Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:22

Blacky94 schreef:
pluisje88 schreef:
Hmm na al die verhalen wil ik toch wel hel erg graag die fleecedeken! Ben alleen bang dat ik m'n rugwarmer dan niet meer zal gaan gebruiken.. eerst nog even sparen. 99,- blijft een hoop geld ;)

Die 140x200 van BOT? Die is bij de paardendrogister 93,50. Niet dat het veel scheelt, maar toch ruim 5 euro. En volgens mij hebben die ook nog wel eens kortingsacties. Wilde ik eigenlijk op wachten, maar vanwege mn rug uiteindelijk maar zo besteld.

Nee het gaat over de fedimax fleecedeken. Ik heb een fedimax rugwarmer, bot hakbeschermers en een bot grote fleecedeken voor mezelf. Ik heb het idee dat de werking van fedimax sterker is. Die straalt echt.. als ik de rugwarmer en de hakbeschermer tegelijk om doe dan wordt mijn merrie helemaal zen ;) fleecedeken is denk ik makkelijker in gebruik dan een rugwarmer.

belle_boef

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:58

Afbeelding
Hond met onderlap. (Fedimax)

Paard werd gisteren met de fleecedeken helemaal rustig. Kon zelfs vernemen dat hij aan het schokken was (doet hij ook als hij behandeld is, letterlijk de spanning loslaten.)

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:01

Nou, de uitrijdeken is besteld. En n.a.v. jullie positieve berichten heb ik de onderlappen er ook maar bij besteld. 1 voor de kat en 1 voor mijn onderrug 8-)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:21

Iemand hier ervaring met Back on track beschermers en schiefel bij paard?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:42

plutolover schreef:
Iemand hier ervaring met Back on track beschermers en schiefel bij paard?

Ben ik sinds een week mee aan de gang. Paar posts terug zie je waar die zit en welke beschermers ik heb

Tot nu toe kan ik niets zinnigs zeggen. Gebruik ze pas een week.

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:06

Ik lees al een tijdje mee en aan de hand van de ervaringen rond kerst de BOT Mesh Diamond gekregen en de stalbeschermers voor de achterbenen gekocht. Gebruik de spullen nu 1,5 week en merk echt vooruitgang.
Mijn paard heeft al een jaar of 3 tijdens de koudste maanden last van lichte onregelmatigheid vanuit de achterhand. Na veel loswerken etc trok dit weg, echter nu met gebruik van deze spullen loopt zij zuiver en is veel sneller klaar voor echte training!
Nu ben ik aan het kijken voor werkbeschermers maar twijfel over de maat. Van de stalbeschermers heb ik voor achter de maat L en die zit goed, wil nu voor voor de maat M bestellen van de stalbeschermers.
Daarnaast ben ik aan het kijken naar de BOT Royal Tendon Boots voor de voorbenen en de BOT Royal Fetlock boots voor de achterbenen. Nu twijfel ik alleen tussen de M (cob) en de L (full) van beide. Mijn paard is 1.65m en heeft normaliter maat full van Eskadron beschermers, zijn er hier bokkers die mij kunnen helpen in de keuze van de maat adhv ervaringen? :-)

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:39

wat fijn om te lezen dat je paard zoveel baat het bij de BOT deken en beschermers. De dekens hebben hier ook echt een verschil gemaakt! Ben heel blij met zowel de fleece dekens als de Mesh deken.

Qua beschermers, mijn Fries heeft van Eskadron maat full (BR ook) en ik heb voor hem dus de BOT peesbeschermers gekocht in maat L. Deze passen prima, zijn in ieder geval niet te klein., Ik weet niet hoe jouw paard is qua beenwerk? Die van mij is geschoren en zonder sokken een stuk ranker op het been dan dat ik dacht. Foto's van de beschermers staan in het topic. Ik zal vandaag de rolmaat meenemen naar stal en de lengte van de beschermers eens opmeten.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:29

Ik ben ook benieuwd naar het effect op de schieffel bij men paard. Zal je er binnenkort ook iets over laten weten. Gebruik het nu ook nog niet lang genoeg om iets zinnigs erover te kunnen zeggen

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:11

Ik ben toch iets terughoudend over been beschermers om mee te rijden. In stilstand, of op stal, ben ik er een groot voorstander van, maar in beweging.... ik weet het niet hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:12

Wat ik me afvraag...

Het materiaal weerkaatst de warmte.

Wat nu als je het op een ontsteking legt? Dat is toch precies wat je niet wilt?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:21

Daar heb je een goed punt, geen idee!!??

Pfff mijn Agradi bestelling (Mr. Feel Warm nekbeschermer) HAD een verwachte levertijd van 6 jan. en is NU 10 - 21 jan. Bah, nog even geduld dus, iemand anders nog in afwachting van Mr. Feel Warm via Agradi? Hebben jullie al een indicatie van de levertijd?

mickey75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:33

Ja ik heb ook een bestelling staan van mr feel warm,bij mij staat nog steeds 6 januari maar heb nog niks binnen.
Heb heel toevallig net gekeken en er stond bij dat alles voorradig is.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:38

Ik heb ook de Mr Feel Warm nekbeschermer en het zadeldekje besteld. Er staat bij de nekbeschermer 10-20 dagen (10-21 januari) en bij het dekje ook 10-20 dagen (6 januari).
Even geduld dus nog...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:42

Ik heb nu twee nachten met een BOT laken en mijn BOT topmatras onder de hoeslaken geslapen (lag ik eerst bovenop) omdat ik het 's winters altijd heel lang koud in bed heb, vooral mijn voeten en benen worden maar niet warm.
Nu had ik het echter zo warm dat ik niet kon slapen en dat ik denk ik maar een van mijn dekbedden uit de sloop ga halen. Ik heb zelfs het idee dat de topmatras nog warmer is als hij onder het hoeslaken ligt dan als hij erbovenop ligt. Misschien omdat je dan het fluff meer plet terwijl met het hoeslaken eroverheen de lichaamsdruk meer verdeeld wordt?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:20

Ow ik krijg ook echt een gat in mijn hand van deze producten :') . Heb net de fleece uitrijdeken en dekje van mr feel warm bij agradi besteld.

Mijn paardje heeft last van haar rug en SI. BOT deken is het enige wat ze graag op wil hebben, andere dekens reageert ze echt chagrijnig op. Ze heeft echt een hekel aan dekens behalve de BOT :). Nu heb ik een fleecedekentje zelf vernaaid tot soort van deken en heb nu de fedimax fleece besteld voor dit geslaagde experiment. De BOT fleece gaat naar mijn schoonmoeder die last heeft van al haar gewrichten. Ben benieuwd wat haar ervaring zal zijn.

Bij de stalbandages merk ik ook echt verschil. Het been waar ze ooit een peesschede ontsteking heeft gehad blijft nu mooi dun, ondanks dat ik de stalbandages maar max. 4 uur per dag gebruik. Gaf de eerste 6 a 7 dagen wel echt reactie. Been werd dik, waardoor ik het heel langzaam heb opgebouwd. Maar nu echt superblij met het resultaat!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:52

Oh ja? Gaf het bij jouw paard een reactie? Moet ik maar even in de gaten houden. Ik ben nog aan het opbouwen, woensdag voor het eerst de nacht in ermee...

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:46

Ja, duidelijke zwelling over de hele peesschede, maar anders gevuld dan tijdens de blessure. Toen was het heel plaatselijk dik. Nu was het minder dik maar gelijkmatiger verder verspreid. Beetje lastig uitleggen :o. Misschien doordat de doorbloeding echt matig was en nu eindelijk weer goed gestimuleerd wordt, ik weet t niet precies ...

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:54

Ja, daar zal het wel mee te maken hebben. De doorbloeding...

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:11

Weidebloem, dat hoor je niet vaak maar bot waarschuwt er zelf wel voor. Zo zie je maar! Wel heel goed werk dan zeg, zo opbouwen en dan dat resultaat! Top!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:55

hoe vallen de maten van back on track? ik wil graag een shirt voor me vriend bestellen, normaal heeft hij M maar twijfel tussen M en L

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:12

Ik vind ze iets kleiner vallen, net als de (paarden) dekens eigenlijk.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:48

zojuist een shirt voor me vriend besteld. En een kniebeschermer voor mezelf. Ik doe sinds kort aan hardlopen, en elke keer krijg ik in me vooral rechter knie, een beetje zeurende last.

om natuurlijk erger te voorkomen toch maar een kniebeschermer besteld

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:22

Ben benieuwd hoe het bevalt! Waarom een shirt voor je vriend als ik vragen mag? Heeft hij ergens last van?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:05

Zilly schreef:
Ben benieuwd hoe het bevalt! Waarom een shirt voor je vriend als ik vragen mag? Heeft hij ergens last van?

ja last van zn rug en schouders

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:15

Zilly schreef:
Daar heb je een goed punt, geen idee!!??

Pfff mijn Agradi bestelling (Mr. Feel Warm nekbeschermer) HAD een verwachte levertijd van 6 jan. en is NU 10 - 21 jan. Bah, nog even geduld dus, iemand anders nog in afwachting van Mr. Feel Warm via Agradi? Hebben jullie al een indicatie van de levertijd?

Jup ik. Besteld voor de kerst en verwachte levertijd 12-19 jan. Kan dus nog.. duurt wel lang hoor.