Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:58

Lielle schreef:
even ter info vanuit de Bokt nieuwsredactie

alle officieel bevestigde updates plaatsen we in het VN topic dat op slot zit. Vanochtend heeft stal ten Bosch bevestigd dat er bij rhino heerst (abortusvariant) en dat heb ik zojuist ook geplaatst.
Meldingen zijn zeer welkom, het kan even duren voordat ze op VN komen, omdat we het eerst verifieren bij de stal in kwestie.

Moderatoropmerking:
Hier wil ik graag op inhaken. Ik heb weer enkele speculaties (van gisteren) verwijderd. Bij een sterk vermoeden wil ik vragen dit te melden bij de nieuwsredactie zodat het geverifieerd kan worden. Dan zal het op het Voorpagina nieuws gepubliceerd worden. Door hier te speculeren ontstaat veel onnodige paniek. Er zijn al meerdere plaatsen genoemd waar het helemaal niet heerst.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:59

Ja berg en dal en groesbeek ligt tegen elkaar aan
Berg en dal is gemeente groesbeek

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:00

Dallista schreef:
NOS teletekst geeft nu aan dat het virus in "Groesbeek en omgeving" is uitgebroken. Foutje? Berg en Dal is geen Groesbeek...

Berg en Dal is gemeente Groesbeek. Lijkt mij geen foutje dus.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:00

Dyonne En als de stal-eigenaar het niet wil melden officieel. Maar paardeneigenaren wel???

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:02

Chaos schreef:
Dyonne En als de stal-eigenaar het niet wil melden officieel. Maar paardeneigenaren wel???

dan mag het officeel niet gemeld worden.. misschien is het een idee om dan alleen de plaatst te noemen en dat mensen kunnen pben voor de stal naam?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:04

flamejessy schreef:
Chaos schreef:

dan mag het officeel niet gemeld worden.. misschien is het een idee om dan alleen de plaatst te noemen en dat mensen kunnen pben voor de stal naam?

Dan krijg je weer onnodig panniek denk ik, net als gisteren dat Ravenswaaij de plaats Asch noemt, en daar dus niets aan de hand is..

Chaos

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:06

Onnodig paniek?
Ik ken iemand met een ziek paard en de staleigenaar wil het niet bevestigen...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:08

flamejessy schreef:
Chaos schreef:

Waarom mag dat eigenlijk niet? Stel mijn paard is ziek en de DA zegt dmv bloedtest dat het echt rhino is, dan zou ik dat dus nergens mogen vertellen wanneer mijn stalbaas dat niet wil?

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:08

Chaos schreef:
Onnodig paniek?

nou chaos mij mag je wel een pb sturen waar dat is hoor.. :o

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:09

Een paardeneigenaar kan zelf toch de melding maken? (indien bevestigd door DA natuurlijk)
Daar heeft de staleigenaar toch niets mee te maken....
Of kijk ik nu scheef?

Dallista

Mea culpa, jullie hebben gelijk.

Kiimm_

Chaos schreef:
Onnodig paniek?

Maar is het ook werkelijk Rhino, hebben ze uitslagen van de testen? En dat is niet om je aan te vallen. maar er zijn er veel die dan gaan roepen dat er op een stal Rhino is terwijl er een paard "gewoon" ziek is. (om het even zo te noemen)

Ik zou wel graag een pb willen ontvangen waar die stal is en welke, zodat we zelf eventueel kunnen bellen als het in de buurt is! :)

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:10

Chaos schreef:
dan mag het officeel niet gemeld worden.. misschien is het een idee om dan alleen de plaatst te noemen en dat mensen kunnen pben voor de stal naam?[/quote]
Waarom mag dat eigenlijk niet? Stel mijn paard is ziek en de DA zegt dmv bloedtest dat het echt rhino is, dan zou ik dat dus nergens mogen vertellen wanneer mijn stalbaas dat niet wil?[/quote]

geloof dat dit niet mag omdat je de stal dan in een `slecht`dag licht zet... ?

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:11

Dan moeten wij zelf aangegeven in welke plaats een vermoeden is. Dan kan er een privebericht gestuurd worden als iemand meer willen weten.

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:12

liempje schreef:
Dan moeten wij zelf aangegeven in welke plaats een vermoeden is. Dan kan er een privebericht gestuurd worden als iemand meer willen weten.

ja dat lijkt mij ook een goed plan

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:13

Is er alleen een vervoersadvies gegeven door knhs in de omgeving van de besmetting of het hele land?

Woon in overijssel em heb morgen een wedstrijd bij coevorden

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:14

Wat ik niet begrijp is waarom staleigenaren het niet willen melden, zij kunnen er niets aan doen dat ze het op hun stal hebben, en het is niet leuk. Maar wel zo sociaal om even te melden!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:14

Jajaja.

Bellen heb ik al gedaan met staleigenaar maar hij wil duidelijk niet met me praten. Ga dus ook nog geen verdere mensen informeren hierover. Omdat ik me idd afvraag of klanten het achter de rug van staleigenaar om officieel mogen melden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:15

Is het niet zo dat ze op slot moeten als ze het melden en dat ze dat niet willen ivm bijv manegeactiviteiten? Als manege heb je het heel heel zwaar als je 2/3maand dicht moet.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:17

Het is ook poedersuiker om te moeten sluiten als manege zijnde, maar je moet ook aan je paarden en de omgeving denken. Als jij manegeactiviteiten doorzet kan je er de donder op zeggen dat de manegeruiters het doorgeven aan paarden buiten de manege, en zo blijft het spreiden..
Laatst bijgewerkt door Kiimm_ op 24-02-12 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:19

carolina1278 schreef:
Is er alleen een vervoersadvies gegeven door knhs in de omgeving van de besmetting of het hele land?

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:20

Wat betreft het stukje tekst op NOS Teletekst. Berg en Dal is inderdaad GEMEENTE Groesbeek. Berg en Dal is een klein dorpje wat aan Groesbeek grenst. Groesbeek is weer een ander dorp. Het virus is tot op heden NIET geconstateerd is Groesbeek, het dorp zelf! Wel in de gemeente Groesbeek, Berg en Dal dus.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:21

carolina1278 schreef:
carolina1278 schreef:

Het advies geldt alleen voor het 'besmette' gebied....

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:22

Chaos schreef:
Is het niet zo dat ze op slot moeten als ze het melden en dat ze dat niet willen ivm bijv manegeactiviteiten? Als manege heb je het heel heel zwaar als je 2/3maand dicht moet.

Ik snap je punt. Maar als het echt rhino is vind ik niet dat de eigenaar van deze manege dit maar niet moet zeggen omdat die anders inkomsten misloopt. ook al hebben manege eigenaars het tegenwoordig al zwaar genoeg met al die hoge stro en hooi prijzen. dus misschien kan ik het ergens ook wel begrijpen..

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:29

Hoe snel verspreid het virus zich?
Kan het zo aan de andere kant van het land zijn?