Alenthe05 schreef:Om hem sterker te maken is een aqua trainer niet een idee? Geen zware belasting maar traint zo wel alle spieren.
Elke keer als ik jou updates lees TS krijg ik een naar gevoel mbt Limo. Ik heb het gevoel dat er veel meer aan de hand is met dat diertje. Het is en blijft vreemd dat een 3,5 jarige zo vreemd blijft doen met zn benen, vooral als je er al een tijd mee bezig bent. Op een gegeven moment moeten dingen ook in zijn systeem zitten dat het normaal moet zijn. Je behandeld hem eerlijk dus hij heeft geen rede om zo vreemd te doen.
Ik vind het ook eerlijk van jou dat je dit uit laat zoeken. Maar krijg een idee erbij dat er bij dit dier psychisch meer aan de hand is dan lichamelijk...
Psychisch kán natuurlijk ook. Ze kunnen helaas niet praten 
Jennyxx schreef:Ik denk dat er een lichamelijke reden is dat hij zo moeilijk doet met zijn benen. Nu zelfs weer bij jou. Is het een idee dat je de grondwerk les die je gepland hebt staan daaraan besteed? Ik denk dat dat stap 1 is als je meer onderzoeken wilt. Plus dat als het in de les niet verbeterd, je dit aan de kliniek kan melden. Dan doet het hem wellicht pijn.
Is idd een idee voor bij de les, maar ik bekijk dat ook samen met de instructrice 
maikeltje schreef:Nee niet zomaar iedereen eraan laten komen. Wat ik bij onze jonkie heb gedaan in het begin (is van november bij ons, kende nog niks en moest nodig naar de smid) is gewoon herhalen. Een paar keer per dag alle voetjes optillen. Nu doe ik het standaard iedere avond als ik ze van de wei opgehaald heb. Is routine geworden. Hij komt op stal en ik pak even alle 4 de voeten op om te controleren of er iets in zit. In het begin snapte hij het echt niet, maar nu tilt hij ze al op als ik er naar wijs. In het begin uitgebreid beloond als hij ze bij wijze van een centimeter optilde. Nu is het normaal.
Nou ja bij mij is dat dus ook routine sinds hij op de manege staat. De regel is hier "hoecen uitkrabben vóór het betreden van de piste". Toch blijft het bij vreemde personen een lastige handeling. Er zijn er die zelfs zijn voorbenen niet mogen optillen. (Persoonsafhankelijk)