Yvank_ schreef:Opzich zou meer krachtvoer niet nodig moeten zijnje doet nu immers nog geen hele zware dingen toch? Je haalt de energie uit het hooi. Nou kan ik me indenken dat mirre nog wat 'zwakker' is en door het hele vele voer van eerder sneller meer nodig heeft.
Maar ik kan je aanraden geen Pavo Allsport te geven... Ik heb en vele met mij (kijk maar eens op bokt) vervelende ervaringen met Pavo dat paarden enorm van de sportbrok/muesli van hun gingen schuren. Hele manege's hier zijn daardoor ook overgestapt naar andere merken.
Er zit in pavo ontzettend veel suiker en zetmeel (zetmeel wordt ook omgezet in suiker) in de allsports zit 36% + een hoog eiwit gehalte. Nou heb ik ook een eiwitgevoelige staan momenteel maar die kwam onder de bulten te zitten en jeukte zich helemaal kapot. De haflinger kregen geen bulten maar gewoon schuren net als de fjord en rijpony.
Kijk je bijvoorbeeld naar de sportmuesli of sportbrok van subli daar zit veel minder in + meer magnesium. Hier bleven mijn paarden het ook wel goed op doen. Havens zit ook minder suiker en eiwit in.
Voor gevoelige paarden zou ik al helemaal geen pavo geven maar liever subli of havens.
Je vraag over de achterhand dat zie je omdat ze niet draagt maar stuwt met haar achterbenen
Okee bedankt ik zal eens naar subli sportbrok, kijken! Ik wil geen muesli want dat krijg ze al, ik wil echt brokken vind ik zelf fijner en mirre ook.
Ze staan heel de dag op gras en als ze savonds naar binnen gaat lekker kuilgras, maar ze wordt wel weer echt getraint en dat kan ze niet alleen uit muesli en kuil halen. Logisch ook lijkt mij!
En ik heb geen idee, andere zeggen juist dat ze beter loopt dan dat ze heeft gelopen! Zal ook te maken hebben dat ze nu niet over haar rug loopt lijkt mij ?

En zwaar werk, ik weet niet wat jullie daar onder verstaan.
We rijden om de dag halfuur/40 minuten of ze wordt 20 minuten in de dubbele lijnen gezet of losgegooit.
Da heeft aangegeven om zo door te gaan met opbouwen. Je moet niet te snel gaan maar te langzaam is ook niet altijd goed!
Met het rijden maken we overgangen, zijgangen en wat passen voorwaarts, figuren en achterhand proberen mee te trainen en vooral de ontspannenheid.
Ze is nu bijna 5 weken weer onder het zadel, bespiering begint ook goed te komen nu.

. Nu wil ik niet zeggen dat dit voor elk paard het beste is, maar ik denk voor VEEL paarden die niet in zware sport lopen, wel.
) maar hooi, gras en lucerne mix(Hartog) aangevuld met supplementen als MSM, glucosamine, maagsupport, zeewieren lijnzaadpap.

) blije en wakkere Mirre !

.