Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EvelienKiss schreef:Ik ben de Whinnys nu aan het uitproberen. Ze zitten mooi, zakken niet naar beneden. Helaas krullen ze wel van onder op, waardoor de hoef en kroonrand niet bedekt blijven.
Hebben jullie ook deze ervaring? Moet ik misschien dan een maat groter kopen?
Dan nog een vraag. Ik ga ook de Cashel Leg Guards uitproberen. Kunnen deze ook in een zandpaddock? Ik vraag dat omdat deze beenbeschermers kleine gaatjes heeft. Komt het zand daar niet door heen? Met Google vind ik geen antwoord.
Hopelijk hebben jullie een antwoord op deze twee vragen!
Tancreda4 schreef:Mijn merrie heb ik t/m juni ofzo ingepakt en het was een warm jaar. Ik heb vooral de whinny's gebruikt. Deze deed ik aan als ik naar huis ging (savonds) en gingen pas af als ik op stal kwam (eind van de middag). Tussendoor werd de sok gecheckt door stalgenoten. En als het kon, kwam ik 2x daags zodat ze snachts zonder kon. Ze staat altijd 24/7 buiten.
Tancreda4 schreef:Weet niet precies meer hoe ik dat deed. De zomer was erg droog hihi. Maar winter/ voor seisoen dan de lemieux. Die had ik echt alleen overdag aan. Kwam die zelf aan doen of een stalgenoot deed dat. Die had ik met regenachtig weer. En bij Veel dauw of iets wisselde ik de Whinny's wel 2x daags zodat wat kon drogen.
Moet er wel bijzeggen dat ze vanaf april toen al geen korsten en plekken meer had, dus echt meer ter voorkoming dan genezing. Dan was een natte sok niet gelijk een ramp. Dat zal met actieve korsten heel anders zijn en moeten de plekken ook echt luchten en ontkom je niet aan 2x daags bezig zijn.
EvelienKiss schreef:@EvaaxGucci, wat heb je zelf gedaan vorig seizoen, aangezien je paard hersteld is?