange tijd stilletjes mee en wil toch even reageren ... wat hebben jullie een ontzettende pech. Harley heeft het maar geftroffen met jou als baasje. Ik snap dat je er, ondanks de tegenslagen, toch nog voor wil gaan. Ik duim voor jullie op een goede uitslag van het hartonderzoek en dat hij het verder goed blijft doen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:21

GUSTIxBILL schreef:
Wij hebben net het gesprek gehad bij Equitom, het gaat even een paar uur nadenken en overleggen worden met mensen die ons en hem kennen.
De tussentijdse factuur is de definitieve factuur moesten we hem vandaag ophalen en maar zien wat zijn lichaam doet.
Alle kosten die erafgehaald zijn kunnen worden, zijn eraf gehaald, dit om het hartonderzoek mogelijk te maken doordat ze onze financiële situatie weten. En ook weten hoe wij hier terecht gekomen zijn (buiten onze fout om dus). Maar tevens ook weten dat ik al een paard met open hart slagader breuk ben verloren.

Maar dit wilt zeggen dat het met het hart onderzoek en 4 dagen langer daar blijven in praktijk (dus met btw) 200€ duurder zou uitvallen als de offerte (die zonder btw was)
Dus de offerte met btw bij zou meer ziin als wat het ons nu zou kosten samen met het hartonderzoek als we hiervoor gaan.
Dus de keuze is nu:
-inslapen, zonder de ernst te weten, want het kan idd gewoon nog steeds aan de medicatie en de wonde liggen, of aangeboren, hij zou niet het eerste paard en niet het laatste paard zijn.
- het hartonderzoek doen, waarna in beeld gebracht is met hoe het er aan toe is en of het aangeboren is, accuut is, medicatie is, of …. Waarbij er meerdere mogelijkheden zijn waarmee we hem toch met gerust hart naar huis kunnen nemen. Maar ook mogelijkheden genoeg waarbij het niet eerlijk is verder te gaan
-mee naar huis nemen en maar afwachten wat zijn hart doet, met kans op enorm veel ellende en pijn voor hem, maar ook kans dat hij nog jaren bij ons kan blijven

1/10 zou ik gezegd hebben ik trek definitief de stekker eruit, ik laat hem inslapen. Had ik waar we nu voor staan toen geweten, had ik het toen ook gedaan, zonder nadenken.
Echter hebben we nu zolang en zo hard geknokt. Zijn er zoveel partijen die mee geknokt hebben (en niet alleen financieel), en vecht hij zelf ook terug, iets wat hij 2 weken terug niet deed.
[ [url=m/37IzBv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is een beslissing waarbij ik het ook fijn zou vinden moest hier verder niet over geoordeeld worden. Want ik snap alle kanten.
Mijn verstand zegt: inslapen, genoeg is genoeg
Mijn hart roept: blijven vechten ongeacht wat
Mijn gevoel zegt: “fiets it I’m out”
En dit is echter een beslissing die ik wil en moet nemen op mijn gevoel. Alle vorige beslissingen zijn genomen op verstand of hart, niet luisterend naar mijn gevoel.
Deze beslissing laat ik geen van beide bepalen door verstand of hart.
Deze beslissing word gemaakt met mijn vriend, staleigenaresse, zijn verzorgster en zijn oude eigenaresse.
Ongeacht het besluit post ik dit wel in dit topic, dat is het minste wat ik kan doen, maar ik vraag wel heb begrip mijn beslissing te accepteren.

Voor deze die gedoneerd hebben en vinden dat ik door hierover te twijfelen te ver ga of 100% overtuigd zijn dat het het geld niet waard is (ongeacht onze beslissing), mogen mij altijd privé sturen. Die krijgen hun donatie gewoon terug. Aangezien ik zeker niet afhankelijk wil zijn in mijn beslissing van andere en hun donaties.

Lieve ts ga je nu niet verontschuldigen naar mensen die gedoneerd hebben.
Ik ben ook een van degene die een bijdrage heeft gedaan . En deze bijdrage doe in iedergeval omdat ik iets wil bijdrage in de enorme kosten die je hebt . Maar ook
Omdat ik enorm respect heb voor je hoe je er 200% voor gaat . En omdat je doneert heb je niet opeens iets te zeggen over de behandeling. Dat is aan jou en de artsen .

Mijn advies zou zijn om dit hartonderzoek te doen om een volledig beeld te hebben. Hoe je het nu omschrijft kan je anders het niet los laten. En ga je achteraf als je hem nu wel laat inslapen enorm spijt hebben waarom heb ik dat onderzoek niet gedaan en misschien viel het toch wel mee.

En overleg onder tussen met je vriend welke kosten vinden wij hierna nog reël en wat kunnen we nog betalen. Echt niemand zal het je kwalijk nemen als je als nog na het onderzoek beslist tot inslapen . Ook al valt er mee wat eruit komt maar zou er (dure) medicatie nodig zijn.

Elke beslissing die je neemt is oké als jij en je vriend er oké mee zijn. En je paard trekt het nog allemaal .

Dikke knuffel

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:34

Laatst bijgewerkt door nikkel op 23-10-23 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:34

Niets meer aan toe te voegen Genja, helemaal mee eens.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:35

Genja plus nog 1.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:51

Genja heeft het goed verwoord.
Je hebt je helemaal niet schuldig te voelen naar donateurs. Sommige problemen kan je nu eenmaal niet voorzien.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 21:20

xLoki schreef:
TS, aan je bericht te lezen begrijp je de strekking/toon van mijn bericht niet goed denk ik. Het is bedoeld vanuit een bezorgdheid naar zowel je paard als naar jou. Je schrijft meerdere keren in het topic hier kapot aan te gaan, onder onverantwoorde omstandigheden te gaan werken (amper slapen en dan moeten auto/vrachtwagen?rijden) en zelfs fysieke uitvalsverschijnselen te hebben. Ik lees dit als iemand die helemaal buiten jullie staat en maak me dan zorgen over onder welke omstandigheden je nog keuzes moet maken, want dat lijkt me haast onmogelijk. En dat in combinatie de ‘bekende grenzeloosheid’ van EquiTom. Maar goed, ik zal er verder niet op in gaan, want je geeft aan dat niet prettig te vinden. Nogmaals veel sterkte!

Sorry voor mijn felle reactie,
Heb mezelf even geband van bokt om alles te laten kalmeren, ook de thuis situatie. Mijn reactie was er over en heb je niet verdiend.

Zoals eerder in het topic aangegeven is de situatie met mijn vader niet ideaal en deze was ontploft 30sec voor ik reageerde op jou bericht.
Het is een verklaring, maar geen excuus voor mijn gedrag, ik had moeten ademenen en afstand nemen. Sorry.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 21:29

Dan algemeen naar iedereen ivm het onderzoek.
Zoals eerder gezegd gaan we hiervoor.

Dit voor de “alsjes” en de “had ik maars”, aangezien ik hier al een jaar mee moet leven bij mijn mama. Eigenlijk ondertussen 2jaar nadat ik mama op de wc gereanimeerd heb, omdat ik door de dag in bed lag met migraine aanval (zoals afgelopen 24h eigenlijk had gemoeten moest ik de tel van zijn arts niet gehad hebben) en mijn vader spoed niet nodig achte. Waardoor ik dag te laat kon ingrijpen. Die dag is het begin van het einde geweest. De dag waarbij ik ben beginnen knokken en haar heb moeten afstaan omdat mijn vader eind woord had en haar beslissing niet respecteerde (mama wou nog week aan beademing zodat medicatie toch kon aanslaan. Ookal was de kans klein, wou ze die kans nemen. Papa kon haar zo niet aanzien, heeft gezegd behandeling stop te zetten en is de kamer uit gegaan, waarbij ik langs haar bed heb gezeten tot haar laatste adem). Hier draag ik zoveel schuld over op mijn schouders, zoveel alsjes en had ik maars, dat ik deze voor mijn vriend en zijn paard niet nog eens kan dragen.

Echter hebben wij ook wel de keuze gemaakt dat als het niet aangeboren is en nu opspeelt door stress, pijn en medicatie (dus als het niet de beste uitkomst is, een uitkomst waarbij hij thuis nog maanden/jaren als knuffel, bos,kinderpaard door het leven kan), wij niet verder gaan, hij naar huis komt voor paar weken tussen zijn vriendjes te staan zijn laatste herinneringen fijn zijn. Dit is ook de uitkomst waar we eigenlijk allemaal vanuit gaan. Maar waar ik voor mezelf zekerheid voor moet hebben. Moest het echt accuut slecht slecht zijn dat dit niet gaat, dan blijft hij definiet daar.
Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 23-10-23 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:31

Even een dwarsstraat ts, ligt Harvey wel eens te slapen hier bij Tom?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 21:36

Rocamor schreef:
Even een dwarsstraat ts, ligt Harvey wel eens te slapen hier bij Tom?

Ik vind stro over heel zijn lichaam, dus ik denk dat hij op zijn minst licht.
Slapen vraag ik me af. Aangezien dit het gemiddelde beeld is als we in stal komen (en dan is hij bij aankomst hyper allert, behalve die dagen dat hij echt doods doods was in heel zijn lichaam)

Afbeelding

Op zo moment schiet hij ook echt wakker en omhoog als hij geluid in de gang hoort.

Waarom ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:39

Wellicht dat hij bij Equitom zijn rust niet kan vinden en niet plat gaat slapen en hierdoor niet in zijn REM slaap komt. Hierdoor kan het zijn dat hij nu oververmoeid is. Vooral het wakker schieten bij geluid is daar wel een duidelijk signaal van.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:41

Volledig mee met lv19952

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 07:49

Ik heb van nacht slecht kunnen slapen, omdat dit soort dingen mij erg bezig houden. Ook al heb ik niks met de zaak van doen. Ik denk dat het paard bij de diverse handelingen, voeten krabben, voeten insmeren, paarden naar de wei ziet gaan etc. zoveel stress oploopt dat het op zijn hart slaat. In tegenstelling tot wat ik eerder schreef, maar wel veel eerder: het meest humaan is om het te laten inslapen. Dit is mijn persoonlijke mening wat een ieder er ook verder van vind. Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 24-10-23 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:10

Ik persoonlijk denk dat hier geen goede of foute beslissing in is op dit moment. Ik zou ook eerst willen weten wat voor hartprobleem het is, als dat "simpel" uit te zoeken is en daarna beslissen. Ik zou ook zelf met het wat als... blijven zitten als het mijn paard zou zijn en ik het nu zonder onderzoek daarnaar zou laten inslapen. TS leeft dan ook nog met het wat als... van haar moeder en dat maakt de keuze van haar alleen maar logischer. Vreselijk dat haar vader het zo anders ziet, maar die heeft waarschijnlijk in zijn eigen leven weer andere ervaringen opgedaan en meegemaakt, waardoor hij het anders zou doen. In deze tijd om zoiets moeilijks woorden hebben is echt heel erg en vreet aan je.
TS, heel veel sterkte met het onderzoek, ik hoop dat ze het snel kunnen doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:12

Nu ben ik wel van mening dat geen dier het waard is om er financieel en mentaal aan onderdoor te gaan...

En equitom kent geen rem die gaan door daar waar het humane al lang en breed gestopt is. Daar zijn talloze schrijnende voorbeelden bij hun van te vinden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-10-23 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:36

Daar ben je als eigenaar toch nog altijd zelf bij hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:39

Klopt maar als ik zie hoever de grens al opgerekt wordt en is. Het gaat in kleine stapjes he. De hoefbevangenheid heb je ook 0,0 zekerheid van het goed gaat komen.

Ik snap ergens je het hart wil weten. Maar daarmee verminder je niet de hoefbeenkanteling. En die is toch behoorlijk ernstig en gezien het matte gedrag van het paard lijkt er veel pijn te zijn.

Ik herken dat gedrag wel dat deed mijn paard ook dat was echt pijn van de hoeven.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:53

Ik kan enkel zeggen dat ik veel respect voor je heb, en dat je me een ontzettend lief persoon lijkt.
Ontzettend succes met wat er nu op je pad gaat komen, en er is geen foute beslissing. Volg vooral je hart, zodat je er achteraf niet wakker van hoeft te liggen :)