Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vincy

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 07:49

Mooi topic Latruda!! :D had daar al ff gereageerd;-) Superr :D :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 08:20

Ja super leuke foto's Latruda en wij kunnen allemaal wel indenken hoe blij je bent natuurlijk!

Paardje van stalgenoot lijkt het goed te doen! Hij heeft gemest en drinkt en heeft al wat mogen eten en gisteren zelfs even gewandeld. Vandaag krijgt hij wat meer eten dus dat is dan toch wel spannend. Hij schijnt er vrij vrolijk en fit bij te staan en dat is natuurlijk al super.

Hier gaat alles - ondanks het niet zo lekkere weer - gelukkig ook goed. Dan maar een regenuitrijdeken op niet waar ;-)

Yeahhh, Indy op de bokt nieuwspagina en op de Telegraaf met een filmpje en interview!! Super leuk om te zien!

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:31

Das een super bericht om te horen fargo!

Haha ik had nog niet eens gezien dat dat Indy ook hier op de nieuwspagina stond :+ Zag vanmorgen de krant en moest gelijk aan dit topic denken! :D

En fijn dat het goed gaat fargo, lekker aan het rijden dus, heerlijk toch :D :D

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:37

Bedankt voor de leuke reacties lieve mensen! :)
En ben blij te horen dat het met jullie paardjes zo goed gaat.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:58

Indy is beroemd !!!! Maar wat leuk zeg Bojangles dat Indy helemaal de voorpagina van de telegraaf heeft gehaald.

Hier alles goed. Ik had vanmorgen wel even last van een behoorlijk stressmoment. cil was vanmorgen met buiten zetten erg suf en liep wat stijf. Hij was ook twee keer gaan liggen slapen. Ik dus direct in de stress..... Maar zijn eetlust was dus ok. Schoonzus had het antwoord. Het kind had spierpijn. Gisteren hebben we les gehad en hij heeft nieuwe oefeningen gehad. Ik moest de eerste 20 minuten laag en diep rijden. Dus teugels vrij lang en dan proberen het neusje bijna op de grond te krijgen, net een stofzuiger. Nou, daar had hij dus flinke spierpijn van gekregen.......

Latruda, leuk topic. Ze ziet er goed uit !!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 15:02

Ah ik zie dat ik nog helemaal niet gereageerd heb op je bericht Damian :o :o ! Ik kan me voorstellen dat je in de stress schoot, gelukkig was het spierpijn en niets anders. Dat had ik natuurlijk laatst toen Whizz spierpijn in zijn nek had en in de wei niet at.. maar wel rond huppelde gelukkig. Hoop dat de spierpijn inmiddels een stuk minder is en hij weer happy is.

In het weekend eindelijk weer goed kunnen rijden, het weer was hier even wat beter. Door de weeks viel het nog niet mee om mijn geplande 45 minuten te halen. Dus in het weekend had Whizz echt zoiets van .... gaan we zoooolang door??? :(:) :(:)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:20

Hallo allemaal! Hoe is het hier? Hopelijk goed!!

Het paard dat bij mij op stal staat, leeft nog, staat nog wel in Bodegraven want was ingrijpende operatie maar ze zijn nu zijn voer weer aan het opbouwen, de nietjes zijn er uit en als het goed gaat mag hij na het weekend naar huis. Super knap en stoer paard!!

En even een egoberichtje want vanaf deze week mag ik de galop weer gaan opbouwen. Daar zag ik een beetje tegen op nog, dus had besloten om dat maar eerst met het longeren te introduceren. Vorige week ging ie tijdens longeren al stiekem een paar keer heel bewust een klein rondje galopperen, daar was ik al blij meer.

Dus Vanavond echt Whizz gelongeerd en besloten dat er ook maar gegaloppeerd mocht worden. Hij voelt en weet dat dan direct al, raar zo'n connectie met je paard. De eerste keer dat hij aan zou draven, galoppeert hij aan (ik zat net te denken of ik het er vanavond maar op zou wagen ;-) ) Na paar rondjes draf de eerste keer het commando galop gegeven, wat in netjes 1 rondje galop resulteerde daarna weer draf. Prima dacht ik, het hoeft ook niet meteen te veel ;-) Daarna nog 2 x aan laten galopperen, weer netjes een rondje of driekwart rondje... niks mis mee, het hoeft ook niet te gek natuurlijk direct :Y) :+

MAAARRRRRR DAAARNAAA :D :+ ;) hij was helemaal blij en had zoiets van 'HET mag kennelijk weer!!!!!! *\o/* :+ }> " galoppeerde zelf constant aan en kwam plat door de bocht langs scheuren en tussendoor weer dravend met de staart erop en zijn benen echt onwijs optillend en met zijn hoofd gooien en olleeeee daar ging meneer weer, weer naar de galop, weer kleine rondjes plat door de bocht en maar weer even draven met de staart erop en weer naar de galop..... WAT een grappenmaker en wat had ie een lol - en wat was het fijn om te zien dat ie er zo'n lol en zin in had. Op een gegeven moment eindelijk weer terug naar stap en daarna was ie OP :D :+ Maar hij had het ook wel erreg overdreven moet ik zeggen 8-) :P d'r was ook geen houden aan, hij bleef maar gaan of weer vertrekken :')

Sorry voor de enorme egopost maar moest het toch even delen :+ :')

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 01:56

Hihihi Whizz kennelijk erg blij dat ie weer mag galoperen....

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:07

Jeeej wat goed om te lezen Fargo!!! Heerlijk zeg!!! *\o/* :j :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 22:05

Gisteren op beide handen een rondje in de grote bak gegaloppeerd. Heerlijk, voelde zo vertrouwd en goed! Vandaag lekker los gegooid niet veel gedaan. Hij was lekker aan het knorren en genoot er echt van, laatste stuk met lange teugel gedaan. Heerlijk, knap paard *\o/* *\o/*

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:15

Fargo, lekker dat het zo goed gaat met Whizz !!! *\o/*

Hier gaat het eigenlijk ook lekker. Gisteren is Cil rontgenologisch gekeurd en alles was ok. Ook nog even een rondje hoefsmid (hij heeft nu ijzers voor) en tandarts was toch weer nodig, hoewel het pas 4 maanden geleden is dat hij gedaan is. Maar.. al zijn doppen zijn er nu af, dus dat scheelt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 15:31

Ahh dat is fijn dat alle doppen er nu af zijn, kunnen ze ook niet meer in de weg zitten en buikpijn veroorzaken.
IJzers voor dat zal ook wel even wennen zijn voor Cil. Vaak gaan ze er wel mooier/stoerder door lopen, was er een speciale aanleiding voor?

Ben heel blij met hoe het nu gaat, vanavond maar even rijden op longeren. Heb zelf nog wel een beetje last van mijn nek/rug/schouders doordat ik in feb met mijn auto van achteren ben aangereden - weet niet of ik dat hier gedeeld heb toen.
Gaat nu wel vooruit dankzij bezoek aan manueel therapeut.

Paard van mijn stalgenoot leeft ook nog, staat nog wel in Bodegraven want kuil eten dat blijft moeilijk voor zijn dunne darm. Gaat nu op grasmix, duimen jullie mee dat dat goed gaat zodat ie weer naar huis mag??

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:15

Natuurlijk doen we dat!! Hoop dat elk paardje het overleefd en weer fijn thuis komt!! Ben heel benieuwd!! Hier draaien de duimen :D

Heb zelf as zaterdag weer wedstrijd, erg benieuwd hoe dat gaat! Afgelopen zondag hebben we onze eerste winstpunt behaald, en dat op haar verjaardag!! Jeej wat was ik een gelukkig mens. Voelde heel speciaal zo na alles wat er gebeurd is.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 10:39

Vincy *\o/* *\o/* *\o/* voor de eerste winstpunt samen! Heerlijk he dat je dat samen toch kunt beleven.

Gisteren was Whizz jarig en werd 9 jaar *\o/* *\o/* alleen kwam ik daar :o :o :o pas achter toen ik weer op de bank zat thuis. Voelde me zo stom! Maar heb het wat druk gehad, dus had helemaal niet zo door dat het de 8e was gisteren :o
Vanmorgen moest ik nog even langs stal en het toen maar even ingehaald en hem gefeliciteerd :D Vandaag worden ze geënt en komt de smid voor hem en zijn vrienden.

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:50

Haha whoops :+ Ja kan gebeueren! ;) Leuk dat je hem nog even hebt verwent vanmorgen :D

Heb vandaag een buitenritje gemaakt, nou ze heeft me weer een conditie!! Haha wel grappig om te merken. Soms iets lastiger als je erop zit :+ We zijn echt over 1 zandweg gevlogen! Haha althans, zo voelde het, en ik kon er ook vrij weinig aan veranderen :') Maar goed, weer een 'ontspannen' ritje na onze pittige les gister :D

Kan me ook helemaal voorstellen hoe blij jij moet zijn dat je steeds weer een stapje verder/ vooruit gaat!! :D Voelt echt lekker hé?! *\o/*
Hoop dat je geen last blijft houden van nek/ rug enzo door dat ongeluk! Lekker blijven rijden (als het gaat natuurlijk) :j

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 20:06

Wat fijn om te lezen dat het jullie allemaal zo goed gaat.
Hoe ging je wedstrijd vandaag Vincy?
En natuurlijk draaien de duimen hier ook voor je stalgenoot Fargo.

Vandaag weer wat foto's gemaakt van truda. ik kan nog steeds niet geloven hoe snel ze is opgeknap.
[ITP] Latruda in het zonnetje.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:05

Super dat het nu zo goed gaat met je paard. Kan me goed voorstellen dat je na de operatie zelf veel stress hebt gehad.
Zelf heb ik op 2 mei mijn pony moeten laten inslapen ivm koliek. Bij hem waren de overlevingskansen met opereren zo goed als 0. Hopelijk komt het paard van je stalgenoot er weer helemaal bovenop. Is dat een zwart paard? Mijn pony stond namelijk ook op Bodegraven en een paar boxen verderop stond een zwart paard met koliek.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 12:12

Flosje446 jemig dat is naar zeg dat je je pony in moest laten slapen :(:) :(:) maar als de kansen zo slecht zijn ;( .
Ja het paard van mijn stalgenoot is een zwart niet zo heel groot paard en hij staat in Bodegraven.

Vincy hoe ging je wedstrijd?

*\o/* *\o/* Wij hebben zondag op beide handen 2 rondjes achter elkaar gegaloppeerd netjes in de houding. Alleen maait ie op de korte zijde met een van zijn voorbenen/hoeven soms tegen de betonrand, kloink - ik schrik me dan helemaal rot :j :') Heb tijdelijk achter pijpkousen om want met een lange teugel hoor je hem soms aantikken en heb eerder al een sneetje en een aangetikt ontveld stuk kogel ontdekt. Dus maar even beschermen, verder doet ie het TOP!

Zal even je topic bekijken Latruda!! Fijn dat het met haar ook goed gaat!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 22:09

Latruda wat ziet ze er prachtig uit! Super!

Mijn stalgenoot mag naar huis!!! Woensdag is de grote dag. Heerlijk wat fijn voor hen beiden, hij heeft zo hard gevochten! Het duimen heeft dus geholpen, nu lekker verder herstellen!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:38

Latruda, prachtige foto's !!! Ze ziet er echt goed uit. Ik zie nu pas dat ze ook van de "witte stippen" (op haar buik) is. Cil heeft ook een witte stik op zijn buik zitten.

Fargo, Cil moest voor op ijzers omdat ze een vermoeden van een hoornzijl hebben. Op de foto kon je een soort klein deukje zien. Hoefsmid kon niks aan de buitenkant zien maar hij heeft voor de zekerheid een half maantje op de punt gemaakt en een tweelippig ijzer eronder gezet. Hij liep inderdaad heel stoer erna.

Hoe gaat het met jullie stress?? Ik had van de week de vuurproef. We zijn de weidegang voorzichtig aan het opbouwen en ik dacht het heel rustig aan te hebben gedaan. Eerste dag een kwartier, tweede dag 20 minuten en derde dag een half uurtje. En op dag vier stond ie met een megadikke gasbuik en krampjes. Colosan erin en lopen. Na het lopen heb ik hem in de paddock laten liggen en hij lag heel rustig. Na de tweede keer wandelen begon hij weer grasjes langs de kant van de paddock te zoeken en toen was hij er weer. Maar... ik bleef rustig en ik heb niet lopen janken. Ben wel een beetje trots op mezelf.
Hoe banketstaaf het ook voor hem is, hij is nu weer voorlopig terug naar slechts een kwartiertje op het land en dat houden we even de komende dagen zo. Ik vind het wel sneu want hij staat de hele tijd naar de grasjes te lonken en die van de buren staan nu al 2 uur op het land. Maar goed, hij is veel zieliger als hij buikpijn heeft !!!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:38

fargo schreef:
Mijn stalgenoot mag naar huis!!! Woensdag is de grote dag. Heerlijk wat fijn voor hen beiden, hij heeft zo hard gevochten! Het duimen heeft dus geholpen, nu lekker verder herstellen!

Dat is goed nieuws !! Hij heeft best wel lang op de kliniek gestaan toch??

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 12:52

Hij heeft een volle maand + 2 dagen op de kliniek gestaan inderdaad. Zodra hij kuil kreeg, kreeg hij weer last van verstoppingskoliek. Krijgt dus nu grasmix en bix en mag grazen. Nu krijgt hij 4 emmers grasmix verdeeld over de dag.

Oh daarom moest Cil op ijzers, wel fijn dat ie er goed op loopt!
Onze gelderse boys staan allemaal au naturel dus zonder ijzers. Alleen whizzeman staat rondom rond ;-) Tja ergens moet het geld toch heen nietwaar?

Op dit moment heb ik gelukkig heel weinig last van stress. Al kwam ik er tot mijn schrik achter dat het middel dat ik Whizz geef tegen gas(vorming/koliek) etc "Colonflora" er uit gaat... Ben aan mijn laatste pot bezig, probeer evt nog wat via Agradi te bemachtigen. Heb leverancier al gebeld en ze zijn met een soort van opvolger bezig.. Hmmm dat gaf toch wel wat onrust ;-)
Verder doet mijn Whizzeman het super fijn en zijn we lekker bezig. Aan de lounge kan ie op het moment echt zo lekker lopen sjouwen, dan is ie echt lekker fit!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:18

Gaat de Colonflora eruit? Ik geef het nu ook even ivm dunne mest omdat Cil zo erg aan het gras moet wennen.

Hij mag nu nog steeds maar een kwartiertje per dag. Hij heeft wel dunne mest en laat wat windjes, maar een gasbuik heeft ie gelukkig niet meer gehad. Ik vind het alleen wel zo sneu voor hem. Iedereen staat hier al lekker een paar uur per dag op het gras en hij mag maar heel kort op het gras. Hij laat ook echt merken dat hij boos is. Gisteren stond Bennie op het gras en ik was Cil aan het longeren. Iedere keer als hij langs Bennie reed, sloeg hij uit met zijn buitenachterbeen. Maar.. buikpijn is erger maar leg dat maar eens uit aan een paard.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 13:23

Ja ik heb ze gebeld waarom en toen gaven zij aan dat er een opvolger voor kwam. Dan ga ik er maar even uit dat dit een verbeterde versie wordt oid ??? Of een nog beter ander product?

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:26

De paardendrogist heeft hem niet meer. Die van mij gaat nu best wel snel omdat ik 3 scheppen per dag geef nu we grasjes eten aan het opvoeren zijn. Sinds gisterenavond lagen er weer normale drollen en hij heeft gisterenavond tijdens het longeren slechts een windje gelaten, dus dat gaat goed.
Volgend jaar dus maar even anders aanpakken en het HEEL rustig opbouwen.

Fargo, waarom heb jij destijds voor Colonflora gekozen. bij de paardendrogist hebben ze wel Probio en NAF.